تبیان، دستیار زندگی
عضل صدا در سینما به خاطر سیستم‌های فرسوده است محمود سماك باشی گفت: معضل صدا در سینمای كشورمان به خاطر سیستم‌های فرسوده سالن‌های سینما است. «سماك باشی» صدابردار كشورمان گفت: دریكی دو سال اخیر با وسایل و ابزارها و سیستم‌های كام...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

محمود سماك باشی

معضل صدا در سینما به خاطر سیستم‌های فرسوده است


محمود سماك باشی گفت: معضل صدا در سینمای كشورمان به خاطر سیستم‌های فرسوده سالن‌های سینما است.

«سماك باشی» صدابردار كشورمان گفت: دریكی دو سال اخیر با وسایل و ابزارها و سیستم‌های كامپیوتری و نرم افزارهای متنوعی كه وارد بازار شده و باكمك بنیاد سینمایی فارابی و شركت‌های وابسته به آن از تكنیك‌ها بهره‌مند شدیم كه خیلی از فیلم هایی كه در جشنواره بیست و چهارم شركت كردند از این تكنیك‌ها استفاده كردند.اما به علت كافی نبودن امكانات پخش در سینماها اغلب این فیلم‌ها موسیقی و صدای صحنه یشان با كیفیت تولید هماهنگ نبود.

وی تصریح كرد: در مرحله صدابرداری ادوات و وسایل تكنیكی‌تر شدند و این امر بسیار تخصصی انجام می‌شود.در استودیوهای صداگذاری نیز به ابزار كافی مجهز هستیم اما ماحصل این صداها در سینماها پخش می‌شود كه بهای لازم به آن داده نشده است به همین جهت صداها آنچنان كه باید و شاید مناسب نیستند.

«سماك باشی»سالن‌های سینما را نیازمند تجهیزات لازم در امر صدا خواند و گفت:از حداقل سالن سینمایی كه داریم سالن‌هایی كه قابل پخش مناسب هستند به تعداد انگشت دست است كه این تعداد در شهرستان‌ها به میزان بسیار اندك‌تری است.مشكل صدا در مرحله پخش است و باید رفع شود تا حداقل تماشاگر صدا را بدون دغدغه بشود.