تبیان، دستیار زندگی
تعیین کننده ترین بازیکن دربی 60 کدام بازیکن است؟ کدام بازیکن، اصلی ترین نقش را در دربی ایفا خواهد کرد؟ احتمالاً با طرح واژه «تعیین کننده» و «اصلی ترین نقش» ذهن ها متوجه دروازه بان ها خواهد شد، مردانی که یک اشتباهشان ممکن است...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تعیین کننده ترین مرد دربی کیست؟


تعیین کننده ترین بازیکن دربی 60 کدام بازیکن است؟ کدام بازیکن، اصلی ترین نقش را در دربی ایفا خواهد کرد؟

احتمالاً با طرح واژه «تعیین کننده» و «اصلی ترین نقش» ذهن ها متوجه دروازه بان ها خواهد شد، مردانی که یک اشتباهشان ممکن است سرنوشت بازی را تعیین کند و درخششان هم به تنهای می تواند عامل موفقیت یک تیم باشد. یعنی آیا وحید طالب لو و فرشید کریمی تعیین کننده ترین نفرات خواهند بود؟

اما مردان طراح هر دو تیم هم نقش ویژه ای را در تعیین سرنوشت بازی خواهند داشت. آنها ریتم و جهت بازی را تعیین کرده و مشخص خواهند کرد که کدام تیم منظم تر و با هدف تر بازی می کنند. یعنی مجتبی جباری و حامد کاویانپور تعیین کننده ترین نفرات دربی خواهند بود؟

اما اگر مهاجمان گل نزنند که سرنوشت بازی تعیین نخواهد شد. اگر مهاجمان نتوانند فرصت ها را به گل بدل کنند، تیمشان را به سمت باخت سوق می دهند و اگر برعکس از کوچکترین فرصت استفاده کنند، تیمشان را به سمت برد سوق می دهند یعنی علی علیزاده و جواد کاظمیان از یک سو و رضا عنایتی و سیاوش اکبرپور از سوی دیگر مهمترین نفرات این دربی خواهند بود؟ شاید از جهاتی این بازیکنان، یا حتی سایر بازیکنان، مهمترین نفرات دربی 60 شوند، به هر حال حتی اگر یک بازیکن یک تیم در سطح آمادگی مناسب نباشد و بدل به نقطه ضعف تیمش شود، می توان او را تعیین کننده ترین فرد بازی دانست

اما اگر بخواهیم یک بازیکن و تنها یک بازیکن را به عنوان نفر کلیدی دربی معرفی کنیم، باید از چه کسی نام ببریم؟ شاید در مجموع بتوان گفت که کریم باقری می تواند شایسته این عنوان باشد. وضعیت یکی، دو تیم به گونه ای است که می توان استقلال را آماده تر و با انگیزه تر دانست، در واقع پیش داوری ها حاکی از این است که استقلال برتری نسبی بر حریفش خواهد داشت.

در چنین حالتی کریم باقری می توان سرنوش بازی را یک تنه رقم بزند، اگر باقری در اوج آمادگی باشد، با تکیه بر تجربه و ویژگی های بازی اش می تواند سبد محکمی برای مهاجمان آبی باشد و جدا از آن باپاس های بلند استثنایی اش، ضد حملات سریع و ویرانگری برای تیمش طراحی کند. برعکس اگر کریم در اوج نباشد، مهاجمان آماده و سریع استقلال خواهند توانست به راحتی از سد دفاعی قرمزها بگذرند و به دروازه فرشید کریمی برسند.

کریم باقری چند منظوره ترین بازیکن دربی 60 است، اگر باقری در اوج باشد، در هوا و زمین می تواند استقلالی ها را متوقف کند، با پاس های بلندش طراح پرسپولیس شود و با ضربات راه دورش هم دروازه آبی ها را تهدید کند.