تبیان، دستیار زندگی
شرکت مایکروسافت که یکی از بزرگترین شرکت‌های موجود در زمینه نرم‌افزار و سخت‌افزارهای کامپیوتری است پس از ارائه Windows XP و موفقیت در اجرای آن، اقدام به عرضه ویندوز Vista نمود که دارای مشکلاتی در ارائه خدمات بود و کمتر از آن استقبال شد. این شرکت پس از....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ویندوز 8 (قسمت اول)


شرکت مایکروسافت که یکی از بزرگترین شرکت‌های موجود در زمینه نرم‌افزار و سخت‌افزارهای کامپیوتری است پس از ارائه Windows XP و موفقیت در اجرای آن، اقدام به عرضه ویندوز Vista نمود که دارای مشکلاتی در ارائه خدمات بود و کمتر از آن استقبال شد. این شرکت پس از شکست در پروژه Vista با ارائه ویندوز 7 که از لحاظ سیستمی و گرافیکی بسیار بهتر از Vista عمل نمود مجددا بازارهای جهانی را در اختیار گرفت.

ویندوز 8

از دیگر قابلیت های این سیستم عامل:

1. به ارتباط سریعتر با استفاده از USB 3 و بلوتوث 3

2. رمزگذاری کامل هارددیسک

3. حساسیت نسبت به نور محیط

4. تشخیص چهره کاربر برای لاگین

5. لاگ اوت کردن اشاره می کنند.

البته ما همه نکات را در مورد سیستم عامل بعدی مایکروسافت نمی دانیم. اما درباره اطلاعات در دست که می توان با اطمینان خاطر از آنها صحبت کرد، و  روز به روز نیز  در حال افزایش است می توان بحث کرد پس در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا چند مورد قطعی از قابلیت های کلیدی ویندوز هشت را بیابیم.

تاریخ انتشار ویندوز 8 اواخر سال 2011 یا اوایل 2012 است.

این تاریخ 2 الی 3 سال بعد از ارائه ویندوز 7 است. البته این تا زمانی است که Steven Sinofsky ، رئیس تیم Windows می‌گوید که نمی‌خواهد زیر قولش بزند و پروژه ویندوز 8 را زودتر از موعد آن فاش کند، احتمالا مایکروسافت تاریخ دیرتری اعلام خواهد کرد و زودتر محصول خود را تحویل بازار می‌دهد.

در Windows 8 هیچ جزئی نسبت به ورژن قبلی حذف نشده و کسانی که با ویندوز 7 کار می کنند با این ویندوز هم به راحتی می توانند ارتباط برقرار کنند .

در واقع ویندوز 8, ویندوز 7 بهینه ساز شده و کم ایرادتر برای کار آسان تر همراه با نمایی جدید و دلپذیر است .

ویندوز 8 بر روی 200 سیستم مختلف تست شده و نتایج این تست ها همه موفقیت آمیز بوده . تعداد زیادی نرم افزار به صورت پیش فرض بر روی ویندوز 8 نصب شده است . از یک جمله می توان ویندوز8 را همان ویندوز 7 با سرعت و کیفیت بالاتر و البته با نمایی دلپذیر تر در نظر گرفت.

اما از دیگر ویژگی های ویندوز 8 می توان به 128بیتی بودن آن اشاره کرد که یک شاهکار در عرصه ی نرم افزار است.

می توان ویندوز 8 را همان ویندوز 7 با سرعت و کیفیت بالاتر و البته با نمایی دلپذیر تر در نظر گرفت

 Hibernate  (به خواب رفتن) و Resume ( آغاز مجدد ) خواهد داشت

با استناد به Profile یک نفر در تیم ویندوز قرار است یک API Hibernate/Resume جدید وجود داشته باشد. یعنی حتی می‌تواند Hibernate شدن در زمان‌های Resume سریع‌تر باشد، البته اگر موفق شوند آن را به کد نهایی تبدیل کنند.

قابلیت جدید استفاده از Cloud

برای درک این قابلیت جدید باید با Cloud Computing آشنا باشید. این قابلیت امکان استفاده شما از محیط Cloud را فراهم می کند ( فرض کنید یک ویندوز آنلاین دارید به همراه یک هارد درایو آنلاین که با یک نام کاربری و یک رمز عبور می توانید به این ویندوز و هارد درایوش از همه جای دنیا متصل شوید و از آن استفاده کنید!)

امکان پیروی ویندوز 8 از دستگاه‌های الکترونیکی

ویندوز 8

مایکروسافت در نظر دارد نسخه جدید سیستم‌عامل خود را از حالت ماشین- محور خارج کرده و به صورت کاربر-محور ارایه دهد. این مسئله به این معنی خواهد بود که ویندوز 8 می‌تواند زمانی که شما از رایانه شخصی به لپ‌تاپ و به دستگاه‌های دیجیتالی کوچک‌تر منتقل می‌شوید، خدمات متناسب با شما را ارایه دهد.

تماشای فیلم‌های HD در تلویزیون‌های بی‌سیم

ویندوز 8 قابلیت سازگاری با انواع دستگاه‌های الکترونیکی از جمله گیرنده‌های تلویزیونی را دارد و می‌تواند امکان تماشای فیلم‌ها با کیفیت بسیار بالای HD را فراهم کند. بر این اساس کاربر می‌تواند لپ‌تاپ خود را روشن کند،‌ فیلم مورد نظر خود را در اینترنت بیابد، و با یک کلیک آن را به صورت بی‌سیم به تلویزیون خود انتقال داده و آن را تماشا کند.

ادامه دارد ...

فرآوری :فائزه سیدخاموشی

بخش دانش و زندگی تبیان


منابع:

Exabyte

Doorafshan

Softgozar