تبیان، دستیار زندگی
آخرین حلقه از سریال های ال‌كلاسیكو با صعود بارسلونا به دیدار پایانی لیگ قهرمانان اروپا همراه بود تا مورینیو با ترفندها، جنجال‌ها و حاشیه‌های خاص خودش به پایان راه برسد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پرواز بارسلونا به لندن


آخرین حلقه از سریال های ال‌كلاسیكو با صعود بارسلونا به دیدار پایانی لیگ قهرمانان اروپا همراه بود تا مورینیو با ترفندها، جنجال‌ها و حاشیه‌های خاص خودش به پایان راه برسد.


شادی بارسایی ها پس از گل

ماراتن 18 روزه تیم‌های بارسلونا و رئال مادرید كه با درگیری‌های لفظی بازیكنان و مربیان دو تیم به جنگ رسانه‌ای تبدیل شده بود، سرانجام سه شنبه شب به پایان رسید و بارسلونا پس از تساوی یك بر یك در ورزشگاه نوكمپ با توجه به اندوخته ارزشمند دو گلی كه در مادرید به دست آورده بود، بلیت لندن را رزرو كرد. پدرو برای بارسلونا و مارسلو برای رئال مادرید گلزنی كردند.

رئال مادرید كه پپه ، راموس و سرمربی خود را در اختیار نداشت در این بازی با تركیب تهاجمی راهی میدان شد تا شاید بتواند با ثمر رساندن گلی زودهنگام امیدهایش را برای صعود به دیدار پایانی لیگ قهرمانان اروپا افزایش دهد، اما تیكی تاكا بارسلونا مطابق انتظار مانع از این امر شد و هر چند دو تیم در نیمه نخست با تساوی بدون گل وارد رختكن شدند، اما تیم میزبان صاحب فرصت‌های بهتری شد كه البته با درخشش دروازه‌بانی آماده به نام كاسیاس بی اثر ماند. بارش شدید باران و لغزندگی زمین هم تا حدی در كاهش كیفیت بازی موثر بود.

رونالدو و مسی آلونسو و ژاوی

در نیمه دوم رئال مادرید باز هم حملات نصفه و نیمه‌ای بر روی دروازه‌ بارسلونا انجام داد كه البته بی‌نتیجه بود. قفل دروازه‌ی بارسلونا‌ لحظاتی بعد توسط هیگوآین شكسته شد، اما داور پیش از آن به نشانه خطای رونالدو در سوت خود دمیده بود.

در ادامه بارسلونا روی كار تیمی زیبا به گل برتری دست یافت. حركت اینسیتا در میانه میدان با پاس عمقی تماشایی او به پدرو همراه شد و ضربه دقیق و پای چپ مهاجم جوان بارسا دور از دستان كاسیاس به درون دروازه‌ غلتید.

رئال مادرید - بارسلونا

رئال مادرید برای جبران نتیجه دست به آب و آتش زد، اما تنها توانست یك بار در دقیقه 64 به گل برسد. حركت تكنیكی دی ماریا و عبور از مدافع بارسلونا مهاجم كهكشانی‌ها را در موقعیت تك به تك قرار داد كه ضربه دی ماریا پس از برخورد به تیر دروازه‌ مجددا مقابل پای خودش قرار گرفت؛ پاس عرضی به محوطه جریمه و ضربه سرضرب مارسلو بازی را به تساوی كشاند.

ورود آدبایور به میدان كه با خطاهای بیش از اندازه او همراه بود می توانست رئال مادرید 10 نفره كند، اما دبلیكر بلژیكی با شكیبایی از دادن كارت‌ زرد دوم به بازیكنان رئال مادرید خودداری كرد تا مورینیو این باره سوژه‌ای برای مطرح كردن نداشته باشد.

سرمربی پرتغالی رئال مادرید كه فصل گذشته در نوكمپ دور افتخار زده بود و صعود به دیدار پایانی به همراه اینتر را جشن گرفته بود در این دیدار در ورزشگاه حضور نداشت.

بارسلونا با احتساب این نتیجه در مجموع با نتیجه سه بر یك رئال مادرید را از پیش رو برداشت و مسافر لندن شد. آبی ـ اناری‌ها امشب (چهارشنبه) منتظر دیدار برگشت تیم‌های شالكه و منچستریونایتد خواهد بود تا حریفشان در دیدار پایانی مشخص شود.

اریک آبیدال بر فراز دستان آبی و اناری پوشان پپ گواردیولا سرمربی بارسلونا

بخش ورزشی تبیان


منبع: ایسنا