تبیان، دستیار زندگی
خاطیان مجازات می شوند مدیركل حراست سازمان تربیت بدنی به خبرنگار خبر گزاری ورزش گفت:‌ما فیلم هایی در دست داریم كه به وسیله آن خاطیان شناسایی كامل شده و از طریق سیستم قضایی كشور، مجازات خواهند شد. همچنین در بازی های بعدی محدود...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مدیركل حراست تربیت بدنی : لیدرها را محدود می كنیم

خاطیان مجازات می شوند

مدیركل حراست سازمان تربیت بدنی به خبرنگار خبر گزاری ورزش گفت:‌ما فیلم هایی در دست داریم كه به وسیله آن خاطیان شناسایی كامل شده و از طریق سیستم قضایی كشور، مجازات خواهند شد. همچنین در بازی های بعدی محدودیت هایی برای لیدرها در نظر گرفته می شود.

فراهانی افزود: من در محل نبودم و این قضیه تلفنی به من گزارش شد و بلافاصله نیروهای حراست را به آن جا گسیل كردیم تا از ادامه درگیری ها جلوگیری شود، ولی به طور قطع فدراسیون فوتبال و سازمان تربیت بدنی نیز برخوردهایی را با عاملان این تشنج و درگیری خواهند داشت.

مدیركل حراست از محدود كردن لیدرها خبر داد و گفت: ما قبل از برگزاری مسابقه، جلسه ای با لیدرهای تماشاچیان داشتیم و از آن ها خواسته بودیم كمك كنند تا بازی زیبا برگزار شود و همه لذت ببرند و حتی به اثرات مثبت و سازنده آن ها در ابعاد مختلف از جمله توسط صادرات بازیكنان، تولید شغل در كشور و غیره اشاره كردیم،‌ اما متاسفانه با این اتفاق، مجبوریم محدودیتی را اعمال كنیم كه هرگز مایل نبودیم. شاید دیگر از ورود لیدرها به هتل المپیك جلوگیری كنیم تا دیگر اینگونه محرك نباشند.

وی درخصوص علت وقوع چنین اتفاقاتی، خاطرنشان كرد: بخشی از این اتفاقات به بدنه ورزش مربوط می شود و بخشی دیگر به محیط اجتماعی ما باز می گردد. جلوگیری از وقوع چنین رخدادهایی تنها وظیفه ما نیست و به تنهایی كاری نمی توان كرد. ما باید الگوهای اخلاقی را زنده كنیم و در این راه همه از جمله رسانه ها باید كمك دهند. این كار یك پروژه عظیم فرهنگی است كه به یك واحد مستقل و یك مقطع خاص تعلق ندارد.

وی افزود: حتی باید از دوران دبستان در تمرین های ورزشی كودكانمان به آن ها بیاموزیم كه در برخوردهای ورزشی چگونه باید رفتار كرد تا اخلاق حسنه ورزشی در جامعه نهادینه شود.

فراهانی خاطرنشان كرد:‌ دوستان ما در نیروی انتظامی گزارش حادثه را خواسته اند و ما هم همكاری های لازم را انجام خواهیم داد، ولی در حال حاضر چون خودم در محل حضور نداشتم از جزئیات قضیه كاملا خبر ندارم و باید تحقیقات بیشتری انجام داد ولی از آن جا كه این مسئله در زمین فوتبال اتفاق نیفتاده است، كمیته انضباطی نمی تواند خیلی این مسئله را پی گیری كند و دستگاه قضایی به این پرونده رسیدگی می كند.

مدیركل حراست در پایان گفت: سازمان طالب استمرار چنین حركت هایی نیست و با اختیاراتی كه دارد بی تفاوت از كنار این قضیه نمی گذرد.