تبیان، دستیار زندگی
سیروس گرجستانی، محمد كاسبی، مرجانه گلچین و جواد عزتی بازیگران اصلی سریال جدید شبكه تهران هستند. این سریال كمدی سه دونگ سه دونگ نام دارد و تا كنون 50 درصد از تصویر برداری‌اش به انجام رسیده است. گروه سریال «سه دونگ، سه دونگ» هم اكنون در یك خانه قدیمی و سنتی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سیروس گرجستانی نانوا می‌شود

سه دونگ، سه دونگ در شبكه تهران


 سیروس گرجستانی، محمد كاسبی، مرجانه گلچین و جواد عزتی بازیگران اصلی سریال جدید شبكه تهران هستند. این سریال كمدی سه دونگ سه دونگ نام دارد و تا كنون 50 درصد از تصویر برداری‌اش به انجام رسیده است. گروه سریال «سه دونگ، سه دونگ» هم اكنون در یك خانه قدیمی و سنتی در محله سرچشمه مشغول كار هستند.


سیروس گرجستانی

پیش از این بازیگران در لوكیشن‌های مختلفی از جمله نانوایی، بیمارستان، دادگاه، خیابان، دانشگاه و كلانتری جلوی دوربین رفته‌اند.

كارگردانی این سریال را شاهد احمد لو به عهده دارد كه فیلم پرفروش «چند می‌گیری گریه كنی» را در كارنامه دارد. احمد لو در زمان كودكی در چند فیلم از مسعود كیمیایی همچون سرب و دندان مار بازی كرده است. این كارگردان جوان پیش از این سریال نوروزی ماه عسل‌ را برای شبكه دوم سیما ساخته است.

زمان پخش سریال «سه دونگ، سه دونگ» نیمه دوم اردیبهشت اعلام شده است. هم‌اكنون تمامی عوامل در تكاپو هستند كه بتوانند كار را به آنتن برسانند، اما این طور كه شنیده شده احتمال دارد این سریال در زمان مناسب‌تری همچون ماه مبارك رمضان روی آنتن برود.

سریال سه دونگ، سه دونگ در 26 قسمت 40 دقیقه‌ای به تهیه‌كنندگی محمد صالحیان در شبكه تهران در دست ساخت و تولید است.

داستان فردی كه از طبقه اجتماعی خودش بریده است

داستان سریال درباره فردی به نام نصرت عشقی است كه سال‌هاست در یكی از محلات تهران نانوایی سنگك دارد. او به اتفاق 3پسرش مسعود، محمود و منصور آنجا را اداره می‌كند. با آمدن پرویز شریك او در نانوایی ماجراهایی برای این خانواده پیش می‌آید. آنها تصمیم می‌گیرند به خارج از كشور مهاجرت كنند.

پرویز10 سال قبل به ایتالیا رفته و حالا برای فروش 3 دونگ از مغازه‌اش به ایران آمده است.

سیروس گرجستانی، محمد كاسبی، مرجانه گلچین، جواد عزتی، یوسف صیادی، داریوش سلیمی، عباس جمشیدی‌فر، اشكان اشتیاق، نادیا گلچین، بیژن پیشدادی، گیتی معینی، سیروس میمنت، ساقی زینتی، مریم معصومی، فرشاد حسینی‌موحد، متین‌السادات ستوده و سیاوش مفیدی از جمله بازیگرانی هستند كه در این سریال جلوی دوربین رفته‌اند.

محمد صالحیان، ‌تهیه‌كننده این سریال درباره تركیب بازیگران كارش می‌گوید: ما به سراغ افرادی شاخص و امتحان پس داده مثل سیروس گرجستانی، جواد عزتی و مرجانه گلچین رفته‌ایم.

داستان سریال درباره فردی به نام نصرت عشقی است كه سال‌هاست در یكی از محلات تهران نانوایی سنگك دارد. او به اتفاق 3پسرش مسعود، محمود و منصور آنجا را اداره می‌كند. با آمدن پرویز شریك او در نانوایی ماجراهایی برای این خانواده پیش می‌آید. آنها تصمیم می‌گیرند به خارج از كشور مهاجرت كنند.

بازیگر نقش اول سریال سیروس گرجستانی است كه نقش یك نانوا را بازی می‌كند. محمد كاسبی در نقش شریك این نانوا جلوی دوربین رفته است. او از ایتالیا به ایران برمی‌گردد و می‌خواهد سهم نانوایی‌اش را بفروشد.

جواد عزتی، یوسف صیادی و عباس جمشیدی‌فر3 پسر نصرت هستند. یوسف صیادی نقش دایی خانواده را بازی می‌كند. گیتی معینی از بازیگران پیشكسوتی است كه در این كار خوش درخشیده است. او نقش نزهت‌ را بازی می‌كند. نزهت ادای خارج رفته‌ها را در می‌آورد. مثلا روی زمین نمی‌خوابد. او از طبقه اجتماعی خودش بریده است و... .

