تبیان، دستیار زندگی
فرشید كریمی: حاضرم فوتبال را كنار بگذارم اما استقلال را ببریم طی چند سال اخیر بیشترین بازی هایش را برای پرسپولیس انجام داده است و به جز یكی ـ دو بازی در تمام بازی هایی كه به میدان رفت نمایش قابل قبولی را از خود ارائه داد. فر...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

همگام با بازیکنان سرخابی تا قبل از داربی


فرشید كریمی:حاضرم فوتبال را كنار بگذارم اما استقلال را ببریم

طی چند سال اخیر بیشترین بازی هایش را برای پرسپولیس انجام داده است و به جز یكی ـ دو بازی در تمام بازی هایی كه به میدان رفت نمایش قابل قبولی را از خود ارائه داد.

فرشید كریمی  از انگیزه بالای بازیكنان تیمش برای كسب سه امتیاز بازی مقابل استقلال خبر داد.

فرشید كریمی در حال حاضر چه شرایطی دارد؟

طی این مدت تمریناتم مرتب بوده و به لحاظ بدنی هم در شرایط خوبی قرار دارم. الان هم كه مربی دروازه بان های پرسپولیس كارش را شرع كرده قطعا شرایط من و دو گلر دیگر بهتر هم می شود.

نظرت در مورد مربی هلندی پرسپولیس چیست؟

ببینید ما فقط یك جلسه زیر نظر ایشان تمرین كردیم كه آن هم روز گذشته بود. نیكو بیشتر روی تكنیك دروازه بانی صحبت كردند و انتظار هم ندارند كه همه خواسته هایشان و علم این تكنیك را در یك سال یاد بگیریم. اما می گویند با آموزش آن ها كارمان راحت تر می شود.

 فقط همین؟

ایشان روی قدرت و سرعت هم تاكید دارند، در واقع چیزی كه در میان گلرهای هلندی مرسوم است. نیكو می خواهد كه همیشه حالت عصبانی، روحیه جدی و مبارزه جوبی داشته باشیم و خودمان را برای برخوردهای پیش بینی نشده آماده كنیم.

 چیزی شبیه الیوركان.

دقیقا، به هر حال معتقدم می توانیم از تجربیات و دانش ایشان استفاده كنیم.

 از بازی روز جمعه صحبت كنیم و تفاوت آن با داربی دور رفت.

این بازی نسبت به دور رفت تفاوت زیادی دارد هر چند در آن بازی ما مستحق شكست نبودیم. الان سه امتیاز این بازی از جهات دیگری هم برای استقلال حائز اهمیت است اما در دور رفت اینگونه نبود، امروز امیدی به قهرمانی در لیگ برتر نداریم و به همین دلیل استرس ما هم كمتر است. ضمن این كه آری هان هم خیلی دوست دارد كه در این بازی نتیجه بگیرد.

 برای فرشید كریمی این بازی چقدر اهمیت دارد؟

شاید باور نكنید اما حاضرم از این به بعد دیگر فوتبال بازی نكنم اما استقلال را در روز جمعه شكست دهیم.

نتیجه را هم پیش بینی می كنی؟

مهم برای من شكست دادن استقلال است، نتیجه اش خیلی فرق نمی كند. مطمئن باشید ما بازنده نخواهیم شد.

 اما چند سالی است كه استقلال را شكست نداده اید؟

برای این كه استقلال در این سه چهار سال اخیر سازماندهی خوبی داشته است، ضمن این كه آن ها از ما خوش شانس تر هم هستند. اما یك نكته را هم باید متذكر شوم.

 چه نكته ای؟

ببینید استقلال امسال بازی های خوبی را انجام داده كه بغیر از مسائل فنی دلایل دیگری هم دارد. آن ها سه سال است كه كنار هم بازی می كنند و از این بابت روند رو به رشد بهتری نسبت به ما داشته اند. ضمن این كه مثل ما درگیر مشكلات مالی و مدیریتی نبودند. از طرفی به تركیب سه ساله آن ها بازیكن اضافه شده كه كم نشده است.

 اما هر موقع تیمی كه روی كاغذ ضعیف تر بوده، بهتر نتیجه گرفته است.

