تبیان، دستیار زندگی
نایب رئیس بانوان فدراسیون فوتبال: مسابقات منطقه‌ای فوتبال بانوان برگزار می‌شود نایب رئیس فدراسیون فوتبال در امور بانوان گفت: بانوان ما این قابلیت را دارند که در صورت تامین امکانات و تسهیلات مناسب، قله های افتخار را فتح کنند....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شرکت بانوان فوتبالیست درمرحله مقدماتی آسیا

نایب رئیس بانوان فدراسیون فوتبال: مسابقات منطقه‌ای فوتبال بانوان برگزار می‌شود


نایب رئیس فدراسیون فوتبال در امور بانوان گفت: بانوان ما این قابلیت را دارند که در صورت تامین امکانات و تسهیلات مناسب، قله های افتخار را فتح کنند.

خدیجه سپنجی در حاشیه مسابقه تیم های ملوان جوان رشت و نوآوران نوشهر در گفت‌وگو یی اظهار كرد: از پنج سال گذشته در زمینه فوتسال کارهای کیفی موفقیت آمیزی انجام شده که نتیجه آن برگزاری منظم مسابقات مختلف داخلی بر اساس تقویم کاری و کسب مقام قهرمانی در دوره های سوم و چهارم مسابقات کشورهای اسلامی است.

وی افزود: در سال 84 علاوه بر برگزاری مسابقات منطقه ای فوتسال، برای نخستین بار لیگ برتر فوتسال بانوان کشور با شرکت هفت تیم به صورت رفت و برگشت از آذر ماه آغاز شد و امروز طبق زمانبندی انجام شده به پایان رسید.

سپنجی تصریح کرد: در سال آینده دومین دوره مسابقات لیگ برتر از آذر ماه 85 با حضور 8 تیم آغاز خواهد شد بدین ترتیب از جمع تیم های حاضر در لیگ امسال تیمی سقوط نمی کند و یک تیم از دسته دوم به این مجموعه اضافه خواهد شد.

نایب رئیس فدراسیون فوتبال ایران خاطرنشان کرد: سطح بالای مسابقات داخلی و کسب مقام در مسابقات خارجی، نشانگر آن است که با فوتسال دنیا فاصله زیادی نداریم.

وی در خصوص برنامه های آموزشی فوتسال در سال 85 گفت: سعی بر این است که از سال آینده آموزش در سطوح پایه به صورت تفکیکی برای دختران زیر 9 سال، زیر 15 سال، زیر 17 سال و زیر 19 سال انجام شود و برای نائل شدن به این هدف می توانیم با کمک گرفتن از فیفا و AFC از بانوان مدرس مطرح در سطح بین المللی استفاده کنیم.

سپنجی با اشاره به عملکرد فدراسیون فوتبال در زمینه فوتبال چمنی بانون اظهار كرد: در این بخش فعالیت ما از یک سال پیش آغاز شد، با معرفی فوتسالیستهایی که از نظر بدنی و استقامتی از آمادگی لازم برخوردار بودند، تیم ملی فوتبال بانوان ایران تشکیل شد و در اولین گام با شرکت در مسابقات غرب آسیا به مقام نایب قهرمامی رسیدیم.

وی برگزاری مسابقات آزاد فوتبال بانوان را گامی مثبت برای تکمیل تیم ملی ارزیابی کرد و گفت: از این مسابقات نفرات شاخص و برتر به تیم ملی اضافه می شوند تا این تیم را برای شرکت در مرحله مقدماتی مسابقات آسیایی که بعد از جام جهانی در دوحه قطر برگزار می شود، آماده کنیم و با صعود از مرحله مقدماتی به مرحله نهایی این مسابقات در پکن راه پیدا کنیم.

سپنجی همچنین از برگزاری مسابقات منطقه ای فوتبال بانوان در سال85 خبر داد و کسب موفقیت در سطح مختلف این رشته را در صورت برنامه ریزی مناسب دست یافتنی دانست.

نایب رئیس فدراسیون فوتبال در ادامه با برشمردن مشکلات و موانع موجود در توسعه فوتسال و فوتبال بانوان بر لزوم تامین مکان مناسب و اختصاصی جهت تمرین و برگزاری مسابقات ورزشی تاکید کرد.

وی اظهار كرد: متاسفانه به دلیل کمبود مکان مناسب نتوانستیم در تقویم سال 84 مسابقات رده جوانان و نوجوانان را لحاظ کنیم بنابراین امیدواریم در کمپی که در دماوند برای آقایان در حال احداث است، مکانی هم برای بانوان در نظر گرفته شود.

سپنجی با تقدیر از دقت نظر و پیگیریهای دکتر دادکان خاطرنشان کرد: در صورت تامین مکان تسهیلات مناسب، بانوان ما این قابلیت را دارند که بر اساس سیاستهای کلی نظام جمهوری اسلامی به صورت موجه و مناسب در میادین بین المللی ظاهر شده و قله های افتخار را فتح کنند.

وی افزود: بانوان ورزشکار ما بسیار با اخلاق هستند و برای زنان جامعه الگو محسوب می شوند، با ورزش گرایی در بانوان می توان میل به ورزش را به جامعه منتقل کرد.