تبیان، دستیار زندگی
: یکی از افسران بلندپایه آمریکایی در مقابل اعطای روادید مهاجرت به زنان عراقی مترجم در ارتش آمریکا از آنها سوء استفاده جنسی می‌کرد
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ویزا به شرط سوء استفاده جنسی


یکی از افسران بلندپایه آمریکایی در مقابل اعطای روادید مهاجرت به زنان عراقی مترجم در ارتش آمریکا از آنها سوء استفاده جنسی می‌کرد


دختران

"جف اشتاین " روزنامه‌نگار آمریکایی در روزنامه واشنگتن پست داستان دختران جوان عراقی را که به امید گرفتن روادید مهاجرت به آمریکا به ذلت در برابر نظامیان آمریکایی تن‌ داده‌اند روایت می‌کند.

بر اساس این گزارش، یک مقام آمریکایی در عراق از این دختران جوان برای دادن روادید مهاجرت باج‌گیری می‌کرد و در واقع این دختران مجبور بودند که میان داشتن شرافت و عفت و روادید مهاجرت یکی را انتخاب کنند.

اشتاین در ادامه می‌نویسد: این دختران جوان که همگی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی بودند و می‌توانستند به زبان انگلیسی صحبت کنند، با یگان‌های مختلف ارتش آمریکا همکاری می‌کردند و اغلب برای این‌که نظامیان بتوانند اسامی آنها را به راحتی به خاطر بسپارند اسامی انگلیسی مانند لیندا، سوزان، کتی، ماری و انجل را برای خود انتخاب می‌کردند. تعداد زیادی از این دختران بدلیل همکاری با نیروهای آمریکایی از سوی عراقی‌ها کشته شده‌اند.

بدلیل خطراتی که ممکن بود در دراز مدت جان این مترجمان را تهدید کند، وزارت خارجه آمریکا روادید ویژه‌ای برای برخی از این مترجمان صادر می‌کرد تا بتوانند به آمریکا بروند. برای بسیاری از مترجمان این روادید یک امید بزرگ به شمار می‌رفت. اما مشکل اصلی این بود که صدور این روادید منوط به موافقت "کریستوفر جی کرچمیر " مسئول صدور مجوزهای امنیتی در پایگاه نظامی آمریکایی واقع در منطقه "الخضراء " در بغداد بود.

کرچمیر متخصص مبارزه با جاسوسی و یکی از پیمانکاران آمریکایی در عراق در سال 2009 بود که به زبان عربی مسلط بود و به یگان گارد ملی در کالیفرنیا برای کار در بخش اطلاعاتی آمریکا وابسته بود.

بنا بر این گزارش، کرچمیر در آن زمان در سن 26 سالگی بود و در همان زمان به دو زنی که در حال بررسی مدارکشان بود به همراه تعدادی از کارمندانش تجاوز کرده است و آنها را مورد آزار جنسی قرار داد. وی تمام زنانی را که به نحوی تلاش کردند تا از او شکایت کنند، مورد مجازات قرار می‌داد و تمام مدالها و نشان‌های امنیتی آنها را می‌گرفت و درخواست روادید آنها را منتفی می‌کرد.

مشکل اصلی این بود که صدور این روادید منوط به موافقت "کریستوفر جی کرچمیر " مسئول صدور مجوزهای امنیتی در پایگاه نظامی آمریکایی واقع در منطقه "الخضراء " در بغداد بود.

کرچمیر در تماس تلفنی که اواخر سال گذشته با او برقرار شد این خبر را تکذیب کرد و آن را یک ادعای عجیب توصیف کرد و از توضیحات بیشتر در این‌باره خودداری و تلفن را قطع کرد. تلاش برای تماس مجدد با او نیز بی‌فایده بود زیرا او نمی‌خواست با خبرنگاران در این‌باره سخن بگوید.

از سوی دیگر بسیاری بر این باورند که روسای کریستوفر ماه‌ها از این شیوه رفتار او با زنان اطلاع داشتند اما هیچ کاری برای محدود کردن او انجام ندادند. این زنان عراقی و سرگرد "دیوید اندروود " یک افسر ارتش آمریکا که دادخواست‌های مربوط به آزارجنسی زنان کریستوفر را پیگیری می‌کرد، در این‌باره می‌گویند که کارفرمایان او یا دستگاه اطلاعاتی آمریکا پاسخی به این اعتراض‌ها نداده‌اند.

در اوایل دسامبر 2009، این سرگرد نامه‌ای برای "ریموند اودیرنو " فرمانده نیروهای آمریکایی در عراق ارسال می‌کند و در آن از اقدام کرچمیر در آزار جنسی زنان مترجم شکایت می‌کند

بخش سیاست تبیان


منبع:خبر آنلاین