تبیان، دستیار زندگی
وهابیون در تاریخ نامیمون چندین ساله خود همواره با رافضی خواندن شیعیان مسلمان ریختن خون آنان را حلال شمرده‌اند و به دشمنی خود ادامه داده‌اند كه این‌بار نیز در بحرین به این جنایت دست می‌زنند و مردم مظلوم این دیار را به خاك و خون می كشند.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

وهابیت و دشمنی با شیعیان؛ این‌بار در بحرین


وهابیون در تاریخ نامیمون چندین ساله خود همواره با رافضی خواندن شیعیان مسلمان ریختن خون آنان را حلال شمرده‌اند و به دشمنی خود ادامه داده‌اند كه این‌بار نیز در بحرین به این جنایت دست می‌زنند و مردم مظلوم این دیار را به خاك و خون می كشند.


بحرین

در طول تاریخ اسلام پیوسته افراد و گروه هایی بوده اند که در فهم اسلام، گرایش به خشکی، جمود و تعصب داشته اند. اگر چه بر حسب شرایط تاریخی، اجتماعی و فرهنگی قدرت نفوذ افرادی که چنین تمایلاتی داشته اند در نوسان بوده، اما همیشه در صحنه حضور داشته اند. آیین وهابیت با الهام از اندیشه‌های افرادی هم چون بربهاری، ابن بطه عکبری و ابن تیمیه به وسیله ی محمد بن عبدالوهاب در قرن دوازدهم هجری در نجد- یکی از شهرهای عربستان- بنیانگذاری شد و به مدد شرایط مساعد تاریخی، طبیعی، اجتماعی و سیاسی مناسب در آن زمان توانست در فراز و نشیب زمان، موجودیت خود را هم چنان حفظ کند و پس از مدتی پیروانش قدرت را در حساس ترین مکان مقدس اسلامی به دست گرفتند و به تبلیغ و دعوت پرداختند. وهابیت در حال حاضر بیشتر رنگ و بوی سیاسی به خود گرفته و با تشیع و انقلاب اسلامی به مقابله برخاسته است. وهابیگری با دمیدن روح نفاق و تفرقه در میان مسلمانان خدمات بسیاری به استعمار در جهت چپاول و غارت منابع مسلمین و تخریب تمدن و فرهنگ تاریخی مسلمانان انجام می دهد.

وهابیون در نجد رشد یافتند كه سرزمین وسیعی واقع در عربستان است. این شهر به عنوان محل طرح آراء محمد بن عبدالوهاب بود و در شرایطی مطرح شد که جهان اسلام از چهارسو مورد هجوم استعمارگران بود، در چنین شرایطی که مسلمانان بیش از هر زمان دیگری به اتحاد برای مقابله با استعمارگران روس و انگلیس و فرانسه و آمریکا نیاز داشتند، محمد بن عبدالوهاب مسلمانان را به دلیل شفاعت خواهی و توسل و زیارت قبور اولیاء الله متهم به شرک و کفر کرده و ریختن خون مسلمانان را واجب می دانست.

از جمله عقاید این گروه، اعتقاد به رؤیت خداوند در قیامت با چشم، نسبت کفر به شیعیان، منع شیعیان از زیارت قبور امامان معصوم(ع) و نوحه خوانی و مرثیه خوانی بر امام حسین(ع) است

بعد از ورود محمد بن عبدالوهاب به درعیه و بسته شدن پیمان همکاری میان او با امیر درعیه محمد بن سعود(جد آل سعود)، محمد بن عبدالوهاب به پشتیبانی قوای نظامی محمد بن سعود توانست دعوت خود را در سراسر نجد بگستراند و محمد بن سعود هم از رهگذر ترویج عقاید محمد بن عبدالوهاب و به اسم جهاد علیه کفار توانست تمام سرزمین نجد را تصرف کند. سرانجام محمد بن عبدالوهاب در سال 1206هجری قمری در درعیه درگذشت و پس از درگذشت محمد بن عبدالوهاب پسر بزرگ او، عبدالله جای پدر را گرفت و به عنوان رهبر وهابیان در حکومت آل سعود قرار گرفت، بعد از عبدالله فرزندان او در جای پدر قرار گرفتند و هم اکنون تعداد زیادی از نوادگان محمد بن عبدالوهاب در شهر درعیه زندگی می کنند و به بیت«آل الشیخ» معروف اند.

بحرین

از جمله عقاید این گروه، اعتقاد به رؤیت خداوند در قیامت با چشم، نسبت کفر به شیعیان، منع شیعیان از زیارت قبور امامان معصوم(ع) و نوحه خوانی و مرثیه خوانی بر امام حسین(ع) است به گونه‌ای كه دستور می داد تا نوحه گران را به قتل برسانند. وهابیون یکی از مخالفان سرسخت شیعیان و از طرفداران روش سلفیه‌اند و تفکر و آراء احمد بن حنبل را بسیار متعصبانه مطرح می‌كنند. این در شرایطی است كه این گروه با نادانی راه را بر دشمنان اسلام و مسلمین به راحتی باز می‌كنند كه نمونه آن همكاری تنگاتنگ آمریكا و غرب با دولت آل سعود در تسلط بر مسلمانان منطقه و كشتار آنان است. آل سعود بعد از هماهنگی با وهابیون جنایت‌هایی را در عربستان مرتكب شدند و با هماهنگی انگلستان بر بسیاری از مناطق این كشور تسلط یافتند اما به دلیل خیانت به قراردادهای خود با این كشور، با انگلستان وارد جنگ شدند و از پیشروی باز ماندند. در خلال جنگ جهانی دوم به صورت مخفیانه با آمریكا رابطه برقرار كردند و اجازه ایجاد پایگاه نظامی ظهران را به آمریكا دادند. این رفتار آنها علی‌رغم ادعاهایشان دقیقا رد و ابطال قاعده نفی سبیل بود؛ در حالی كه شعار خادمین حرمین را برای خود به یدك می كشیدند. فهد بن عبدالعزیز بعد از مرگ خالد در لوای این نام خیانت های بی شماری به مسلمانان کرد كهن از آن جمله می توان به سوق دادن مواضع اسلامی و عربی مردم فلسطین به سمت صلح و تسلیم به اسرائیل، روابط حسنه و پنهانی با اسرائیل و کشتار خونین چهارصد تن از حجاج ایرانی به دستور آمریکا و کمک به صدام در جنگ ایران و عراق اشاره کرد. وقوع انقلاب اسلامی ایران نیز وهابیان را دچار وحشت کرده است و امروز در پناه آمریكا تبدیل به بخشی از پروژه ایران هراسی آمریكا شده‌اند. وهابیون این بار نیز به بهانه واهی مداخله ایران در امور بحرین و البته به دلیل خیانت  آل خلیفه وارد این كشور شده آند و جنایات بسیاری را مرتكب می شوند. البته این فرایند توسط قدرت‌های فرامنطقه‌ای نظیر آمریكا و انگلستان نیز برای حفظ منافع‌شان پپگیری و حمایت می شود اما در مجموع خیانت این مذهب و فرقه دروغین و غیراسلامی را به مسلمانان نشان می دهد. فرقه‌ای كه با مشتی اباطیل و با حمایت‌های همفر، سفیر تام الختیار و قت بریتانیا در منطقه ایجاد شد و كام مسلمان ار تلخ كرد. باشد كه این فرقه و دولت آل سعود روزی تاوان چنین عملكرد خود در برابر شیعیان مظلوم بحرین و سایر نقاط را پس دهند.

هاتف پور رشیدی

بخش سیاست تبیان