تبیان، دستیار زندگی
ایزه‌ی اسكار به نمایش درمی‌آید سه گانه‌ی سینمایی «ماتریكس» محصول سال 1999 تا سال 2003 نوروز 85 از شبكه‌ی چهار سیما پخش می‌شود. فیلم سینمایی «ماتریكس1» محصول سال 1999 آمریكا به كارگردانی «لوی واچوسكی،اندی واچوسكی،بروس هانت» و...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سه‌گانه‌ی «ماتریكس» برنده‌ی 4 جایزه‌ی

اسكار به نمایش درمی‌آید


سه گانه‌ی سینمایی «ماتریكس» محصول سال 1999 تا سال 2003 نوروز 85 از شبكه‌ی چهار سیما پخش می‌شود.

فیلم سینمایی «ماتریكس1» محصول سال 1999 آمریكا به كارگردانی «لوی واچوسكی،اندی واچوسكی،بروس هانت» و تهیه كنندگی«باری.ام.اوسبورن،اندی واچوسكی و اندرو واچوسكی» است.

داستان این فیلم كه در آن «كینو ریوز،لورنس فیشبورن،كاری.آن.موس،هوگو ویوینگ و گلوریا فوستر»ایفای نقش می‌كنند در مورد یك مهندس جوان نرم افزاربه نام«نائو» است . این فیلم در سال 2000 برنده 4 جایزه اسكار شد. علاوه بر آن، 28 جایزه دیگر را نیز در برخی جشنواره‌ها از آن خود كرد و 35 بار نیز نامزد دریافت جایزه شده است. در «ماتریكس 1» می‌بینیم كه توماس اندرسون، (با بازی كیانو ویدرز) كه روزها كارمند پر كار یك شركت نرم‌افزاری است در واقع هكری است با نام مستعار « نیو» كه به دنبال معانی تازه‌ای برای زندگیش است تا این كه روزی روی صفحه مانیتورش، عبارت « بیدار شو نیو» نمایان می‌شود، كمی بعد او با مورفیس (با بازی لارنس فیشبرن) آشنا می‌شود كه باور دارد، نیو تنها راه نجات مردم از دنیایی است كه در آن رایانه‌ها، انسان‌ها را در مزرعه‌ها پرورش می‌دهند تا از آن‌ها به عنوان منابع انرژی استفاده كنند. انسان‌هایی كه در اختیار ماشین‌ها هستند و در دنیایی خیالی، ساخته رایانه‌ها زندگی می‌كنند كه ماتریكس نام دارد. در حالی كه ماموران قصد دارند، باقیمانده انسان‌های آزاد را از بین ببرند، مورفیس با كمك همراهان اندكش با آنها مبارزه می‌كند.

فیلم سینمایی ماتریكس (2)و (3) نیز محصول سال 2003 است كه با نام «رستاخیز ماتریكس» ساخته شده است.

ماتریكس (2) به كارگردانی«لوی واچوسكی و اندی واچوسكی»و تهیه‌كنندگی «اندی واچوسكی،اندرو واچوسكی و گرانت هیل» در كمپانی فیلمسازی برادران وارنر تهیه شده است. ولی تهیه‌كنندگی ماتریكس(3) را «بروس برمن،اندرو میسون و لوی واچوسكی برعهده داشته است.

در ماتریكس(2) و (3) بازیگرانی چون «كینو ریوز،لورنس فیشبورن،كاری.آن.موس،هوگو ویوینگ و جادا پینكت اسمیت» ایفای نقش می‌كنند.

لینک ها :

ماتریكس

فیلمی تازه از بازیگر ماتریكس

فروش 43 میلیون دلاری (ماتریكس)

آخرالزمان در سینمای هالیوود

توقیف ماتریكس

ستاره فیلم ماتریكس در مأموریت غیر ممكن (3)