تبیان، دستیار زندگی
شبكه‌های تلویزیونی در حالی هفته‌های پایانی اسفند ماه را سپری می‌كنند كه از مجموع فیلم‌های سینمایی پایانی هفته كاسته و برآمار فیلم‌های تكراری افزوده شده است. پنج شنبه‌ی این هفته باكس پخش سینمایی خارجی، به پخش «بیست و پنج سن...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پخش فیلم‌های تكراری ادامه دارد


شبكه‌های تلویزیونی در حالی هفته‌های پایانی اسفند ماه را سپری می‌كنند كه از مجموع فیلم‌های سینمایی پایانی هفته كاسته و برآمار فیلم‌های تكراری افزوده شده است.

پنج شنبه‌ی این هفته باكس پخش سینمایی خارجی، به پخش «بیست و پنج سنت» اختصاص دارد.

شبكه‌ی اول سیما كه چند هفته‌ای است پخش فیلم‌های تلویزیونی ایرانی را به فیلم‌های سینمایی ترجیح داده است، در عصر جمعه ساعت 16 فیلمی تكراری را پخش می‌كند. «ستاره‌ی خاموش» به كارگردانی مسعود شاه‌محمدی بر اساس داستانی از جابر قاسمعلی ساخته شده و درباره‌ی زنی به نام ستاره است كه دچار بیماری قلبی است و از آن جا كه باردار است عمل وی با مشكل همراه است. از طرفی شوهرش، حمید كه در یك كارواش كار می‌كند نیز از وضعیت مالی خوبی برخوردار نیست.

شبكه دو سیما كه سه شنبه 9 اسفند ماه، فیلم فرانسوی «سرقت» را پخش كرده بود، پنجشنبه ساعت 13 این فیلم را تكرار می‌كند. این شبكه همچنین جمعه ساعت 18، فیلم سینمایی « سفر پرماجرا » محصول ایتالیارا به روی آنتن می‌برد.

شبكه‌ی سه سیما فیلم سینمایی « نجات امیلی » را پنجشنبه ساعت 20 و 15دقیقه پخش می‌كند.

همچنین برنامه‌ی «صدفیلم »، كه روزهای جمعه ساعت22 و30 دقیقه از شبكه‌ی سه سیما پخش می شد در هفته‌ی جاری به دلیل پخش مراسم معرفی " قهرمان قهرمانان " ورزش كشور به روی آنتن نمی رود.

بر اساس گزارش ایسنا، سینما چهار كه طی هفته‌های گذشته فرمان یكم و دهم از مجموعه‌ی « ده فرمان» كیشلوفسكی را به روی آنتن برده است، جمعه‌ی این هفته قسمت پنجم از این مجموعه‌ی تلویزیونی با عنوان « فیلمی كوتاه درباره‌ی كشتن» را پخش می‌كند. این شبكه همچنین در روز پنجشنبه ساعت 15 و 30 دقیقه قسمت دهم از فیلم « ده فرمان » به كارگردانی كریستف كیشلوفسكی را تكرار می‌كند. این فیلم ها در سال 1989 بر اساس ده فرمان حضرت موسی (ع ) برای پخش از تلویزیون لهستان ساخته شده‌اند.

فیلم سینمایی « ماموریت ناممكن » نیز چهارشنبه 17 اسفند ماه ساعت 22 از شبكه‌ی تهران پخش می شود. این فیلم با بازی تام كروز و دوگای اسكات درباره‌ی تبهكاری است كه با به قتل رساندن دكتری موفق می شود داروی ضد ویروس را به سرقت ببرد. كارگردانی « ماموریت ناممكن » را جان هو بر عهده داشته است. فیلم سینمایی « دریك چشم به هم زدن» نیزساعت 13 روز جمعه( 19 اسفند ) تكرار می‌شود و بازیگرانی چون می‌می راجرز و ورنیكا هامل در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند.