تبیان، دستیار زندگی
هفته سی و دوم لیگ برتر از امروز با انجام سه دیدار مهم آغاز می‌شود و همه تیم های حاضر در لیگ برتر به دنبال پیروزی در دیدار های خود هستند تا بتوانند به وضعیت خود در جدول رده بندی لیگ برتر سر و سامان دهند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

همه می خواهند پیروز شوند


هفته سی و دوم لیگ برتر از امروز با انجام سه دیدار مهم آغاز می‌شود و همه تیم های حاضر در لیگ برتر به دنبال پیروزی در دیدار های خود هستند تا بتوانند به وضعیت خود در جدول رده بندی لیگ برتر سر و سامان دهند.


تنها سه هفته دیگر به پایان دهمین دوره لیگ برتر باقی‌مانده و هنوز مشخص نیست كه كدام تیم‌ها سقوط می‌كنند یا كدام تیم‌ها رده‌های بالایی جدول و نهایت عنوان قهرمانی را از آن خود می‌كنند. با این حال بازی‌های حساس هفته سی و دوم می‌تواند تا حد زیادی وضعیت بالا و پایین جدول را دگرگون كند. سه تیم مدعی ذوب آهن، استقلال و پرسپولیس فردا در بازی‌های حساس به مصاف حریفان خود می‌روند.

پنجشنبه ‌8/2/90

فولاد - ذوب آهن

ذوب آهن ـ فولاد خوزستان ، ورزشگاه فولاد شهر، ساعت ‌18

ذوب آهن كه همانند فصل‌های گذشته در هفته‌های پایانی لیگ كم آورده و از صدر جدول به رتبه سوم تنزل پیدا كرده برای حفظ امیدهای خود برای قهرمانی باید از سد مانع فولادین بگذرد. شاگردان ابراهیم زاده البته كار آسانی مقابل تیم مجید جلالی پیش رو ندارند، چرا كه اهوازی‌ها نیز خود نیم نگاهی به كسب سهمیه آسیا دارند و این موضوع بیش از پیش بازی را جذاب می‌كند. ذوب آهن ‌56 امتیازی است و اگر این بازی را نبرد عملا امیدی به قهرمانی نخواهد داشت. فولاد نیز با ‌47 امتیاز در رده ششم است.

شاهین بوشهرـ استقلال، ورزشگاه تختی بوشهر، ساعت ‌18

پیروزی ‌6 بر ‌2 آبی پوشان بر نفت آبادان باعث می‌شود شاهین با احتیاط بیشتری بازی كند. هر چند میثاقیان و شاهین از سه بازی گذشته ‌7 امتیاز گرفته‌اند، اما هنوز هم خطر سقوط را احساس می‌كنند و در این بازی خانگی نیاز مبرم به هر سه امتیاز دارند، از سویی دیگر استقلال با تساوی سپاهان مقابل صبا انگیزه‌های بیشتری گرفته و حال به قهرمانی هم فكر می‌كند. رویارویی عمادرضا با مدافعان استقلال و همچنین زوج خطرناك مجیدی و برهانی در رویارویی با مدافعان شاهین از جذابیت‌های خاص این بازی است. آیا اكبر میثاقیان، پرویز مظلومی را از قهرمانی دور می‌كند؟

. استیل آذین كه مالك خود را در بستر بیماری می‌بیند دیگر واقعا چیزی برای از دست دادن ندارد. شاگردان یاوری در صورت عدم كسب امتیاز از این بازی دیگر شانس زیادی برای ماندن در لیگ برتر ندارند.

پرسپولیس ـ مس كرمان، ورزشگاه آزادی، ساعت ‌20:15

پرگل‌ترین برد این فصل پرسپولیس كه هفته گذشته مقابل نفت تهران رقم خورد، در غیاب ‌5 ـ ‌4 بازیكن اصلی این تیم اتفاق افتاد تا ارزش كار پرسپولیسی‌ها بیشتر شود. سرخپوشان هنوز با تفاضل گل كمتر پشت سر تراكتورسازی هستند، اما در این سه هفته فقط به كسب سهمیه آسیا می‌اندیشند، چرا كه قهرمانی هم برای آن‌ها دور از دسترس است. رقیب این هفته سرخپوشان صمد مرفاوی و تیمش هستند كه دوباره چند وقتی است شرایط خوبی پیدا كرده‌اند. البته مرفاوی در این فصل چند ركورد كاملا متفاوت با مس به جا گذاشت، سه باخت متوالی در ابتدای فصل ، سپس ‌16 بازی بدون باخت و بعد هم ‌9 بازی بدون برد! جدال ادینیو، بهترین گل زن لیگ با خط دفاع نه چندان مستحكم سرخپوشان و در آن سو مهاجمان تشنه پرسپولیس شب زیبایی را در آزادی رقم خواهد زد. نور محمدی و رضایی از پرسپولیس و سالاری و حسین خانی از مس غایبان این بازی هستند.