سفر به آلمان یا تركیه

از این تهیه‌كننده درباره جزئیات آماده‌سازی سریال می‌پرسم. او پاسخ می‌دهد: الان همزمان با تصویربرداری داریم تیتراژ را هم آماده می‌كنیم. امیدواریم این سریال در نیمه دوم اردیبهشت به آنتن شبكه تهران برسد. در این سریال نماهای خارجی سطح شهر و خیابان زیادی داریم. بنابراین تصویربرداری سریال‌مان خیلی زمان بر است.

فعلا شب‌ها كار ضبط سریال را انجام می‌دهیم. تصویربرداری از ساعت 7 شب شروع می‌شود و تا صبح ادامه دارد. كارمان در این خانه 35 روز طول می‌كشد. امیدوارم بتوانیم تا پایان بهار پرونده كار را ببندیم.

به گفته صالحیان دو قسمت از داستان «سه دونگ، سه دونگ» در خارج كشور می‌گذرد.

او توضیح می‌دهد:‌ پس از پایان تصویر برداری سكانس‌های خانه مسكونی احتمالا به كشور تركیه یا آلمان می‌رویم.

تهیه‌كننده سریال «سه دونگ، سه دونگ» درباره شخصیت‌های فیلمنامه سریال می‌گوید: خاستگاه اجتماعی آدم‌های سریال ما جنوب شهر است. من احساس می‌كنم در جنوب شهر زندگی بیشتر جریان دارد. این آدم‌ها اصالت بیشتری دارند. اهل ادا و اطوار نیستند و واقعی‌ترند.

او ادامه می‌دهد: قصه ما درباره آدم‌هایی است كه تصمیم به مهاجرت به خارج كشور می‌گیرند. آنها می‌خواهند آدم‌های دیگری شوند. اما وقتی می‌بینند در غرب خبری نیست به اصل خودشان بازمی‌گردند.

بازیگرمان را با آمبولانس سر صحنه می‌آوریم

صالحیان ادامه می‌دهد: برای پیدا كردن یك نانوایی خیلی دنبال لوكیشن گشتیم و 100 تا نانوایی را دیدیم تا یكی‌اش را انتخاب كردیم. خانه‌ای كه بازیگران خانواده نصرت در آن ساكن هستند خانه‌ای قدیمی و سنتی است. می‌خواستیم فضای خانه شبیه بافت جنوب شهر باشد. این خانه در محله سرچشمه واقع شده است.

یكی از مشكلات ما این است كه یكی از بازیگرانمان همزمان در دو پروژه دیگر هم مشغول كار است. جواد عزتی همزمان در سریال قهوه تلخ و «سرزمین كهن» به كارگردانی كمال تبریزی بازی می‌كند.

این تهیه‌كننده با بیان این كه برخی از مسائل كار را به تاخیر می‌اندازند، توضیح می‌دهد: فرشاد حسینی‌موحد یكی از بازیگران در اثر یك سانحه دچار مصدومیت شده و تحت عمل جراحی قرار گرفته است. ما او را با آمبولانس سر صحنه می‌آوریم.

تلویزیون خانه من است

او ضمن تقدیر از مدیر شبكه تهران، كه از این سریال حمایت كرده می‌گوید:‌ من بعد از تهیه سریال نوروزی «بایرام» هیچ كار دیگری را قبول نكردم. چون هر متنی را براحتی نمی‌پسندم.

در این سریال«رضا عطاران» كه از دوستان صمیمی من است چند بار سر صحنه آمد و به من مشاوره داد. دوست دارم بتوانم گامی در جهت خنداندن مخاطبان بردارم و دل مردم را شاد كنم.

من 26 سال است كه دارم در تلویزیون كار می‌كنم. تلویزیون خانه من است و هر چقدر برایش كار كنم، كم است. البته بیننده‌های تلویزیون یك گام از ما برنامه‌سازان جلوترند و ما باید تلاش كنیم تا بتوانیم به آنها برسیم.

دیگر عواملی كه در این سریال با محمد صالحیان همكاری كرده‌اند، عبارتند از: علیرضا مسعودی، سید نیما محسن‌نیا (نویسندگان)، مجید صادقی (مجری طرح)، هادی انباردار (مدیر تولید)، محسن غلامی (طراح لباس)، محمد شیبندی (صدابردار)، شكیل مظفری (دستیار اول كارگردان و برنامه‌ریز)، سیاوش گرجستانی (طراح گریم)، آرش یاراحمدی (تدوینگر)، محمدرضا قاسمی (تصویربردار پشت صحنه) و آرش شامحمدی (عكاس).

احسان رحیم‌زاده

گروه رادیو و تلویزیون