تبیان، دستیار زندگی
دعوت از قصابان بحرین برای شرکت در عروسی شاهزاده انگلیسی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دعوت از قصابان بحرین برای شرکت در عروسی شاهزاده انگلیسی


در فهرست مدعوین جشن ازدواج سلطنتی انگلیس نام یک میهمان وجود دارد که تعجب‌ ناظران را برانگیخته است. این مدعو کسی نیست جز ولیعهد بحرین، شخصی که کرسی در نظر گرفته شده برای او در مراسم، درست پشت سر کرسی سلطنتی انگلیس قرار دارد.


سلمان بن حمد الخلیفه

دعوت از سلمان بن حمد الخلیفه در حالی که نیروهای وی با خشن‌ترین روش‌ها در حال سرکوب مخالفان شیعه دموکراسی‌خواه در این کشور هستند، نشانه‌ای از بی‌توجهی و سیاست یک بام و دو هوای لندن در قبال نقض حقوق‌ بشر و استانداردهای پذیرفته شده جامعه ‌جهانی است.

فهرست مدعوین جشن ازدواج سلطنتی انگلیس در حالی منتشر شد که نام «سلمان بن حمد الخلیفه»، ولیعهد بحرین نیز در میان اسامی اعلام شده دیده می‌شود. کسی که با سرکوب وحشیانه اعتراض‌های اصلاح‌طلبانه کشورش جو کاملا امنیتی را در این کشور به پا کرده است.

به گزارش سرویس بین‌المللی «فردا» به نقل از روزنامه گاردین چاپ انگلیس، در فهرست مدعوین جشن ازدواج سلطنتی انگلیس نام یک میهمان وجود دارد که تعجب‌ ناظران را برانگیخته است. این مدعو کسی نیست جز ولیعهد بحرین، شخصی که کرسی در نظر گرفته شده برای او در مراسم، درست پشت سر کرسی سلطنتی انگلیس قرار دارد.

در واقع دعوت از سلمان بن حمد الخلیفه در حالی که نیروهای وی با خشن‌ترین روش‌ها در حال سرکوب مخالفان شیعه دموکراسی‌خواه در این کشور هستند، نشانه‌ای از بی‌توجهی و سیاست یک بام و دو هوای لندن در قبال نقض حقوق‌ بشر و استانداردهای پذیرفته شده جامعه ‌جهانی است.

به گزارش گاردین، از آ‎غاز اعتراض‌های آزادی‌خواهانه در بحرین (اواسط ماه فوریه) تاکنون، بیش از صد نفر در جریان تظاهرات‌ها به دست نیروهای آل‌خلیفه کشته شده‌اند. همچنین تعداد زیادی از فعالان مدنی و وکلای این کشور نیز دستگیر و روانه زندان شده‌اند.

گفته شده که گروه‌های حقوق ‌بشری با تشکیل کمپینی از «ویلیام هیگ»، وزیر خارجه انگلیس خواسته‌اند تا این دعوت‌نامه را لغو کنند.

گروه‌های حقوق‌ بشری معتقدند که ولیعهد بحرین نباید اجازه حضور در این مراسم را داشته باشد زیرا که دست او به خون شعیان بی‌گناه بحرین آغشته است.

گفته شده که گروه‌های حقوق ‌بشری با تشکیل کمپینی از «ویلیام هیگ»، وزیر خارجه انگلیس خواسته‌اند تا این دعوت‌نامه را لغو کنند.

نام سلمان بن حمد الخلیفه در حالی در فهرست مدعوین جشن سلطنتی انگلیس به چشم می‌خورد که وی اوایل هفته گذشته با تقدیر از جنایات نیروهای امنیتی حامی حکومت آل‌خلیفه، اقدامات رژیم خود را «حفظ ثبات و امنیت در این کشور» خواند، و از نیروهای امنیتی خود تشکر کرد.

وی همچنین ادعا کرد که روند اصلاحات در بحرین آغاز شده و ادامه خواهد یافت.

«مهدی حسن»، دبیر ارشد سیاسی مجله «نیو استیتمن» در این باره نوشت: «حضور ولیعهد بحرین در جشن سلطنتی و هرگونه توجیه دربار انگلیس از دعوت او شرم‌آور است.»

این درحالی است که، سلمان بن حمد الخلیفه پیش از این نیز میهمان خانواده سلطنتی انگلیس بوده است. رسانه‌های سعودی گزارش دادند که پرنس «چارلز» در دسامبر ۲۰۰۴ میلادی نیز وی را به لندن دعوت کرده و درباره روابط معمول دو کشور با یکدیگر گفت‌وگو کرده‌اند.

بخش سیاست تبیان


منبع:فردا نیوز