تبیان، دستیار زندگی
ملحقات زیبا می تواند شاخص یك اتاق زیبا باشد و از طریق به كارگیری و خرید چند گلدان پر گل یا قاب های عكس و گیاهان خانگی می توان فضائی چشمگیر در اتاق ایجاد كرد. این زیبایی می تواند مقرون به صرفه نیز باشد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

خانه را کاربردی و زیبا بچینید


ملحقات زیبا می تواند شاخص یك اتاق زیبا باشد و از طریق به كارگیری و خرید چند گلدان پر گل یا قاب های عكس و گیاهان خانگی می توان فضائی چشمگیر در اتاق ایجاد كرد. این زیبایی  می تواند مقرون به صرفه نیز باشد.


برای داشتن خانه ای دلنشین باید تمام مکان های آن را بررسی کنیم و بهترین استفاده و چینش را برای هرمکان در نظر بگیریم :

راهرو

اغلب راهروها فضایی محدود هستند ولی اكثراً برای انبار كردن لوازم خانه استفاده می شوند. كیف ها و كفش ها را به كمد اتاق خواب انتقال دهید و چترها و لوازم ورزشی را جایی قرار دهید كه دید كمتری داشته باشد؛ مثل انباری

اتاق خواب

اتاق خواب

با خرید یك لحاف جدید یا روتختی و قرار دادن كوسن های مختلف روی آن، تغییری در اتاق خواب خود پدید آورید كه احساس آرامش را القاء نماید. اتاق خواب را شلوغ نکنید . از کمد ها و کشو ها برای قرار دادن وسایل استفاده کنید. اطاقی که برای لحظات آرامش و خواب شماست ،بهتر است فضایی متناسب داشته باشد.

آشپزخانه

كابینت های قدیمی آشپزخانه را مجدداً رنگ بزنید و دستگیره های جدیدی برای آنها خریداری و نصب نمایید.تمامی وسایل پخت و پز خود ( مگر زیباترین آنها ) را خارج از دید قرار دهید.

وقتی در اتاق خود برای هر چیزی جایی بیابید مثل این است  كه از حضور یك متخصص دكوراسیون استفاده برده اید. هر فضای موجود بدون استفاده را در خانه با خلاقیت خود تحت اختیار درآورید

حمام

لازم نیست برای حمام تان زیاد هزینه كنید تا دلپذیر به نظر برسد. تجمع آهك و چرك و كثافات و نیز رنگ رفتگی های روی دیوار با استفاده از مواد شوینده ناپدید می شوند یا كلاً می توانید رنگ آمیزی جدیدی را تجربه كنید. ( دقت كنید كه هرگز جوهر نمك را توأم با وایتكس یا پودرهای شبیه رخشا استفاده نكنید، چون بلافاصله گاز كشنده ای تولید می كند)

برای پاك كردن لكه های روی دوش می توانید از اسپری مخصوص استفاده كنید و با گذشت چند دقیقه با برس نرم روی آن بكشید.

انبار

در عین این كه كابینت های روباز و بدون در باعث می شوند از پر كردن آنها خودداری كنیم، ولی آشكار بودن مواد درون آنها به هر حال باعث می شود شلوغ به نظر برسند. اگر این قفسه ها زیر یك طاقچه نصب شده اند، آنها را تبدیل به قفسه های در دار نمایید كه نباید گران تمام شود.

شومینه

شومینه

با اضافه كردن ملزومات ساده ای به شومینه خود به محیطی كه از سنگ پوشیده شده است، گرما ببخشید. سیخ شومینه، دم آهنگری و سطلی كه در آن چوب یا ذغال قرار داشته باشد، از این جمله اند. شمعدان هایی را در كنار لبه های مسطح آن قرار دهید و آینه ای را مستقیماً بالای شومینه نصب كنید كه صحنه ای رؤیایی پدید آورید.

بیرون خانه

با رنگ مخصوص وسائل موجود در فضای باز، درها، پنجره ها و ناودان ها را مجدداً رنگ كنید و پولیش بزنید. باغچه را فراموش نكنید. گیاهان را به طور منظم آب دهید و هرس نمایید و از رشد علف هرز جلوگیری به عمل آورید.

چراغ ها

نور قوی در اتاق زیاد مناسب به نظر نمی رسد. از نوعی چراغ استفاده كنید كه برای موقعیت ها و روحیات مختلف قابل تنظیم باشد. متصل ساختن یك سوئیچ كم نور كننده به مدار اصلی روشنایی می تواند کمک تان کند.

بخش خانواده ایرانی تبیان


منبع : دانش سرا

مقالات مرتبط :

استفاده بهینه از فضا

طراحی یک اتاق الهام بخش

ترفندی برای خانه های کوچک

برای داشتن اتاق خوابی زیبا

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.