تبیان، دستیار زندگی
در آخرین دیدار پادشاه بحرین از عربستان و مقامات عربستانی در 23 فوریه گذشته، موافقتنامه ای به امضا رسید که دربردارنده توافقات بسیار خطرناکی بود که تاکنون غیر از مورد تغییر ساختار جمعیتی بحرین از بندهای دیگر آن کسی آگاه نیست. بر اساس این توافق، دولت بحرین ب
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : قبس زعفرانی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بحرین در قبضه وهابیت


  در آخرین دیدار پادشاه بحرین از عربستان و مقامات عربستانی در 23 فوریه گذشته، موافقتنامه ای به امضا رسید که دربردارنده توافقات بسیار خطرناکی بود که تاکنون غیر از مورد تغییر ساختار جمعیتی بحرین از بندهای دیگر آن کسی آگاه نیست. بر اساس این توافق، دولت بحرین باید اقدامی سریع و آنی برای تغییر ساختار "جمعیتی " خود انجام دهد، این درحالی است که هم اکنون 25 درصد جمعیت این کشور را مهاجرین سعودی با شناسنامه و حق تابعیت بحرینی تشکیل می دهند.


بحرین

اتفاقی که اینک در بحرین در حال رخداد است و فعالان سیاسی بحرین طی روزهای اخیر بر آن تاکید بسیار داشته اند، ادامه سیاست اعطای تابعیت برای تغییر بافت جمعیت بحرین است و به همین دلیل است که رژیم آل خلیفه اخیرا به دو هزار سعودی در رده‌های نظامی و امنیتی با هدف سركوب مردم بحرین، تابعیت بحرینی داده است.

اما آنچه این فعالان بحرینی را بیش از اینها نگران می کند، این است كه نیروهای اشغالگر عربستان سعودی نه تنها در قتل عام مردم بحرین مشاركت دارند، بلكه پروسه تخریب مساجد و اماکن مقدس و حسینیه ها و سوزاندن قرآن که از جمله توطئه های وهابیت برای در قبضه گرفتن بحرین است، را آغاز نموده و تخریب مساجد و سوزاندن قرآن همچنان در دستور كار آنان قرار دارد، به گونه‌ای كه تاكنون 50 مسجد و 50 حسینیه را تخریب كرده‌ و 41 نسخه قرآن كریم را به آتش كشیده‌ اند..

بنابراین آنگونه که از شرایط و قرائن پیداست، موافقتنامه دو جانبه ای که  میان بحرین و عربستان به امضا رسید، نه تنها تلاش می‌کند، کشور بحرین را به بخشی از کشور عربستان تبدیل کند؛ دقیقا بسان پیمان طائف منعقده میان عربستان و یمن در 19 می 1934 که به موجب آن، دو منطقه نجران و عسیر یمن به خاک عربستان منضم گردید و بعدها عربستان خروج از این دو منطقه را رد کرد که موجب بروز بحران میان دو کشور عربستان و یمن شد، بلکه تلاش دارد، بر اعتقادات مردم بحرین نیز استیلا یابد.

آل خلیفه تاكنون 50 مسجد و 50 حسینیه را تخریب كرده‌ و 41 نسخه قرآن كریم را به آتش كشیده‌ اند.

بحرین جمعیتی کمتر از دو میلیون نفر دارد که از این تعداد بیش  اکثریت قریب به اتفاق اسلام را انتخاب کرده اند و از این میان نیز شیعیان اکثریت را تشکیل می دهند. اما حکومت آل خلیفه بدون اتکاء به آراء مردم حکومت می کند و با بی توجهی به خواست جامعه در برقراری نظامی مبتنی بر آراء مردمی، راه خودکامگی را می پیماید.

پس از بیداری اسلامی در منطقه خاورمیانه و ورود این موج به بحرین، مسلمانان اعم از شیعه و سنی در کنار هم قرار گرفتند تا کشور خود را از دست خودکامگی ها و دیکتاتوری حکومت آل خلیفه خارج کنند؛ حکومتی که ضمن هم پیمانی با آل سعود در کشتار مردم معترض بحرین نشان داده است که حتی در مذهب نیز با مردمش اختلاف دارد و علاقه آن به وهابیت است. به گونه ای که حمد بن عیسی آل خلیفه پادشاه بحرین پس از لشکرکشی برخی از کشورهای عربی به بحرین از سران عربستان و امارات متحده عربی و کویت که عضو شورای همکاری خلیج فارس هستند به خاطر سرکوب قیام مسلمانان در بحرین، بسیار قدردانی کرد.

بحرین

اما این قدردانی همانگونه که در ابتدای متن اشاره شد، زوایای دیگری هم دارد؛ زوایایی که شیخ "حسن مشیمع" دبیر كل جنبش حق بحرین آن را می شکافد و به صراحت می گوید: "اقدام دولت منامه در دادن تابعیت بحرینی به افراد خارجی اقدامی علیه تمامی ساكنان اصلی آن اعم از شیعه و سنی است، چرا كه این امر در نهایت تركیب جمعیتی مسلمان این كشور و هویت بحرین را تغییر خواهد داد".

وی در این باره به تغییر بافت جمعیتی بحرین به روش صهیونیستی تاکید می کند و می گوید: "دولت بحرین شیوه رژیم صهیونیستی را در دادن اسكان به افراد در پیش گرفته است و مقامات دولت در مناسبت‌ های مختلف به این مسئله اعتراف كرده اند".

بنابراین در شرایط حاضر طبیعی است که عربستان به دستور سران آمریکایی و اسرائیلی خود ماموریت دارد تا با کشتار مسلمانان بحرین این خطه را نیز به وهابیت آل سعود پیوند زند. کشتار مسلمانان اعم از شیعه و سنی ماموریتی است که آل سعود برای نفوذ و گسترش وهابیت برای خود محترم می شمارد و غرب نیز که همواره ادعای حقوق بشر را دارد، در این رابطه سکوت کرده است. زیرا به نفع اوست که اسلام از منطقه حذف شود و وهابیت که همسو با تشکیلات فراماسونری است، جایگزین آن شود.

این حقیقتی است که حتی پادشاه بحرین نیز به خاطر حفظ تاج و تخت به آن تن داده و نه فقط در برابر کشتار مردم واکنشی نشان نمی دهد که از قاتلان وهابی قدردانی هم می کند. لذا مسلم است، در میدانی که خشم مقدس مردم خاورمیانه نشات گرفته از اسلام خواهی و انقلاب اسلامی ایران است، دشمنان اسلام نیز می کوشند تا اسلام را نابود کنند. حوادث بحرین و آتش زدن مساجد و قرآن توسط نیروهای نظامی آل سعود و آل خلیفه شاهد این مدعاست.

قبس زعفرانی   

بخش سیاست تبیان