تبیان، دستیار زندگی
سال 84 را به پایان می‌رساند گروه حماسه و دفاع شبكه‌ی اول سیما كه مدتی است ساخت آثار نمایشی را در اولویت كارهای خود قرار داده است هم اینك سه فیلم سینمایی و تلویزیونی را با موضوع دفاع مقدس آماده پخش دارد. فیلم «جاده متروك» به ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گروه حماسه و دفاع تلویزیون

با پنج فیلم و سه سریال سال 84 را به پایان می‌رساند


گروه حماسه و دفاع شبكه‌ی اول سیما كه مدتی است ساخت آثار نمایشی را در اولویت كارهای خود قرار داده است هم اینك سه فیلم سینمایی و تلویزیونی را با موضوع دفاع مقدس آماده پخش دارد.

فیلم «جاده متروك» به تهیه‌كنندگی سعیدی‌نیك و كارگردانی علی شاه‌حاتمی و با بازی هومن سیدی علی منصوری حسن عباسی و مسعود عجمی از جمله آثاری است كه برای پخش از شبكه‌ی اول سیما آماده شده است.

همچنین گروه حماسه و دفاع شبكه‌ی اول سیما به تازگی تولید فیلم سینمایی «‌عروس كوهستان» را به تهیه‌كنندگی سیدعلیرضا بسط احمدی به پایان رسانده است. كارگردانی این فیلم بر عهده یوسف سیدمهدوی بوده و داستان آن به سال‌های جنگ ایران وعراق بر‌می‌گردد. «عروس كوهستان» نگاهی آزاد به زندگی شهید بروجردی دارد و در آن بازیگرانی چون حدیث فولادوند، محبوبه بیات، رضا خندان و حامد بهداد به ایفای نقش پرداخته‌اند.آخرین خبرها از پخش این فیلم در عید نوروز حكایت دارد.

«مهربانو» عنوان دیگر فیلم گروه حماسه و دفاع شبكه اول سیماست كه آماده پخش شده است. این فیلم تلویزیونی، به كارگردانی حبیب‌الله بهمنی، داستان زنی میانسال به نام مهربانو را روایت می‌كند كه پس از گذشت چندین سال از جنگ ایران وعراق، همچنان درلابه‌لای خاطرات ایام جنگ سیر می‌كند. شقایق دهقان و محمود مقامی بازیگران این فیلم به تهیه‌كنندگی علی‌اصغر صدیقی هستند.

گروه حماسه و دفاع با مدیریت عباس اكبری، دو فیلم «غم دل» و « مار و پله» را در مرحله پیش تولید دارد.

تهیه‌كنندگی «‌غم دل» را ابراهیم گرجی بر عهده دارد و احمد مرادپور كارگردان آن است. فیلمنامه «مار و پله» نیز به تهیه‌كنندگی محمد درمنش توسط مجید امامی به نگارش درآمده است.

دو سریال «در چشم باد» به كارگردانی مسعود جعفری‌جوزانی و «رقص پرواز» به كارگردانی احمد مرادپور كه به ترتیب توسط حبیب‌الله كاسه‌ساز و محمدرضا تخت‌كشیان تهیه می‌شوند، همچنان در مرحله تولید قرار دارند.

«رقص پرواز» كه مدتی است تصویربرداری آن به پایان رسیده، مراحل فنی را طی می‌كند. تولید «‌رقص پرواز» در حالی ادامه دارد كه اواخر سال 83 تصویربرداری 80 درصد از این سریال به پایان رسیده بود.

گروه حماسه و دفاع شبكه‌ی اول سیما، همچنین سریال « خانه‌ای در آسمان» به كارگردانی یوسف سیدمهدوی را در مرحله پیش تولید دارد. این گروه برنامه ساز كه تولید برنامه‌های مستندی با موضوع دفاع مقدس را نیز در دستور كار خود قرار داده است، هم اینك سه مجموعه مستند را در دست تهیه دارد.

«هنر حماسه» به كارگردانی مهرداد حجتی و تهیه‌كنندگی ابراهیم كیهانی، «عراق سرزمین جنگها»‌ به تهیه‌كنندگی و كارگردانی رضا گرجی و «پاكتهای سیاه» به تهیه‌كنندگی و كارگردانی سیدرضا حسینی‌ مجموعه‌های مستند گروه حماسه و دفاع را تشكیل می‌دهند.

گفتنی است فیلمنامه‌های مختلفی در حال نگارش یا پایان یافته نیز در گروه حماسه و دفاع شبكه اول سیما وجود دارند كه تولید آن‌ها به سال آینده موكول شده است.

لینک :

فیلمساز جوان در راه فرانسه از جاده متروك سر در می آورد