تبیان، دستیار زندگی
آوریل 2011 ، ماهی پرحادثه برای بَحرانی ها (اتباع بحرین) بوده است. گرچه نیروهای عربستانی و اماراتی به همراه نیروهای امنیتی بحرین، از اواسط ماه مارس، اقدام به مقابله خشن با تظاهرات مخالفان حکومت 227 ساله آل خلیفه کردند و دست به سرکوب شدید و وحشیانه معترضان
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آوریل پر التهاب بحرین


آوریل 2011 ، ماهی پرحادثه برای بَحرانی ها (اتباع بحرین) بوده است. گرچه نیروهای عربستانی و اماراتی به همراه نیروهای امنیتی بحرین، از اواسط ماه مارس، اقدام به مقابله خشن با تظاهرات مخالفان حکومت 227 ساله آل خلیفه کردند و دست به سرکوب شدید و وحشیانه معترضان که به صورت مسالمت آمیز، خواستار دستیابی به حقوق انسانی شان بودند، زدند اما ماه آوریل، شاهد کم نظیر حوادث در یک کشور اسلام بده است.


بحرین

سعودی ها و نیروهای آل نهیان (امارات عربی متحده) به همراه امنیتی های بحرین، علاوه بر کشتار سبُعانه تظاهرکنندگان که تصاویر و عکس های آن، دل هر بیننده ای را که بویی از انسانیت برده باشد، می خراشد، اقدام به حمله به منازل معترضان کردند، حجاب از زنان محجبه بر گرفتند، کارمندان و کارگران تظاهر کننده را اخراج کردند، و حتی اقدام به محرومیت و بازداشت ورزشکاران ملی پوش که در کنار معترضان، خواستار بهبود اوضاع حقوق بشر در بحرین بودند نمودند، به بیمارستان ها هجوم برد و علاوه بر انتقال مجروحان حوادث به نقاط نامعلوم یا باز داشت شان، پزشکان و پرستارانی را که به عنوان وظیفه انسانی و حرفه ای شان، اقدام به مداوای مجروحان و مصدومان کرده بودند را مورد ضرب و شتم قرار داد و دستگیر کردند، به رغم شعارهای حکمرانان سعودی که خود را خادمان حرمین شریفین می نامند و فقط خویش را حافظ اسلام می دانند، به 60 مساجد حمله کرده و ضمن تخریب آن ها، همانند کشیش شیطان صفت فلوریدایی، اقدام به سوزاندن کتاب آسمانی مسلمانان؛ قرآن مجید کردند؛ جنایتی که کم تر از سوی کسانی که خود را مسلمان می دانند، صورت گرفته است.

تصاویر گنبدهای مساجدی که از سوی آل سعود، آل نهیان و آل خلیفه تخریب شده و بر روی بار تریلرهای و کامیونت ها حمل می شوند، دل مسلمین را خون و قبل دشمنان اسلام را شاد کرد.

آل سعود که، دو سال پیش به کمک علی عبدالله صالح، حاکم دیکتاتور یمن رفته و اقدام به قتل عامل شیعیان کرده بود، حالا به خواست ملک حمد بن عیسی، پادشاه بحرین، با حضور نظامی در این کشور، چهره واقعی و مسلمان کَش خود را به طور کامل به نمایش می گذارد.

شیعیان بحرین، پیش از این نیز دست به اعتراض به آل خلیفه زده بودند و به ویژه در سال های 1994 و 1999 تظاهرات گسترده ای را رقم زدند اما در بارهای گذشته؛ به دلیل خام شدن با قول های خاندان خلیفه و هم چنین نداشتن یک رهبری واحد دینی، از ادامه اعتراضات که خون های بسیاری را هم در این راه داده بودند، عقب نشینی کردند

ظرف 5 هفته ای که ارتش به خاک بحرین هجوم برده، ده ها انسان شیعه و بی گناه که دیگر تاب تحمل تبعیض ها و ستم های بیش از 2 قرنی خاندان خلیفه را از کف داده بودند، به نحو فجیعی، با سلاح های اهدایی آمریکا، مظلومانه به خاک افتاده اند و مهاجمان و متجاوز به تصور آن که هر چه شدیدتر دست به سرکوب شیعیان بزنند، آن ها را بیش تر از تداوم حق خواهی شان منصرف می کنند، با این واقعیت مواجه شده اند که هر شیعه معترضی که بر زمین می افتد، شعله خشم بَحرانی های خسته از ظلم و ستم آل خلیفه، افروخته تر می شود.

