تبیان، دستیار زندگی
یک چیز قدیمی و خوبی درباره یک داستان عاشقانه وجود دارد که شامل یک سوارکار بی زین زیباست و یک بچه ای که فرار می کند تا وارد سیرک شود. چیزی که «آب برای فیل ها»«Water for Elephants» را جالبتر می کند، یک شخصیت سوم است که به ما یاد آوری می کند که چرا کریستوف و
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آب برای فیل ها


یک چیز قدیمی و خوبی درباره یک داستان عاشقانه وجود دارد که شامل یک سوارکار بی زین زیباست و یک بچه ای که فرار می کند تا وارد سیرک شود. چیزی که «آب برای فیل ها»«Water for Elephants» را جالبتر می کند، یک شخصیت سوم است که به ما یاد آوری می کند که چرا "کریستوف والتز" مستحق اسکار مکمل نقش اول مرد برای «حرامزاده های لعنتی» در سال 2009 بود. او نقش یک دارنده سیرک را بازی می کند، که با این سوارکار بی زین ازدواج کرده و او و بقیه را برای خود نگه می دارد.
آب برای فیل ها

داستان، بر اساس یک رمان پرفروش از سارا گرون است، که به صورت یک فلاش بک از یک مرد پیر به نام جیکوب(هال هولبروک) است، که خانواده خود را در سال 1931 از دست داده، از دانشگاه دامپزشکی کورنل اخراج شده، و سر به جاده زده و یک قطار رد شده و شما نخواهید دانست که این یک قطار سیرک است. جوانی این نقش را "رابرت پتینسون" بازی کرده، او بسیار ساده و هیجان زده است و چشمان او وقتی که مارلنای زیبا را(ریز ویتراسپون) بر روی اسب سفید نمایشش می بیند، از هیجان سرشار می شود. آگست(صاحب سیرک)(والتز) قصد دارد که او را از قطار بیرون کند تا اینکه متوجه می شود جیکوب جوان چیزهایی درباره دامپزشکی می داند.

در زمان جلوه های ویژه از پیش ساخته شده و نمایش های ساختگی آشکار، کمی از مد افتاده(و خوشایند است) که فیلمی ساخته شده از مردم واقعی و مکان های باورکردنی ببینیم.

داستان، بر اساس یک رمان پرفروش از سارا گرون است، که به صورت یک فلاش بک از یک مرد پیر به نام جیکوب(هال هولبروک) است، که خانواده خود را در سال 1931 از دست داده، از دانشگاه دامپزشکی کورنل اخراج شده، و سر به جاده زده و یک قطار رد شده و شما نخواهید دانست که این یک قطار سیرک است.

طراح تولید، "جک فیسک" اینجا یک سیرک تک حلقه قابل قبولی را ایجاد کرده است و حتی قطار خودش یک شخصیت دارد(آگست و جیکوب یک زمان زیاد و ناخوشایندی را در حال راه رفتن یا دویدن بالای قطار صرف می کنند، که البته مهم نیست.)

آب برای فیل ها

انرژی داستان وابسته به حسادت آگست از مارلنا و وفاداری سر سخت او به پیمان ازدواج آنهاست. اینجا جایی است که والتز نقش خود را بازی می کند. کوتاه تر از پتینسون، و براستی به سختی بلند تر از ویتراسپون، او به عنوان یک کارفرمای زخم خورده به همه دستور می دهد که فریفتگی آسان، هسته سرد درونی را پنهان می کند. این همان انرژی ای است که او به عنوان یک نازی بیرحم در «حرامزاده های لعنتی» استفاده کرد. و در واقع او شامپاین را با چاقوی درونی پنهان پیشکش کرده است.

در افسردگی زود موقع، زمانها سخت و شغل ها کم هستند. سیرک تا گردن زیر بدهی است و آگست یک تازه ستاره با جذابیت را تهیه می کند که معتقد است می تواند نجات دهد. این تازه ستاره رزی، یک فیل میانسال است که آگست فکر می کند مارلنا می تواند آن را براند و جیکوب می تواند آن را تمرین دهد و ازش مراقبت کند، اگرچه هیچکدام تا به حال با یک فیل کار نکرده اند. صحنه های شامل شخصیت و ادراک زبان فیل ها یک جذابیت ذاتی و درونی ایجاد می کند و فیلم آنها را با یک تصویر متقاعد کننده از زندگی در یک سیرک احاطه می کند.

آب برای فیل ها

اوج فیلم شامل یک سری مجموعه از اتفاقات بد و ناگوار است که من شرح نمی دهم، غیر از اینکه بگویم کمی غیر واضح است که چگونه آنها را به عمل آوردند. همچنین غیر واضح است که چرا مارلنا به یک همسر وظیفه شناس بودن تا مدتها بعد از اینکه آگست دیگر برتری ای ندارد ادامه می دهد –اما حقیقت اینست که مارلنا فیلم را از انحلال کامل در یک ملودرام نجات می دهد.

«آب برای فیل ها» توسط "فرانسیس لورنس" کارگردانی شده است، که «من افسانه ام» و «کنستانتین» پیشگویی خوبی برای این فیلم نسبتا کلاسیک نبودند. فیلمنامه نیز از "ریچارد گریونیز" است. این فیلم یک سرگرمی خانوادگی خوب است، یک PG-13سالم، اما نه یک مدل ضعیفش، و یک فاصله نیروبخش قبل از اینکه ما وارد فصل موفقیت آمیز تابستان بشویم است.

سینما و تلویزیون تبیان

ترجمه: فرنوش نیک بخش/سینما نگار