تبیان، دستیار زندگی
ری لوینسن بجای نیک کاساوتیس روی صندلی کارگردانی درام جنایی «گوتی: سه نسل» با بازی جان تراولتا می‌نشیند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کارگردان فیلم مافیایی تغییر کرد


بری لوینسن بجای نیک کاساوتیس روی صندلی کارگردانی درام جنایی «گوتی: سه نسل» با بازی جان تراولتا می‌نشیند.
بری لوینسن

ابتدا قرار بود کاساوتیس این فیلم شرکت «فیوره فیلمز» را کارگردانی کند، اما او اوایل ماه به خاطر تداخل برنامه از پروژه کناره‌گیری کرد.

فیلمنامه «گوتی: سه نسل» را لئو روسی نوشته و در آن جان تراولتا به نقش  جان گوتی پدر، رئیس خانواده تبهکار گامبینو و یکی از بزرگترین خانواده‌های مافیایی ایتالیا در نیویورک ظاهر می‌شود.

فیلم ارتباط جان گوتی با پسرش را مورد توجه قرار می‌دهد. پسر گوتی پس از او کنترل حرفه خانوادگی را به عهده گرفت. او مدتی را در زندان گذراند، اما در نهایت توانست از محکومیت در دادگاه فرار کند.

جان پشی و لینزی لوهان دیگر بازیگرانی هستند که تاکنون حضورشان در «گوتی: سه نسل» قطعی شده است. لوهان نقش همسر جان گوتی پسر را بازی می‌کند.

فیلم ارتباط جان گوتی با پسرش را مورد توجه قرار می‌دهد. پسر گوتی پس از او کنترل حرفه خانوادگی را به عهده گرفت. او مدتی را در زندان گذراند، اما در نهایت توانست از محکومیت در دادگاه فرار کند.

جان گوتی معروف به «دون تر و فرز» به جرم اخاذی، 13 مورد قتل، ممانعت از اجرای عدالت، آدم‌ربایی، توطئه برای انجام قتل، باجگیری، فرار از مالیات، رباخواری و قمار غیرقانونی به حبس ابد محکوم شد و سال 2002 در 62 سالگی در زندان درگذشت.

لوینسن 69 ساله اخیرا فیلم تلویزیونی «جک را نمی‌شناسی» را با بازی آل پاچینو برای شبکه اچ‌بی‌او کارگردانی کرد. او فیلم ترسناک «خلیج» را آماده نمایش دارد که امسال اکران خواهد شد.

لوینسن برای فیلم «رین من» (1988) برنده اسکار بهترین کارگردانی شد و برای فیلم‌های «... و عدالت برای همه»، «رستوران»، «آوالون» و «باگزی» هم نامزد اسکار بوده است.

«صبح بخیر ویتنام»، «سگ را بجنبان» و «مرد سال» از دیگر ساخته‌های این تهیه‌کننده، کارگردان و فیلمنامه‌نویس متولد بالتیمور است که ریاست هیئت داوران این دوره جشنواره بین‌المللی فیلم شانگهای را به عهده دارد.

سینما و تلویزیون تبیان


خبرآنلاین