تبیان، دستیار زندگی
انیمیشن ریو با فروش 8/26 میلیون دلاری خود در این هفته، توانست بار دیگر عنوان پرفروش ترین فیلم 2 کشور آمریکا و کانادا را به خود اختصاص دهد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

"ریو" پرفروش ترین فیلم  سینمای جهان


انیمیشن "ریو" با فروش 8/26 میلیون دلاری خود در این هفته، توانست بار دیگر عنوان پرفروش ترین فیلم 2 کشور آمریکا و کانادا را به خود اختصاص دهد.
انیمیشن ریو

جدیدترین انیمیشن شرکت فیلم سازی "فاکس قرن بیستم" به نام "ریو" (Rio) که دومین هفته نمایش خود در آمریکای شمالی را تجربه می کند، با فروشی برابر با 8/26 میلیون دلار، عنوان پرفروش ترین فیلم این هفته 2 کشور آمریکا و کانادا را به خود اختصاص داده است.

بنابر گزارش پایگاه اطلاع رسانی اسوشیتد پرس، انیمیشن رایانه ای "ریو" که کارگردانی آن را کارلوس سالدانها برعهده دارد به صورت سه بعدی نمایش داده می شود و بازیگران محبوب و مطرحی مانند جس اسینبرگ، آنی هتوی و جورج لوپز به جای شخصیت های آن حرف می زنند.

فیلم سینمایی "خانواده بزرگ و شاد مادیا تایلر پری" (Tyler Perry`s Madea`s Big Happy Family) به کارگردانی و نویسندگی تایلر پری نیز در نخستین هفته اکران خود توانست با فروشی برابر با 8/25 میلیون دلار رتبه دوم جدول فروش فیلم های این هفته آمریکای شمالی را از آن خود کند.

این فیلم کمدی داستان مادری به نام "شیرلی" را به تصویر می کشد سعی می کند سه فرزند خود را پس از مدت ها به خانه دعوت کند تا خبر بیماری خود را با آنها در میان بگذارد.

فیلم سینمایی "آب برای فیل ها" (Water for Elephants) به کارگردانی فرانسیس لاورنس نیز در نخستین هفته نمایش خود با فروشی برابر با 5/17 میلیون دلار در رتبه سوم جدول فروش فیلم های 2 کشور آمریکا و کانادا قرار گرفته است.

این فیلم درام که بازیگرانی مانند رابرت پتینسون، ریس ویتراسپون و کریستوف والتز در آن ایفای نقش می کنند داستان یک دانشجوی رشته دامپزشکی را روایت می کند که پس از کشته شدن پدر و مادرش از دانشگاه اخراج و به عنوان نگهدارنده حیوانات در یک سیرک سیار مشغول به کار می شود.

انیمیشن رایانه ای "ریو" که کارگردانی آن را کارلوس سالدانها برعهده دارد به صورت سه بعدی نمایش داده می شود و بازیگران محبوب و مطرحی مانند جس اسینبرگ، آنی هتوی و جورج لوپز به جای شخصیت های آن حرف می زنند.

جدیدترین انیمیشن شرکت فیلم سازی "یونیورسال پیکچرز" به نام "جست و خیز" (Hop) که چهارمین هفته فروش خود را تجربه می کند نیز توانست با فروشی برابر با 5/12میلیون دلار در رتبه چهارم جدول فروش فیلم های این هفته آمریکای شمالی جای بگیرد.

کارگردانی "جست و خیز" را تیم هیل برعهده دارد و این انیمیشن سینمایی داستان خرگوشی به نام "ایستر بانی" را به تصویر می کشد که با سفر به شهر هالیوود قصد دارد به ستاره یک گروه موسیقی تبدیل شود.

چهارمین قسمت از مجموعه فیلم های ترسناک و هیجان انگیز "جیغ" (Scream) که دومین هفته اکران خود در آمریکای شمالی را تجربه می کند نیز توانست با فروش 2/7 میلیون دلاری خود عنوان دومین فیلم پرفروش این هفته آمریکا و کانادا را از آن خود کند.

قسمت های قبلی مجموعه فیلم های "جیغ" به ترتیب در سال های 1996، 1997 و 2000 اکران شده بودند.

همچنین کارگردانی این فیلم سینمایی را وس کراون برعهده دارد و کوین ویلیامسون نیز فیلم نامه "جیغ 4" را نوشته است.

جدیدترین محصول شرکت فیلمسازی "دیزنی" به نام "گربه های آفریقایی" (African Cats) نیز در نخستین هفته اکران خود در آمریکای شمالی، با فروشی برابر با 4/6 میلیون دلار در رتبه ششم جدول فروش این هفته آمریکا و کانادا ایستاد.

این مستند سینمایی که ساموئل ال جکسون نیز در آن ایفای نقش کرده است داستان 2 خانواده شیرها و پلنگ های آفریقایی را به تصویر می کشد که چگونه به فرزندان خود راه و رسم وحشی بودن و زندگی در آفریقا را می آموزند.

فیلم سینمایی "روح موج سوار" (Soul Surfer) نیز در سومین هفته اکران خود با فروشی برابر با 6/5 میلیون دلار در رتبه هفتم این جدول ایستاد.

این فیلم اکشن داستان موج سواری را به تصویر می کشد که پس از اینکه یکی از دستان خود را توسط حمله یک کوسه از دست می دهد، دوباره تصمیم می گیرد برای موج سواری به اقیانوس برود.

فیلم ترسناک "موذی" (Insidious) به کارگردان جیمز ون نیز در این هفته با فروشی برابر با 4/5 میلیون دلار توانست عنوان هشتمین فیلم پرفروش این هفته آمریکا و کانادا را از آن خود کند.

فیلم اکشن "حنا" (Hanna) که بازیگران مطرحی مانند کیت بلانشت، اریک بانا و سائورس رونان در آن بازی کرده اند نیز در سومین هفته اکران خود با فروشی برابر با 3/5 میلیون دلار رتبه نهم جدول فروش فیلم های این هفته آمریکا و کانادا را از آن خود کرده است.

فیلم سینمایی "رمز اصلی" (Source Code) ساخته دونکان جونز نیز در سومین هفته اکران خود با فروشی برابر با 1/5 میلیون دلار در رتبه دهم فروش فیلم های این هفته آمریکای شمالی قرار گرفته است.

بن ریپلی نویسندگی فیلم نامه "رمز اصلی" را برعهده دارد و این فیلم اکشن داستان سربازی را روایت می کند که وظیفه دارد طی یک عملیات محرمانه بمب گذار قطار ایالت شیکاگو را پیدا و متوقف کند.

سینما و تلویزیون تبیان


سینمای ایران