تبیان، دستیار زندگی
یجان‌شرقی72 درصد شهیدان در زمان شهادت بین 16 تا 25 سال داشتند قائم مقام اداره كل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان‌شرقی گفت: در این استان نزدیك 10 هزار شهید، 21 هزار جانباز و دو هزار آزده وجود دارد و بنیاد شهید و ایثارگر...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

قائم‌مقام اداره كل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان‌شرقی72

درصد شهیدان در زمان شهادت بین 16 تا 25 سال داشتند


قائم مقام اداره كل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان‌شرقی گفت: در این استان نزدیك 10 هزار شهید، 21 هزار جانباز و دو هزار آزده وجود دارد و بنیاد شهید و ایثارگران می‌كوشد در راستای تكریم آنان، مشكلات این قشر را در حد امكانات برطرف كند.

بهلول نعمتی از توجه ویژه‌ بنیاد شهید به مزار شهداء خبر داد و گفت: هر قدر در مقابل ایثار این عزیزان خدمتگزاری شود، باز هم كم است، حتی اگر دنیا را نیز به آنان بدهیم، ارزش ندارد و مدعی خدمتگزاری در شان آنها نیستم و اعتراف می‌كنیم نتوانسته‌ایم عظمت آنها را بیان كنیم.

وی شهداء را الگوی حقیقی مردم مخصوصا نسل جوان دانست و با بیان این كه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به عنوان اسوه در بین مردم از وظایف مهم این بنیاد است، افزود: 72 درصد شهیدان در زمان شهادت در سنین 16 تا 25 سال بوده‌اند، به عبارتی، میانگین سنی آنها 23 سال است و این موضوع حاوی پیام مهمی برای نسل جوان برای تداوم راه آنهاست.

نعمتی با انتقاد از اجرا نشدن مصوبه‌ هیات دولت مبنی بر اختصاص 20 درصد از سهم اشتغال برای ایثارگران گفت: برخلاف تصور عموم در بین خانواده‌های شهداء،خود جانبازان و خانواده‌های آنان مشكلات معیشتی از قبیل اشتغال، مسكن و دارو و درمان دارند.

وی از راه‌اندازی طرح هاتف به عنوان گام مثبتی در جهت خدمت رسانی به خانواده‌های ایثارگران نام برد و افزود: این بنیاد در نظر دارد سال آینده با همكاری سایر نهادها طرح مناسب‌سازی مسكن جانبازان را عملیاتی كند.

نعمتی تعداد دانشجویان و دانش‌آموزان خانواده‌های ایثارگر تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران استان را سه هزار و 130 و سه هزار و 120 نفر اعلام كرد و افزود: فعالیت‌های مختلف پرورشی و فرهنگی در 200 رشته برای حمایت از این افراد در حال اجراست.