تبیان، دستیار زندگی
در مطلب قبل که چند روز قبل در مورد آن صحبت کردیم گفتیم تاریخ انتشار ویندوز 8 اواخر سال 2011 یا اوایل 2012 است وتعدادی از ویژگی های آن را نام بردیم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ویندوز 8 ( قسمت دوم )


در مطلب قبل که چند روز قبل در مورد آن صحبت کردیم گفتیم تاریخ انتشار ویندوز 8 اواخر سال 2011 یا اوایل 2012 است  وتعدادی از ویژگی های آن را نام بردیم.

از ویژگی های اولیه آن به:

1. Hibernate (به خواب رفتن) و Resume (آغاز مجدد) آن اشاره شد.

2. قابلیت جدید استفاده از Cloud یعنی استفاده از هارد و امکانات از طریق نت.

3. مورد بعدی امکان پیروی ویندوز 8 از دستگاه‌های الکترونیکی است که خود را از حالت ماشین- محور خارج کرده و به صورت کاربر- محور ارایه دهد.

4. و آخرین مورد عنوان شده امکان تماشای فیلم‌های HD در تلویزیون‌های بی‌سیم است.

موارد بعدی که قصد توضیح آنها را داریم بدین شرح است :

5. قالبیت نصب اجزای ویندوز در هر جا

ویندوز 8

وقتی شما در حال نصب نرم افزاری هستید می توانید آن را در هر درایوی که بخواهید نصب کنید اما این امکان برای نصب اجزاء و بسته های آپدیت ویندوز فراهم نیست، یعنی شما نمی توانید مثلا یک درایور سخت افزاری جدید را بگونه ای نصب کنید که اطلاعات نصب شده روی درایو ویندوز قرار نگیرد و مثلا در درایو D ذخیره شود.

اما در ویندوز 8 این امکان داده شده است تا شما یک فضای مشخص به غیر از درایوی که ویندوز روی آن نصب شده برای این کار اختصاص دهید.

6. بارگذاری ابزارهای مورد نیاز از فروشگاه Windows App Store

مایکروسافت مانند فروشگاه اینترنتی که اپل هم‌اکنون برای آیفون و iPad عرضه کرده، مرکز اینترنتی ویژه‌ای عرضه می‌کند که کاربران در سراسر دنیا می‌توانند کلیه ابزارها و برنامه‌های مورد علاقه خود متناسب با سیستم‌عامل ویندوز 8 را از آن بارگذاری کنند.

7. ممکن است ویندوز 8 برروی ARM اجرا شود

این احتمال وجود دارد که ویندوز 8 روی ARM اجرا شود و یا حداقل هسته این ویندوز را روی ARM اجرا کنند و البته Chipهای Qualcomm Snapdragon درون تلفن‌های هوشمند پیدا شوند که احتمالا از یک Hypervisor استفاده می‌کنند. البته این نمی‌تواند معنای نسخه کامل ویندوز 8 را داشته باشد. اما این یک نسخه آتی متحرک ویندوز را که می‌تواند روی سیستم‌هایی با Specهای خیلی پایین‌تر از PCهای امروزی اجرا شود را فعال‌سازی کند.

8. ویندوز 8 قابلیت‌های امنیتی و شبکه‌ای جدید را دارا خواهد بود

تغییرات در امنیت شبکه وجود دارد به طوری که در گزارشی عنوان می شود که  Encryption کد با جزئیات پروفایل مهندس طراحی نرم‌افزار، احتمالا باز هم مرتبط با Server در پروژه ویندوز است. یک رزومه Online دیگر به یک پیگیری مجدد در Patch Ground System (سیستم نگهبانی پیوسته) اشاره می‌کند که ویروس‌هایی را که فایل‌های سیستمی را تغییر می‌دهند را متوقف می‌کند، که این قابلیت در ویندوز 7 اعمال نشده بود.

9. ویندوز 8 حمایت بهتری از چند نمایشگری خواهد داشت

ویندوز 8

استیون سینوفسکی قبلا گفته بود که در گذشته زمان برای انجام کار بیشتر برروی User Interface با مانیتورهای چندگانه نبوده ولی این قابلیت برای ویندوز 8 در لیست اجرا و پیاده‌سازی قرار دارد. انتظار پیاده‌سازی سناریوهایی برای هدایت سه صفحه نمایش یا بیشتر در چینش‌های متنوع وجود دارد.

10. کشتن ویروس و حفظ اطلاعات کاربران

ویروس‌ها معمولا با قابلیت تخریب اطلاعات ذخیره شده روی رایانه‌ها عرضه می‌شوند، اما ویندوز 8 به گونه‌ای ساخته می‌شود که بدون آسیب رساندن به اطلاعات می‌تواند کلیه ویروس‌ها و برنامه‌های مخرب را از بین ببرد.

11. ورود به رایانه با تشخیص چهره کاربر به جای رمز عبور

در سال 2012 میلادی حسگرهای به‌کار رفته در دستگاه‌هایی مانند میکروفون‌ها، دوربین‌های دیجیتالی، گیرنده ماهوره‌ای GPS، سیستم‌های سرعت‌سنج، دماسنج و حسگرهای مغناطیسی که با رایانه‌های شخصی سازگار هستند، به ویندوز 8 امکان می‌دهند که پس از تشخیص چهره کاربر اجازه ورود به رایانه را صادر کند.

فرآوی : فائزه سیدخاموشی

بخش دانش و زندگی تبیان


منابع:

Exabyte

Doorafshan

Softgozar