تبیان، دستیار زندگی
معاون آیت‏الله مصباح: به جایی رسیده‌ایم که بدحجاب‌ها مدعی‌اند
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

معاون آیت‏الله مصباح: به جایی رسیده‌ایم که بدحجاب‌ها مدعی‌اند

معاون آیت‏الله مصباح: به جایی رسیده‌ایم که بدحجاب‌ها مدعی‌اند

امروز وضعیت بدحجابی به نحوی شده است که اگر در خیابان بخواهی به یک زن بی‌حجاب تذکر دهی، بدهکار می‌شوی و مورد بازخواست قرار می‌گیری که چرا مزاحم مردم می‌شوی!

به گزارش تبیان به نقل از مرکز خبر حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمد رهنمایی، معاون اطلاع رسانی و امور بین‌الملل موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی‌(ره) با اشاره به این که به بحث حجاب و عفاف باید بیشتر پرداخته شود، گفت: زمانی در ایران خیلی راحت می‌شد جلوی رواج فساد را گرفت، اما متأسفانه این کار نشد و رفته رفته فتح باب شد و بسیاری از ارزش‌ها زیر سؤال رفت و وضعیت به نحوی شد که امروز گریبانگیر جامعه است.

حجاب فقط مختص به خانم‌ها نیست

این کارشناس حوزوی ادامه داد: یک نکته بسیار مهم این است که حجاب و عفاف مختص به خانم‌ها نیست؛ بلکه از هر دو جنس زن و مرد انتظار می‌رود که حجاب را حفظ کنند و آن را در جامعه پیاده نمایند.

دولت در مسئله حجاب، تساهل و تسامح را در پیش نگیرد

حجت‌الاسلام والمسلمین رهنمایی با اشاره به این که دولت باید رعایت حجاب را از دستگاه‌های زیر مجموعه خود شروع کند، اظهار داشت: دولت نباید در رابطه با مسئله حجاب، سهل‌انگاری کند و راه تسامح و تساهل را در پیش گیرد؛ زیرا امروز وضعیت به نحوی شده است که اگر بخواهی در خیابان به یک زن بی‌حجاب تذکر دهی، بدهکار می‌شوی و مورد بازخواست اطرافیان قرار می‌گیری که چرا مزاحم مردم می‌شوی!

وی ادامه داد: بسیاری از خانواده‌هایی که حجاب را رعایت نمی‌کنند، خودشان کارمند دولت هستند. این مسئله باید تقویت شود و قوه قضاییه هم حمایت‌ها و برخوردهای لازم را انجام می‌دهد

این کارشناس حوزوی ادامه داد: اگر نیروی انتظامی در مسیر مقابله با بد حجابی گام بر می‌دارد، باید تشویق شود، همچنین روحانیت هم باید آنها را تقویت کنند.

رسانه‌ها و صدا و سیما در حق فرهنگ ملی جفا کردند!

معاون اطلاع‌رسانی و امور بین‌الملل مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به این که رسانه‌ها و صدا و سیما در حق فرهنگ ملی جفا کردند، اذعان داشت: رسانه‌ها نباید فیلم‌هایی که منافی ارزش‌ها است را تبلیغ کنند، باید در فیلم‌نامه‌ها ارزش‌های اسلامی تقویت شود تا فرهنگ جامعه به سوی ارزش‌‌ها حرکت کند.

حجت الاسلام والمسلمین راهنمایی یادآور شد: در بعضی مواقع صدا و سیما برنامه‌هایی پخش می‌کند تا از رفتن مردم به سمت ماهواره جلوگیری کند؛ در حالی مردم بیشتر ترغیب به این کار می‌شوند.