من به این موضوع تا قبل از بازی نیم فصل اعتقاد داشتم، اما در نیم فصل ما نه تنها بد بازی نكردیم بلكه چند فرصت گل را هم از دست دادیم.

این بازی هم ربطی به جایگاه تیم ها ندارد و همیشه حساسیت خاص خودش را داشته است، به همین دلیل می گویند تمام بازی های لیگ یك طرف این بازی هم یك طرف. ما باید با پیروزی در این بازی شكست دور رفت را بكنیم.

و در مورد مهاجمان استقلال.

قطعا مهاجمان خوبی هستند، به خصوص رضا عنایتی اما باور كنید در شرایط فعلی برای من فرقی نمی كند كه مهاجم حریف چه كسی باشد. چون مصمم هستیم كه این بازی را ببریم.

 خیلی راحت از پیروزی صحبت می كنی؟

اگر راحت حرف می زنم به این دلیل است كه از روحیه بازیكنان خودمان خبر دارم، ضمن این كه برای تیم استقلال هم احترام قائلم. من گفتم پیروز می شویم اما قطعا كار ساده ای نخواهد بود.

و در مرود اهمیت آری هان به نظم و انضباط تیم چه نظری داری؟

ایشان خیلی به نظم و دیسیپلین اهمیت می دهد و برایش این مهم در اولویت قرار دارد، او مربی مطرح و بزرگی است كه امیدوارم نتیجه لازم را به دست آورد.

عنایتی: از دست دادن عنوان قهرمانی ما را خسته كرده است

مهاجم تیم فوتبال استقلال تهران گفت: قصد داریم امسال با ارائه بازی‌های خوب به عنوان قهرمانی لیگ برتر باشگاه های كشور دست یابیم، چرا كه از دست دادن این عنوان در سال های گذشته ما را خسته كرده است.

رضا عنایتی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس اظهار داشت: باید با جدیت بیشتری لیگ را ادامه دهیم. تا به سرنوشت سال های گذشته دچا ر نشویم، امسال سرنوشت قهرمانی در اختیار خودمان است و نمی‌خواهیم این فرصت طلایی را همچون گذشته از دست بدهیم.

وی ادامه داد: تمام تیم‌ها با انگیزه ای خاص مقابل استقلال قرار می‌گیرند و این موضوع كار ما را سخت‌تر می‌كند.

عنایتی به بازی استقلال مقابل سایپا اشاره كرد و اظهار داشت: در این مسابقه با بدشانی محض مواجه شده‌ بودیم. 4 توپ به تیر دروازه سایپا برخورد كرد و چندین بار نیز مدافعان این تیم مانع از بازشدن دروازه سایپا شدند. اتفاقات نادری در این مسابقه رخ داد و توپ‌هایی كه می‌توانست به راحتی تبدیل به گل شود، هدر رفت.

عنایتی درباره دیدار تیم های پاس و فولاد خوزستان كه با برتری 1 - 7 پاس پایان یافت، خاطر نشان كرد: تمایل ندارم چندان در این خصوص صحبت كنم فقط به این جمله بسنده می‌كنم كه فولاد قهرمان فصل گذشته لیگ برتر است. در این بازی نتیجه بسیار عجیبی رقم خورد.

مهاجم استقلال تهران عنوان كرد: استقلال 12 امتیاز با پاس فاصله دارد. باید با حفظ این فاصله، صدر جدول را همچنان در اختیار داشته باشیم تا به عنوان قهرمانی دست یابیم.

عنایتی در خصوص دیدار این هفته استقلال مقابل پرسپولیس تصریح كرد: جدا از بحث حیثیتی، سه امتیاز این بازی، راه قهرمانی استقلال را هموار خواهد كرد. برای اینكه از كورس قهرمانی عقب نمانیم، باید پرسپولیس را شكست دهیم.

وی خاطر نشان كرد: تمام تلاشم را برای گلزنی در این مسابقه به كار خواهیم بست تا زمینه پیروزی استقلال را فراهم كنم.