استیل آذین كه مالك خود را در بستر بیماری می‌بیند دیگر واقعا چیزی برای از دست دادن ندارد. شاگردان یاوری در صورت عدم كسب امتیاز از این بازی دیگر شانس زیادی برای ماندن در لیگ برتر ندارند.

جمعه ‌9/2/90

ملوان ـ استیل آذین، ورزشگاه تختی انزلی، ساعت ‌17:30

قوهای سپید انزلی كه یكی از بهترین‌ فصل‌های خود را پشت سر گذاشته اند نبرد حساس هفته قبل خود مقابل فولاد را واگذار كردند تا پشت سر همه مدعیان قرار گیرند و فعلا در رده هشتم باشند. شاگردان پورغلامی شانس بسیار كمی برای كسب سهمیه آسیا دارند. با این حال از جدال با رقیب قعر جدولی خود چیزی جز برد نمی‌خواهند. استیل آذین كه مالك خود را در بستر بیماری می‌بیند دیگر واقعا چیزی برای از دست دادن ندارد. شاگردان یاوری در صورت عدم كسب امتیاز از این بازی دیگر شانس زیادی برای ماندن در لیگ برتر ندارند.

جمعه اگر سپاهان ببرد تا حد زیادی قهرمانی خود را مسجل می‌كند و اگر هم امتیازی نگیرد راه را برای استقلال و ذوب آهن باز می‌كند وبدین ترتیب این بازی حساسترین دیدار هفته خواهد بود.

پاس ـ شهرداری تبریز، ورزشگاه قدس همدان، ساعت ‌18

دیداری حساس و حیاتی برای هر دو تیم. پاس خود را در چند هفته گذشته به خوبی بالا كشید و كارش را با شكست ذوب آهن به اوج رساند. روحیه پاسی‌ها به آن‌ها كمك می‌كند كه در این بازی خانگی نیز تنها به پیروزی فكر كنند. با این حال شهرداری به این راحتی میدان را خالی نمی‌كند، چرا كه در صورت باخت وضعیتش بحرانی‌تر می‌شود. اصغر مدیر روستا یا حمید درخشان، كدام یك تیمش را به ماندن در لیگ نزدیك‌تر می‌كند؟

باشگاه سایپا

سایپا ـ پیكان، ورزشگاه انقلاب كرج، ساعت ‌18

محمد مایلی كهن بیش از هر زمانی در سال‌های گذشته تیمش را در معرض سقوط می‌بیند، شكست سایپا از مس وضعیت این تیم را بحرانی‌تر كرده و حال آن‌ها به امید استفاده از شرایط میزبانی و همچنین داشتن كریم انصاری فرد در نوك حمله به سه امتیاز بازی می‌اندیشند. محمد حسین ضیایی به جای علیدوستی فرمان پیكان را در دست گرفت تا شاید این تیم را از قعر جدول جدا كند، اما هنوز موفق نشده این ماموریت را كامل كند. باید منتظر ماند و دید جنگ خودروسازان را چه كسی می‌برد.

راه‌آهن ـ نفت تهران، ورزشگاه اكباتان، ساعت ‌18

مهدی تارتار معتقد است تیمش بیشترین ضربه را از داوری در چند هفته اخیر متحمل شده و همین موضوع باعث شد، آن‌ها اكنون در خطر سقوط به دسته یك باشند. راه‌آهن در مقاطعی از فصل بسیار خوب كار كرد و تا رده هشتم هم بالا آمد، اما حال باید برای نیفتادن بجنگد، نفتی‌ها باخت تحقیر آمیزی مقابل پرسپولیس داشتند، اما برای اعاده حیثیت با راه‌آهن بازی می‌كنند.

نفت آبادن ـ سپاهان، ورزشگاه تختی آبادان، ساعت ‌18

جمعه اگر سپاهان ببرد تا حد زیادی قهرمانی خود را مسجل می‌كند و اگر هم امتیازی نگیرد راه را برای استقلال و ذوب آهن باز می‌كند وبدین ترتیب این بازی حساسترین دیدار هفته خواهد بود. البته به نظر نمی‌ر‌سد زردپوشان اصفهان كار سختی را مقابل نفت در پیش داشته باشند. باید دید قلعه نویی در جدال با پیروزی می‌تواند خود را به سومین قهرمانی پیاپی‌اش در لیگ برتر نزدیك كند؟

در آخرین دیدار هفته روز یكشنبه ‌11 اردیبهشت تراكتورسازی میزبان صبای قم است.

بخش ورزشی تبیان

منبع: ایسنا