تبیان، دستیار زندگی
سینما می تواند قدم اول باشد محمد حسین لطیفی - کارگردان سینما گفت : مسئله ای که حتی از سالن سازی هم مهم تر است، تجهیز و به روز کردن همین سالنهای موجود است. محمد حسین لطیفی، کارگردان سینما، ضمن بیان این مطلب، در گفت وگو با خبر...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تجهیز و بهسازی سالن های موجود سینما می تواند قدم اول باشد

محمد حسین لطیفی - کارگردان سینما گفت : مسئله ای که حتی از سالن سازی هم مهم تر است، تجهیز و به روز کردن همین سالنهای موجود است.

محمد حسین لطیفی، کارگردان سینما، ضمن بیان این مطلب، در گفت وگو با خبرگزاری "مهر"، در مورد تدوین آیین نامه جدید اکران گفت : از هر طرف که به این مسئله نگاه می کنیم هم مجموعه تولید کنندگان فیلمها محق هستند و هم سینمادارها، و نمی توانیم با وضع قوانینی سخت گیرانه به صاحبان سینماها خواسته ها یمان را تحمیل کنیم، چون سینماها محل در آمد و حرفه آنها است.

سازنده " سرعت" تاکید کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تنها اقداماتی که در خصوص سالن سازی انجام شده، منحصر به چند سالنه کردن برخی از سالنهای موجود بوده است و دلیل عمده این کمبود برمی گردد به این مسئله که کسی رغبت چندانی برای ساخت سالنهای جدید ندارد و باید سیستم دولتی بستر مناسبی برای ترغیب مردم برای وارد شدن به این عرصه را ایجاد کند .

وی افزود : مسئله مهم دیگری که حتی از سالن سازی هم مهم تر است، تجهیز و به روز کردن همین سالنهای موجود است تا مخاطب برای دیدن فیلمها رغبتی پیدا کند و آلان تعداد زیادی از سالن ها در مراکز میانی و تجاری شهر است که موقعیت مناسبی برای جذب مخاطبان ندارند، می شود با دادن زمین و مکان مناسب تاسیس سالنهای جدید در مناطق شرق و غرب تهران که با مشکل عدم وجود سالن روبه رو است، گام های مهمی در خصوص سالن سازی و جذب مخاطبان انجام داد. چون هم مخاطب هزینه کمتر و هم وقت کمتری برای دیدن و رسیدن به سالن نمایش فیلم صرف می کند .

سازنده "خوابگاه دختران " تاکید کرد: باید در بحث اکران و ساخت سالنهای جدید نگاهی کلان داشت و منافع جمعی سینمای ملی کشور را در نظر گرفت و سیاستهای منطقی و معتدلی به کار برد و برای رسیدن به یک جمع بندی کلی در زمینه حفظ حقوق توامان سینمادار و تولید کنندها باید کار کارشناسی و از عقاید افراد متخصص در این عرصه بهره برد.