تبیان، دستیار زندگی
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس با بیان اینکه برخی مخالفان پرسپولیس به دنبال بیراهه بردن این تیم هستند گفت: متاسفانه انتقادات و حاشیه سازی ها علیه پرسپولیس زیاد است و من باید یک تنه مقابل حاشیه سازان بایستم و پاسخ کمیته انضباطی،رسانه ها، بازیکنان و ... را بده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تازه ترین انتقادات دایی


سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس با بیان اینکه برخی مخالفان پرسپولیس به دنبال بیراهه بردن این تیم هستند گفت: متاسفانه انتقادات و حاشیه سازی ها علیه پرسپولیس زیاد است و من باید یک تنه مقابل حاشیه سازان بایستم و پاسخ کمیته انضباطی،رسانه ها، بازیکنان و ... را بدهم.


علی دایی سرمربی پرسپولیس

وی در پاسخ به سئوالی که در خصوص جایگاه سرخپوشان در پایان فصل سئوال پرسید گفت: بدون شک دوست داریم در پایان مسابقات لیگ برتر جزء سه تیم بالای جدول باشیم و سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را به دست آوریم.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در خصوص شایعه مذاکره اش با تیم داماش گیلان گفت: اصلا و ابدا با تیم داماش مذاکره نکرده ام تا زمانی که من با باشگاه پرسپولیس قرارداد داریم با هیچ تیمی مذاکره نخواهم کرد. قطعا قراردادم تمام شد شرایط را می سنجم و هر کجا که بهتر دیدم آن زمان تصمیم می گیرم که قرارداد امضا کنم یا خیر. البته باید این نکته را ذکر کنم که آقای عابدینی همیشه نسبت به من لطف داشته و من نمی توانم این موضوع را کتمان کنم.

دایی همچنین در پاسخ به سوالی که پرسیده شد "آیا با باشگاه پرسپولیس برای تمدید قرارداد مذاکره کرده اید؟" گفت: با باشگاه پرسپولیس هم هیچ مذاکره ای نکرده ام در عین حال شرایطم با روزی که به پرسپولیس آمدم خیلی متفاوت است و قطعا باشگاه هم برای مذاکره و امضای قرارداد با من شرایط ویژه و تازه ای خواهد داشت شرایط من و باشگاه نسبت به روزی که آغاز همکاریمان بود بسیار تفاوت کرده است اگر قرار بر تمدید قرارداد شد قطعا مذاکره می کنیم و در آن شرایط بهترین تصمیم را اتخاذ خواهم کرد.

خبرنگاری از علی دایی پرسید آیا برای کاهش محرومیت رضا نورمحمدی اقدامی صورت داده اید، سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در پاسخ گفت: دایی که نمی تواند برای کاهش محرومیت نورمحمدی اقدامی کند! من فقط می توانم بگویم و گفته ام این محرومیت ناحق بود. بازیکنانی که در این مسابقه عامل جنجال بودند برای دو ماه یعنی 4 بازی محروم شدند آن وقت نورمحمدی که هیچ درگیری نداشته است برای دو ماه و حداقل 5 بازی محروم شده چرا که ما نسبت به تیم استیل آذین حداقل یک بازی بیشتر در جام حذفی داریم.

کسانی که امروز کارشناسی می کنند شما بروید بررسی کنید ببینید اینها در زمانی که از فوتبال پستی داشتند چه کاری انجام دادند کدام مقام را آوردند که امروز از همه ایراد می گیرند؟ متاسفانه هر کس هر چه می‌خواهد در تلویزیون و روزنامه می گوید یک بار بروید کارنامه اینها را بررسی کنید

سرمربی پرسپولیس محرومیتی که برای رضا نورمحمدی در نظر گرفته شده است را ناحق خواند و گفت: بازیکن خارجی تیم استیل آذین در زمین مسابقه هر کاری خواست انجام داد بازیکنان این تیم در مقابل چشم داور بازیکنان ما را می زدند آنوقت داور از کنار این صحنه ها گذشته و به علیرضا حقیقی دروازه بان تیم ما کارت زرد نشان می دهد. من مانده ام چرا به این بازیکن اخطار داد؟ چرا داور رضا نور محمدی را از زمین اخراج کرد؟ بازیکن تیم ما به خاطر اینکه بعد از گلزنی شادی کرده است محروم شده؟ آیا جریمه شادی کردن محرومیت است؟ اگر کمیته انضباطی مدعی است که آرفی به خاطر تمسخر تیم مقابل باید محروم شده این بحثی جداست اما اعتقاد دارم حرکت او نباید جریمه کمیته انضباطی را به دنبال می داشت.

