تبیان، دستیار زندگی
طبعا، روز گذشته که تیم فوتبال الاتحاد عربستان پا به خاک ایران نهاد، تلافی بداخلاقی سعودی‌ها برای ایرانیان کار سختی نبود، اما از الاتحاد با گل استقبال شد
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تفاوت اخلاق ایرانی و سعودی


طبعا، روز گذشته که تیم فوتبال الاتحاد عربستان پا به خاک ایران نهاد، تلافی بداخلاقی سعودی‌ها برای ایرانیان کار سختی نبود، اما از الاتحاد با گل استقبال شد و اخلاقی نمایش داده شد که همه آن را به عنوان اخلاق جوانمردانه ایرانی می‌شناسند.


اسقبال ایرانی ها از عربستانی ها

فوتبال را دیگر به سختی می‌توان تنها یک ورزش خواند که هدف از آن حفظ سلامتی یا سرگرم شدن باشد، بلکه این ورزش در سراسر عرصه رقابت‌های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی است که هر روز نیز ابعاد تازه‌ای می‌یابد.

پس از آغاز انقلاب‌های مردمی خاورمیانه تحت تاثیر موج بیداری اسلامی، به جرات می‌توان گفت که سعودی‌ها در عرصه سیاسی مخرب‌ترین نقش ممکن را برعهده گرفتند. حمایت از دیکتاتورهای سرنگون شده مصر و تونس، اشغال بحرین و سرکوب مردم این کشور، دادن چراغ سبز به غرب برای تجاوز به لیبی و ... نقش‌های واضحی بودند که رژیم آل‌سعود آنها را بازی کرد و البته این رژیم نقش‌های پشت پرده کثیف‌تری را نیز احتمالا بازی کرده است.

سعودی‌ها که در سیاه‌کاری‌های خویش هیچ حد و مرزی نمی‌شناسند، بلافاصله پس از موج قیام‌های مردمی دست به اتهام‌زنی علیه کشورهای مستقل نظیر ایران زدند و از تمام ابزارهای تبلیغاتی خود در این راستا بهره جستند.

بازیکنان پرسپولیس در فرودگاه عربستان

طبعا جرم ایران تنها دفاع از انقلاب‌های مردمی خاورمیانه و حقوق مردم این منطقه بود و نه چیز دیگری سعودی‌ها در ادامه این روند حد و مرزی نشناختند و کار را به مسابقات فوتبال جام باشگاه‌های آسیا کشاندند. از تیم‌های ایرانی از جمله تیم فوتبال پیروزی تهران در اقدامی غیراخلاقی انگست‌نگاری نیز به عمل آوردند و تا می‌توانستند فوتبالیست‌های ایرانی ر در فرودگاه معطل کردند.

این تفاوت تنها از جنبه اخلاق ورزشی قابل بررسی نیست بلکه به روحیات فرهنگی و انسانی نیز بازمی‌گردد. العاقل یکفی به الاشاره.

گفتنی است تیم فوتبال پرسپولیس در پنجمین دیدار خود موفق شد تیم الاتحاد عربستان را از پیش رو بردارد اما به دلیل پیروزی بنیادکار مقابل الوحده سرخ های پایتخت از دور رقابت ها کنار رفتند تا وداعی زود هنگام با این مسابقات را تجربه کنند.

هادی نوروزی در فرودگاه عربستان

بخش ورزشی تبیان


منبع: جهان