تبیان، دستیار زندگی
ه خانه تئاتر شد پس از پایان یافتن مهلت ثبت نام نامزدهای انتخابات هیئت مدیره خانه تئاتر، 24 نفر نامزد انتخابات هیئت مدیره خانه تئاتر شدند به نقل از روابط عمومی خانه تئاتر، از این تعداد 21 نفر برای هیئت مدیره و یه نفر به عنوان ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

عزت الله انتظامی برای دومین بار

نامزد هیئت مدیره خانه تئاتر شد


پس از پایان یافتن مهلت ثبت نام نامزدهای انتخابات هیئت مدیره خانه تئاتر، 24 نفر نامزد انتخابات هیئت مدیره خانه تئاتر شدند

به نقل از روابط عمومی خانه تئاتر، از این تعداد 21 نفر برای هیئت مدیره و یه نفر به عنوان بازرس برای شرکت در انتخابات هیئت مدیره خانه تئاتر اعلام آمادگی کردند. بر اساس این گزارش، عزت اله انتظامی، ایرج راد، بهزاد فراهانی، حمید مظفری، کاظم هژیرآزاد، قطب الدین صادقی، اصغر همت، کیومرث مرادی، محمد علی ساربان، حسین فرخی، عبادالهه کریمی، عبدالرضا فیاضی، افسانه ماهیان، الهام پاوه نژاد، زندیش حمیدی، محمد ابراهیمیان، ژوبین غازبانی، وحید لک، محمد کدخدایی، بیژن نوذری و محمود ابراهیم زاده ی نیشابوری به عنوان نامزدهای هیئت مدیره و علی بی غم، قدرت الله دلاوری و جواد اعرابی به عنوان نامزدهای بازرسی خانه ی تئاتر ثبت نام کرده اند.

لازم به ذکر است، مجمع عمومی و انتخابات هیئت مدیره خانه تئاتر شنبه 20 اسفند ماه ساعت 30/17 در تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر برگزار خواهد شد.


عزت‌الله انتظامی

بودجه تئاتر افزایش پیدا كرده و مورد تصویب نیز قرار گرفته است

طی تماسی كه با بخش فرهنگی مجلس شورای اسلامی داشتیم، با خبر شدیم كه بودجه تئاتر افزایش پیدا كرده و مورد تصویب نیز قرار گرفته است.

عزت‌الله انتظامی بازیگر پیشكسوت‌ تئاتر گفت:«مبلغ بودجه قبلی تئاتر بسیار اندك بود و برای برنامه‌های تئاتر مناسب نبود. چنان چه این بودجه افزایش نیابد مجدداً با مشكلات گذشته مواجه خواهیم بود و كار چندانی نمی‌توان صورت داد.»

وی با اشاره به تمركز فعالیت هنرمندان تئاتر در مجموعه تئاترشهر افزود:«در حال حاضر اكثر نمایش‌ها در تئاترشهر متمركز شده‌اند، بنابراین به محض این كه نمایشی جان می‌گیرد و كار خود را آغاز می‌كند نوبت اجرایش به پایان می‌رسد و نمایش دیگری جایگزین آن می‌شود، در حالی كه ممكن است با نمایش قبلی همخوانی نداشته باشد و اثری باشد كه تماشاگر با آن ارتباط برقرار نكند.»

انتظامی كمبود سالن تئاتر را یكی از مهمترین مسائل تئاتر كشور دانست و گفت:«بارها گفته‌ام با قدری تامل متوجه می‌شویم كه در هر محله به فاصله 500 متر سه سالن ورزشی وجود دارد. به همین دلیل هم هست كه پیشرفت در ورزش مشهود است، در حالی كه ما از یك تئاترشهر برخوردار هستیم و چنان چه به طور مثال خانواده‌ای تصمیم داشته باشد كه از پونك یا تهرانپارس به تئاترشهر بیاید با مشكل مواجه می‌شود و كار چندان ساده‌ای نیست.»

این پیشكسوت تئاتر درباره وضعیت كنونی تئاتر لاله‌زار و تئاتر كشور گفت:«در گذشته تئاترهای لاله‌زار در كنار تئاتر سنگلج، سینماها و گروه نمایشی آربی آوانسیان كه برای تلویزیون فعالیت داشتند، كار می‌كردند و همگی آن‌ها از تماشاگران خود برخوردار بودند، مضاف بر این كه تكلیف تماشاگران نیز مشخص بود. آنان می‌دانستند كه نمایش مطابق با ذائقه‌شان در كدام سالن روی صحنه می‌رود. بنابراین دچار سردرگمی نمی‌شدند. در حالی كه در حال حاضر وقتی تماشاگر به تئاترشهر مراجعه می‌كند حیران می‌ماند كه به كدام سالن مراجعه كند و همواره نگران است كه با چه اثر نمایشی مواجه می‌شود چرا كه در تئاترشهر، هنرمندان حرفه‌ای در كنار دانشجویان تازه فارغ التحصیل شده نمایش خود را عرضه می‌كنند.»

انتظامی كه معتقد است باید برای تئاترهای لاله‌زار نیز بودجه‌ای در نظر گرفت، به مرمت این سالن‌های قدیمی اشاره كرد و گفت:«بسیاری از تئاترهای خوب را می‌توان در لاله‌زار اجرا كرده به طور مثال وقتی نمایش‌های بهرام بیضایی یا محمد رحمانیان با چنان استقبالی مواجه می‌شوند كه تماشاگر برای تماشای آن‌ها كف صحنه می‌نشیند، به طور قطع چنان چه در جای دیگری نیز اجرا شوند تماشاگران استقبال خواهند كرد.»

انتظامی كه روز گذشته و در مراسم گشایش خانه تئاتر به همراه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از هنرمندان و مسئولان حضور پیدا كرده بود ضمن تبریك به جامعه تئاتری كشور گفت:«این ساختمان با زحمت فراوان هنرمندان و كمك دولت خریداری شده است، اما چنان چه برای تكمیل و آماده سازی آن كمكی صورت نگیرد، بلا استفاده باقی خواهد ماند.»

وی از افتتاح این ساختمان ابراز خوشحالی كرد و افزود:«در زمان ما خانه تئاتر وجود نداشت در حالی كه خوشبختانه در این دوره خانه هنرمندان، خانه تئاتر و ... داریم. به عنوان مثال خانه هنرمندان مكان بسیار مناسبی برای امور فرهنگی و تئاتر است و با مدیریت مناسبی كه بر آن اعمال می‌شود از برنامه ریزی دقیق سالیانه برخوردار است.»

وی با اشاره به فرهنگسرای بهمن كه سال‌ها قبل میزبان نمایش بینوایان به كارگردانی بهروز غریب‌پور بوده، یادآوری كرد:«سال‌ها قبل نمایش”بینوایان” در این فرهنگسرا اجرا شد كه با استقبال بی‌نظیر مردم نیز مواجه شد، بنابراین هنوز هم این سالن می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد و باید در فكر احداث سالن‌های مناسب تئاتر در جای جای شهر بود.»

انتظامی در پایان ابراز امیدواری كرد با كمك دولت و هنرمندان ساختمان جدید خانه تئاتر هر چه سریع‌تر آماده بهره‌برداری شود.

لینکها:

بازدید صفار هرندی از خانه تئاتر

بلاخره «تئاتر» هم صاحب خانه شد