تبیان، دستیار زندگی
مواد لازم: آرد برنج کاملاً نرم 250 گرم روغن  120 گرم زرده تخم مرغ 3 عدد پودر شکر 100 گرم وانیل نصف قاشق چایخوری زعفران سائیده  نصف قاشق چایخوری طرز تهیه: روغن را روی بخار آب حل کرده و آن را در ظرف بزرگی می ریزیم و با چنگال ح...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شیرینی برنجی میانپر


مواد لازم:

آرد برنج کاملاً نرم250 گرم
روغن120 گرم
زرده تخم مرغ3 عدد
پودر شکر100 گرم
وانیلنصف قاشق چایخوری
زعفران سائیدهنصف قاشق چایخوری

طرز تهیه:

روغن را روی بخار آب حل کرده و آن را در ظرف بزرگی می ریزیم و با چنگال حدود 5 دقیقه به هم می زنیم. بعد زرده های تخم مرغ را به تدریج به روغن اضافه کرده و به هم زدن آن ادامه می دهیم و پودر قند را هم اضافه می کنیم. سپس هل، جوزهندی و زعفران ( قبلا زعفران را در یک قاشق سوپخوری آب جوش حل کرده ایم) را اضافه کرده و مخلوط را چند دقیقه به هم می زنیم. در ادامه آرد برنج را اضافه کرده و آرام بهم می زنیم، تا خمیر به صورت گلوله کاملاً نرم درآید. مواد داخل شیرینی (که در زیر مقدار آنها ذکر شده است) را با یکدیگر مخلوط می کنیم.  از خمیر شیرینی به اندازه یک گردوی متوسط بر داشته و آن را در کف دست به صورت دایره کوچک 4 میلی متری در می آوریم و به اندازه ی یک قاشق چایخوری از مواد مخلوط شده را ، در وسط آن قرار می دهیم. آن را به صورت بیضی در می آوریم و با انگشتانه روی خمیر را شکل می دهیم و در کف سینی فر قرار می دهیم . سینی را در وسط پنجره فر به مدت 45 دقیقه با درجه حرارت 250 قرار می دهیم تا شیرینیها پخته و آماده شوند.

تدکر: مقدار پودر قند خمیر شیرینی نباید، از حد تعیین شده، بیشتر شود. زیرا در این صورت باعث ترک خوردن و وا رفتن آن خواهد شد.

مواد داخل شیرینی:

گردوی چرخ شدهیک فنجان
پودر قندیک قاشق مرباخوری
هل ساییدهیک قاشق چایخوری
جوز هندییک قاشق چایخوری

منبع: آشپزی ضیافت

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.