تبیان، دستیار زندگی
اگر به دنبال لاغری و خوش اندامی هستید احتمالاً راه‌های مختلفی از رژیم‌های سخت غذایی گرفته تا ورزش و غیره را امتحان کرده‌اید. این بار بیایید و عشق را امتحان کنید!
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اگر می‌خواهید لاغر شوید با عشق زندگی کنید


اگر به دنبال لاغری و خوش اندامی هستید احتمالاً راه‌های مختلفی از رژیم‌های سخت غذایی گرفته تا ورزش و غیره را امتحان کرده‌اید. این بار بیایید و عشق را امتحان کنید!

عشق

به همسر یا نامزد خود عشق بورزید و عاشقانه زندگی کنید. حتماً می‌گویید مگر می‌شود با عشق و احساس و این حرف‌ها لاغر شد؟ بله می‌شود. اگر می‌خواهید با نتایج علمی پژوهشی که این ادعا را کرده است آشنا شوید مطالعه‌ی این مطلب کوتاه را از دست ندهید.

«اکسی توسین» هورمونی است که محققان به آن «هورمون عشق» می‌گویند و معتقدند که باعث کاهش وزن می‌شود.

با وجود این که تاکنون کارکردها و وظایف این هورمون به طور دقیق و کامل شناخته نشده است اما متخصصان می‌دانند که همین هورمون با ایجاد انقباض‌های رحمی نقش مهمی در زایمان ایفا می‌کند. این هورمون همچنین نقش اساسی در روابط اجتماعی افراد دارد. محققان معتقدند ایجاد احساس همدردی با دیگران، گرایش به داشتن شریک زندگی و حس اعتماد از کارکردهای اکسی توسین است.

نتایج پژوهش‌های متعدد نشان می‌دهد زمانی که افراد وارد یک رابطه‌ی صمیمی می‌شوند و رابطه‌ی عاطفی و جنسی برقرار می‌کنند ترشح هورمون اکسی توسین افزایش می‌یابد.

نتایج پژوهش جدیدی که در آمریکا مطرح شد نشان می‌دهد این هورمون باعث لاغری می‌شود. محققان برای رسیدن به این نتیجه موش‌های آزمایشگاهی چاق را مورد آزمایش قرار دادند. آن‌ها به این موش‌ها هورمون اکسی توسین تزریق کرده و سپس به بررسی تأثیر این هورمون روی وزن و وضعیت سلامت آن‌ها پرداختند.

«اکسی توسین» هورمونی است که محققان به آن «هورمون عشق» می‌گویند و معتقدند که باعث کاهش وزن می‌شود

محققان بعد از بررسی‌ها مشاهده کردند که اکسی توسین باعث کاهش اشتهای موش‌ها شده و تأثیر مثبتی روی فیزیک آن‌ها دارد. در واقع موش‌هایی که هورمون اکسی توسین دریافت کرده بودند کمتر غذا خورده و لاغرتر شدند. این موش‌ها به خصوص چربی‌های بیشتری را در ناحیه‌ی شکم از دست دادند که برای سلامت قلب و عروق مضر هستند.

علاوه بر این محققان معتقدند که این هورمون روی گلوکز تأثیر گذاشته و خطر دیابت را نیز کاهش می‌دهد. محققان تاکید می‌کند که این هورمون عوارض جانبی خاصی ندارد و به ویژه مشکلات قلبی عروقی یا روحی روانی به وجود نمی‌آورد. در واقع آن‌ها امیدوارند که با این شیوه بتوانند راهی برای درمان چاقی مفرط پیدا کنند.

شما محققان را به حال خود بگذارید تا دنبال ساختن داروهای هورمونی باشند. عاشق شوید و با عشق زندگی کنید. به همسرتان عشق بورزید. مهربانی را به زندگی خود بیاورید. با این شیوه آرامش را به زندگی خود هدیه کنید و خوش اندام بمانید.

ترجمه: فاطمه مهدی پور

بخش تغذیه و آشپزی تبیان


منبع:la nutrition

مطالب مرتبط:

مطالبی جامع و کامل درباره‌ی چاقی و رژیم‌های کاهش وزن

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.