دایی در ادامه افزود: من خودم شاهد بودم رحمان احمدی در دقایقی پایانی دیدار با استیل آذین انواع و اقسام ناسزاها را شنید با این حال این بازیکن یک جلسه از همراهی با تیم ما محروم شده چرا کمیته انضباطی این جرایم را در نظر گرفته است؟ ما خودمان از این آرا شاکی هستیم و خواستار تجدید کمیته انضباطی می باشیم.

علی دایی سرمربی پرسپولیس

وی با تاکید بر اینکه از ابتدای فصل محرومیت ها، مصدومیت و اشتباهات داوری به تیم پرسپولیس ضربه زده است گفت: من از طریق روزنامه و رسانه ها در جریان محرومیت ها قرار گرفتم و باخبر شدم که چه جرائمی برای نفرات تیم ما در نظر گرفته اند.

خبرنگاری از علی دایی در خصوص تیتر برخی از رسانه ها پرسید که مدعی شده بودند "آه استیل آذینی ها در دیدار با بنیاد کار دامن پرسپولیس را گرفت" و این تیم متحمل شکست سنگین شد، که علی دایی در پاسخ گفت: من به اینکه سایت ها چه تیتری زده اند کاری ندارم و اعتقاد دارم آنچه در داخل زمین صورت می گیرد به همان چارچوب زمین مسابقه بر می گردد و حرف را باید در زمین زد. اینکه در سایت ها و روزنامه ها چه حرفی می زنند به من مربوط نیست مگر من می توانم جلوی شما رسانه ها را بگیرم ماشاءالله در این مملکت آنقدر سایت و روزنامه زیاد است که من وقت نمی کنم دنبال این بروم که در مورد من و تیمم چه چیزهایی نوشته اند. تنها کاری که می توانم انجام دهم این است که اگر نسبت به من بی حرمتی روا داشتند و مسائلی غیرفوتبال مطرح کرده اند از خود دفاع کنم که تا امروز هم چنین کرده‌ام.

وی افزود: مملکت ما مملکتی آزاد است و هرکس هر چیز که دلش می‌خواهد می نویسند به ویژه در رسانه های ورزشی که هر چه می‌خواهند می نویسند و می گویند. متاسفانه کارشناسان و غیر کارشناسان هر چیزی که می توانند می گویند متاسفانه برای مقابله با اینها از دست از من بزرگترها هم چیزی بر نمی آید چه برسد به من.

دایی افزود: خدا را شکر همه ما فوتبال روز دنیا را دنبال می کنیم. شما امروز ببنید چه تیم های بزرگی با چه پیشینه ای امروز نمی توانند آنطور که باید و شاید نتیجه بگیرند آیا در کشورهای آنها هم فقط انتقاد می کنند.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس با انتقاد از برخی کارشناسان گفت: کسانی که امروز کارشناسی می کنند شما بروید بررسی کنید ببینید اینها در زمانی که از فوتبال پستی داشتند چه کاری انجام دادند کدام مقام را آوردند که امروز از همه ایراد می گیرند؟ متاسفانه هر کس هر چه می‌خواهد در تلویزیون و روزنامه می گوید یک بار بروید کارنامه اینها را بررسی کنید همین ها که روزی مدیر پرسپولیس بودند برای این تیم چه کردند به غیر از اینکه میلیون ها تومان بدهی به جای گذاشتند. منظور من فقط پرسپولیس نیست در باشگاه های دیگر چه کاری انجام دادند؟

وی افزود: من کاری ندارم فلانی در سایت چه نوشت و چه کاری کرد اما اعتقاد دارم کسی که انتقاد می کند باید بگوید خودش چه کاری انجام داده است؟ اینها چه کارنامه ای دارند که تا ما یک باخت می گیریم هزار و یک ایراد می گیرند و حرف و حدیث بوجود می آورند؟

دایی افزود: خدا را شکر همه ما فوتبال روز دنیا را دنبال می کنیم. شما امروز ببنید چه تیم های بزرگی با چه پیشینه ای امروز نمی توانند آنطور که باید و شاید نتیجه بگیرند آیا در کشورهای آنها هم فقط انتقاد می کنند.

وی تاکید کرد: برای موفقیت یک تیم خیلی ابزارها لازم است که ما متاسفانه از خیلی از آنها فاصله داریم. متاسفانه همه ما حتی من فقط دنبال جار و جنجال هستیم تا با استفاده از آن ضعف های خود را پنهان کنیم. در فوتبال ایران متاسفانه به جای انجام کارهای اصولی فقط به دنبال جنجال و حاشیه هستیم و کسی به اصول فوتبال کاری ندارد.

