تبیان، دستیار زندگی
خبرگزاری دانشجویان ایران اطلس نقشه‌های تاریخی خلیج فارس از سوی مركز اسناد و تاریخ دیپلماسی ایران تهیه شد. دكتر نظرآهاری از محققان مركر اسناد و تاریخ دیپلماسی ایران در این زمینه گفت: این اطلس در دو جلد به زبان انگلیسی با مجمو...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اطلس نقشه‌های تاریخی خلیج فارس تهیه شد


خبرگزاری دانشجویان ایران

اطلس نقشه‌های تاریخی خلیج فارس از سوی مركز اسناد و تاریخ دیپلماسی ایران تهیه شد.

دكتر نظرآهاری از محققان مركر اسناد و تاریخ دیپلماسی ایران در این زمینه گفت: این اطلس در دو جلد به زبان انگلیسی با مجموعه‌ای از دو هزار و 400 نقشه و اسنادی كه نام خلیج فارس در آنها وجود دارد از سراسر دنیا جمع آوری شده است كه در نوع خود بی‌نظیر است .

وی افزود: این مجموعه از نظر محتوا، كیفیت و گروه محققان بسیار حائز اهمیت است كه برای اثبات و هویت نام خلیج فارس چنین كار با اصالتی صورت گرفته است.

این محقق افزود: این اطلس كه توسط مركز اسناد و تاریخ دیپلماسی ایران تهیه شده است در اوایل سال آینده به نمایش گذاشته می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری همایش آزادسازی جزایر قشم و هرمز از تسلط پرتغالی‌ها گفت: این همایش با توجه به طرح اطلاعات و یافته‌های محققان، ارائه نسخ خطی و اطلاعات تاریخی از حركتهای اصیل مردم می‌تواند در روشن شدن ابعاد این حركت موثر بوده و از سوء استفاده‌های تاریخی جلوگیری كند.

روابط عمومی موسسه تبیان