شیعیان بحرین، پیش از این نیز دست به اعتراض به آل خلیفه زده بودند و به ویژه در سال های 1994 و 1999 تظاهرات گسترده ای را رقم زدند اما در بارهای گذشته؛ به دلیل خام شدن با قول های خاندان خلیفه و هم چنین نداشتن یک رهبری واحد دینی، از ادامه اعتراضات که خون های بسیاری را هم در این راه داده بودند، عقب نشینی کردند اما این بار، دیگر می خواهند هر طور شده به حقوق حقه خود دست یابند. آیت الله شیخ عیسی قاسم، رهبر شیعیان بحرین نیز از معترضان خواسته است، تمام مشکلات، جراحت ها و شهادت ها را تحمّل کنند تا خدا نیز آنها را یاری کرده و به نصرت خود، مفتخرشان سازد.

بحرین

سیمای واقعی رژیم آل سعود، بار دیگر  با حملات اعجاب انگیز و شدیداً خشن آن ها به شیعیان بی دفاع بحرین، به نمایش گذاشته شده است. جالب آنکه همه این اتفاقات، جلوی چشم مدعیان پر طمطراق حقوق بشر رخ می دهد ولی نه تنها کوچک ترین صدایی از این مدعیانی که اگر در ایران، یک «زناکار محصنه قاتل خائن» به حکم الهی، به اعلام محکوم شود، دنیا را به هم می ریزند و اشک تمساح حقوق انسان می ریزند و تظاهرات به راه می اندازند، اما در کشتار روزانه مردم بحرین که جرم شان ایستادگی به حقوق انسانی شان است، خفقان گرفته اند و تنها چون یک تماشاگر، چگونگی قتل عام مردم را نظاره گرند. اکنون آمریکای جنایتکار و اوبامای دروغگو با این سؤال افکار عمومی و وجدان های بیدار مردم دنیا رو به روست که: آیا جنایتی از این بالاتر هست که ارتش های 2 کشور غریبه چون سعودی و امارات به کشوری دیگر هجوم برند و به مردم معترض به عملکرد حکام شان، حمله کرده و ددمنشانه معترضان را به خاک و خون بکشند که ایالات متحده با فرستادن وزیر جنگش، «رابرت گیتس» به منامه و ریاض، دستور این تهاجم را صادر کرد؟ سران شیعه بحرین به ویژه آیت الله شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان این کشور، اما در برابر این جنایات آمریکا، آل سعود، آل نهیان و آل خلیفه که به قصد پایان دادن به اعتراضات شیعیان، راهکار کشتار بی ملاحظه آن ها را در پیش گرفته اند، هوشمندانه راهبرد تداوم «مقاومت» درعین «صبر و بردباری» تا رسیدن به «پیروزی» را پیش گرفته اند. البته خویشتن داری رهبران شیعیان بحرین، قطعا در نهایت به تسلیم و کرنش منجر نمی شود زیرا با آن که شیعیان را می کشند، پدران و مادران و اعضای خانواده شهدای انتفاضه مردم بحرین، صبورانه منتظر نصرت الهی مانده اند و با این که نظامیان خونخوار سعودی، علاوه بر کشتار مردم، خانه های شهدا را نیز بر سر ساکنان خانواده، تخریب می کنند، باز هم شیعیان دست از استقامت بر نداشته اند. به راستی، آیا اشغالگران سعودی و مزدوران وطن فروش آل خلیفه، تصور می کنند برابر چنین ملت خداخواهی که حضرت سیدالشهدا علیه السلام و انقلاب اسلامی ایران را به عنوان الگوی خویش برگزیده اند، قتل عامل، سرکوب و تخریب مساجد و خانه ها، کارگر است؟ زهی خیال باطل!

محمدمهدی تقوی

بخش سیاست تبیان