دیدار تیم های فوتبال استقلال و پرسپولیس تهران از هفته بیست و پنجم لیگ برتر باشگاه های ایران، روز جمعه هفته جاری در ورزشگاه آزادی برگزار می شود.

سیدعباسی: به پیروزی مقابل تیم فوتبال كشت و صنعت مطمئن بودیم

بازیكن تیم فوتبال پرسپولیس تهران گفت: در دیدار مقابل كشت و صنعت شوشتر از كسب پیروزی مطمئن بودیم و حتی اخراج حامد كاویانپور نیز برای ما مشكل ساز نشد.

داود سیدعباسی روز دوشنبه در گفت وگو یی افزود: به خاطر سفر به امارات كمی خسته بودیم و به همین دلیل نتوانستیم با قدرت بازی كنیم، اما انگیزه بازیكنان ما برای كسب پیروزی زیاد بود و كاملاً از صعود به مرحله بعد مطمئن بودیم.

وی ادامه داد: می دانستیم كه جام حذفی جام شگفتی هاست و هر اتفاقی ممكن است رخ دهد، ولی انگیزه بالای بازیكنان باعث شد تا بدون استرس به میدان برویم و خود را برای دیدار روز جمعه مقابل استقلال آماده كنیم.

بازیكن پرسپولیس تصریح كرد: حتی بعد از ده نفره شدن نیز مشكلی برای ما بوجود نیامد و كنترل بازی در اختیار ما بود. تنها نگرانی ما این بود كه كاویانپور را برای دیدار دور بعدی جام حذفی مقابل ابومسلم از دست دادیم.

وی در مورد حضور در پست مدافع چپ اظهار داشت: در دیدارهای اخیر هم به عنوان مدافع چپ و هم هافبك وسط بازی كردم. در هر پستی كه مربیان بخواهند بازی می كنم اما به شخصه ترجیح می دهم به عنوان بازیكن میانی فعالیت كنم.

سیدعباسی در مورد گلزنی های اخیرش برای پرسپولیس خاطرنشان ساخت: خدا را شكر می كنم كه پایم به گلزنی باز شده است. اگر فرصتی نصیبم شود می توانم باز هم گلزنی كنم و امیدوارم این روند ادامه داشته باشد.

تیم فوتبال پرسپولیس تهران در چارچوب رقابت های جام حذفی باشگاه های كشور روز گذشته (یكشنبه) با دو گل تیم كشت و صنعت شوشتر را شكست داد.

علیرضا منصوریان:

باید هوشیار باشیم پرسپولیس انتحاری بازی می‌كند

بازیكن میانی تیم فوتبال استقلال تهران گفت: شكست در داربی‌های گذشته پرسپولیس را به تیمی زخمی تبدیل كرده كه ممكن است مقابل ما كاملا انتحاری بازی كند.

علیرضا منصوریان در خصوص دیدار تیمش مقابل پرسپولیس به خبرنگارمان ، گفت: جایگاه پرسپولیس در میانه‌های جدول نباید موجب دست كم گرفتن آنها شود. داربی شرایط مخصوص و ویژه‌ای داشته و قطعا پرسپولیس نیز با تمام توان به میدان می‌آید.

وی ادامه داد: ناكامی پرسپولیس در داربی‌های چند سال گذشته این تیم را به تیمی زخمی تبدیل كرده و احتمال این كه پرسپولیس انتحاری بازی كند وجود دارد. ما باید كاملا هوشیار بوده و همانند بازی‌های چند سال اخیر منطقی و حرفه‌ای بازی كنیم.

منصوریان افزود: تیمی پیروز میدان خواهد بود كه بدون استرس و با آرامش كامل بازی كرده و در طول بازی اسیر حاشیه‌ها نشود. رمز موفقیت ما در داربی‌های گذشته تسلط بازیكنان بر اعصاب خود و ارایه‌ی بازی‌های منطقی و بدون استرس بود و امیدوارم كه در مسابقه روز جمعه نیز این تفكر حرفه‌ای حاكم بر تیم ما باشد.

بازیكن میانی استقلال هماهنگی كنونی تیمش را عامل اصلی صدرنشینی دانست و تاكید كرد: ما