سرمربی تیم پرسپولیس حاشیه سازی را بر عملکرد تیم فوتبال پرسپولیس تاثیر گذار خواند و گفت: مطمئنا حاشیه سازی بر عملکرد تیم تاثیرگذار است من از سازمان صدا و سیما انتظار ندارم که یک خبر دروغین اعلام کند. دایی این جملات را در واکنش به خبری مطرح کرد که امروز از رادیو منتشر شده بود مبنی بر اینکه 10 درصد از رقم قرارداد بازیکنان پرسپولیس کاسته شده است.

وی در این خصوص خاطرنشان کرد: صدای جمهوری اسلامی که دم از عدالت و راستگویی می زند و دنبال راستی و راستگویی است چرا باید یک چنین خبر دروغی را اعلام کند؟ من امروز سر تمرین رفتم و در محل تمرین با یک لشکر شکست خورده روبرو شدم. من باید به مسائل فنی برسم یا اینکه مسائل روحی و روانی بازیکنان را برطرف کنیم؟ مگر یک بازیکن چقدر می گیرد که باید 10 درصد از رقم قرارداد ش کسر شود. کجای قانون گفته که یک باشگاه می تواند 20 درصد از رقم قرارداد بازیکنانش را کاهش دهد.

دایی افزود: حال اینکه من از صدا انتقاد کردم از فردا شروع می کنند از من انتقاد کردن و اینکه تیمم چگونه بازی کرد و چطور نتیجه گرفت و هزار حرف و حدیث بوجود می آورند.

علی دایی سرمربی پرسپولیس

سرمربی پرسپولیس در ادامه خطاب به رسانه ها گفت: ابتدا باید صحت و درستی اخبار را مطمئن شوید بعد آن را منتشر کنید. مگر سایت باشگاه یا مدیر عامل پرسپولیس خبر جریمه 10 درصدی را مطرح کرده که صدای جمهوری اسلامی این خبر را اعلام کرده است؟  متاسفانه هیچ کس پاسخگوی آن نیست و من باید به شخصه بازیکنان را متقاعد کنم که این خبر درست نیست و باشگاه اگر بخواهد از قرارداد شما کم کند باید به صورت قانونی عمل کند.

دایی با تاکید بر اینکه خبر دروغ جریمه بازیکنان را امروز در محل تمرینات متوجه شده است گفت: چندی پیش 10 درصد از رقم قرارداد بازیکنان کم شد اگر قرار باشد 10 درصد هم اینجا کم شود، 20 درصد هم که بازیکنان در پایان فصل و در صورت جدایی از تیم بپردازند و رقمی را هم باید برای مالیات بدهند در این صورت یک بازیکن به باشگاه هم بدهکار هم خواهد شد و به قول بازیکنان در پایان فصل باید یک پولی بدهند و بروند.

وی خاطرنشان کرد: من امروز 15 دقیقه برای بازیکنان حرف زدم و گفتم چنین مسئله ای درست نیست و تاکید کرد برای جریمه من باید به باشگاه گزارش کنم که تا به امروز چنین کاری نکرده ام من اعتقاد دارم که بازیکنانم نهایت توان خود را نشان داده اند و توانایی هایشان همین است با این شرایط دیگر نیازی به جریمه نیست.

وی همچنین تصریح کرد: مگر می شود به خاطر یک باخت از قرارداد بازیکنان 10 درصد کم کرد؟ اگر اینچنین باشد تیم هایی که در حال سقوط به لیگ دست اول هستند در پایان فصل باید یک چیزی هم باز بازیکنانشان بگیرند. اعتقاد ما بر این است که جریمه باید همپای پاداش باشد و اگر جریمه ای برای بازیکنی در نظر گرفته می شود به او باید پاداش هم داد ما یک بار 400 هزار تومان به بازیکنان خود پاداش دادیم هزار و یک حرف و حدیث بوجود آمد.

دایی با تاکید بر اینکه برخی ها مسائلی عنوان می کنند که به عقل جور در نمی آید اظهار داشت: طرح این مسائل جز ضربه زدن به پرسپولیس و به بیراهه کشاندن ما چیزی ندارد متاسفانه همه به حواشی می پردازند و هیچ کس دنبال این نیست ک به تیم ما آرامش بدهد. من سرمربی هم باید یک تنه مقابل هم بایستم. جواب کمیته انضباطی را بدهم، جواب بازیکن را بدهم جلوی حاشیه سازی را بگیرم و ...

فرآوری:حسین محمدی

بخش ورزشی تبیان


منبع: مهر