تبیان، دستیار زندگی
محمدجواد جزینی با 10 اثر داستانی به نمایشگاه کتاب امسال می‌آید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تازه‌ترین آثار پژوهشی و داستانی محمدجواد جزینی در نمایشگاه 24


محمدجواد جزینی با 10 اثر داستانی به نمایشگاه کتاب امسال می‌آید.


محمدجواد جزینی

جزینی گفت: «خرم، خونین، جاودانه»، اثری پژوهشی در حوزه داستانی است که در یکی از فصل‌های آن به سه شهر مقاوم دنیا در ادبیات جهان از منظر ارزش داستانی پرداخته شده است و یکی دیگر از سه مقاله مفصل آن درباره نقد شخصیت‌های جنگی در تاریخ ادبیات جهان است.

وی همچنین از روند آماده شدن اثر مفصل «ریخت‌شناسی داستان‌های مینی‌مالیستی»، خبر داد و افزود: در این کتاب به زمینه‌ها و سیر پیدایش داستان‌های مینی‌مال و نمونه‌های مختلفی از تاریخ ادبیات کهن ایرانی پرداخته شده است. این بررسی تا دوره مشروطه و دهه‌های قبل از انقلاب که نگارش داستان‌های مینی‌مال روند جدی‌تری یافته و در آثار چوبک و دیگران نمود پیدا کرده، ادامه می‌یابد.

جزینی اضافه کرد: این پژوهش در نهایت تا پرداختن به تجربه‌های نویسندگان ایرانی تا دهه 80 دنبال شده است و به احتمال زیاد در نمایشگاه کتاب تهران عرضه می‌شود.

وی افزود: «آب، باد، آتش» نیز مجموعه داستانی است که داستان‌های آن پیرامون مفهوم جنگ شکل گرفته و به تازگی مننتشر شده است. «آن سفیدی» نیز مجموعه داستان دیگر من در این انتشاراتی است که به احتمال زیاد تا نمایشگاه کتاب تهران به چاپ می‌رسد.

«خرم، خونین، جاودانه»، اثری پژوهشی در حوزه داستانی است که در یکی از فصل‌های آن به سه شهر مقاوم دنیا در ادبیات جهان از منظر ارزش داستانی پرداخته شده است

مجموعه داستان «کسی برای قاطر مرده گریه نمی‌کند»(نشر ققنوس)، کتاب سه جلدی«آشنایی با گونه‌های داستان پلیسی»، «آشنایی با گونه‌های داستان کودک» و «آشنایی با گونه‌های داستان رئالیسم جادویی»(نیلوفرسپید)، «الفبای داستان‌نویسی»(چاپ سوم، هزاره ققنوس) و مجموعه داستان «نجیب» (چاپ پنجم، هزاره ققنوس)، از دیگر آثار داستانی این نویسنده‌اند که در بیست‌و‌چهارمین نمایشگاه کتاب تهران ارایه می‌‌شوند.

«نجیب»، « ایل‌ بی‌سوار»، «‌گلستان آتش »، «خداحافظ قهرمان» و... از دیگر آثار منتشر شده جزینی‌اند.

بخش کتاب و کتابخوانی تبیان


منبع: خبرگزاری کتاب ایران