تبیان، دستیار زندگی
سال 84 به پایان رسید، كتاب دوسالانه‌ی مجسمه‌ی تهران منتشر نشد پس از گذشت سه فصل از برپایی چهارمین دوسالانه‌ی مجسمه‌سازی تهران، شناسنامه این نمایشگاه هنوز منتشر نشده است. سعید شهلاپور - دبیر دوسالانه‌ای كه نه ماه از برپایی آ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

كتاب دوسالانه‌ی

مجسمه‌ی تهران منتشر نشد
سال 84 به پایان رسید، كتاب دوسالانه‌ی
مجسمه‌ی تهران منتشر نشد


پس از گذشت سه فصل از برپایی چهارمین دوسالانه‌ی مجسمه‌سازی تهران، شناسنامه این نمایشگاه هنوز منتشر نشده است.

سعید شهلاپور - دبیر دوسالانه‌ای كه نه ماه از برپایی آن می‌گذرد توضیح داد: بیش از دو ماه است كه سی‌دی و ماكت آماده شده و با مشخصات كامل آثار، شركت‌كنندگان و برگزیدگان، به موسسه‌ی توسعه هنرهای تجسمی تحویل داده شده است و تنها لیتوگرافی و چاپ آن مانده است كه گویا تاكنون هیچ اقدامی در این‌باره صورت نگرفته و خبری هم نیست.

وی تصریح كرد كه انتشار كتاب دوسالانه پیش از برپایی نمایشگاه مجسمه تهران امكان‌پذیر نبود؛ چراكه بسیاری از آثار در آستانه‌ی برپایی به نمایشگاه می‌رسیدند و عملا چنین امری میسر نمی‌كرد.

شهلاپور با اشاره به تفاوت وضعیت مجسمه‌سازی با هنرهایی چون نقاشی و كاریكاتور، عنوان كرد: جمع كردن آن حجم از آثار مكان مناسبی را طلب می‌كرد كه از بضاعت موجود خارج بود.

وی گفت كه خودش نیز مشتاق است بداند سرنوشت این كاتالوگ كه شناسنامه‌ی این دوسالانه ملی به‌شمار می‌رود، چه خواهد شد.

به گزارش ایسنا، چهارمین دوسالانه‌ی مجسمه تهران نه ماه پیش در تهران برپا شد و 142 هنرمند با239 اثر حجمی در آن شركت كردند.

این دوسالانه ازجمله نمایشگاه‌هایی بود كه برپایی آن به انجمن مجسمه‌سازان ایران سپرده شد.

شهلاپور دوسالانه را دبیری كرد و به اذعان هنرمندان این رشته، ازجمله دوسالانه‌های آبرومندی بود كه طی سال‌های اخیر در تهران برگزار شده است.

فرهنگستان هنر و سازمان زیباسازی شهر تهران ازجمله حامیان برپایی این نمایشگاه بودند.

براساس قرارداد برگزاركنندگان با مركز هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و موسسه توسعه هنرهای تجسمی این وزارت‌خانه، برپاكنندگان این دور از دوسالانه - انجمن مجسمه سازان - مسوولیت طراحی و آماده‌سازی كتاب را عهده‌دار بوده و وزارت‌ فرهنگ و ارشاد اسلامی وظیفه داشته است تا ماكت آماده شده را، چاپ و منتشر كند.