تبیان، دستیار زندگی
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت:توسعه مراكز فنی و حرفه ای و كار و دانش برای تمامی استانها واجب است. ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

توسعه مراكز فنی حرفه ای و كار و دانشآرشیو شد

توسعه مراكز فنی و حرفه ای و كار و دانش

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: توسعه مراكز فنی و حرفه ای و كار و دانش برای تمامی استان ها واجب است.

به گزارش مركز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش به نقل از اداره كل آموزش و پرورش استان ایلام ، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: ایجاد مجتمع های روستایی و شهری با هدف ارتقاء كیفیت و بهره وری از منابع می باشد.

ابراهیم سحرخیز افزود: در كل كشور 8000  مجتمع روستایی داریم و قرار است 2000 مجتمع شهری نیز ایجاد شود.

سحرخیز در ادامه سخنانش به توسعه متوازن رشته های نظری و فنی و حرفه ای با اولویت فنی و حرفه ای اشاره نمود و توسعه مراكز فنی و حرفه ای و كار و دانش را برای هر استانی واجب دانست.

وی در ادامه اظهار داشت: راه بازگشت استان ها و كل كشور در مسیر توسعه، توسعه مراكز و رشته های فنی و حرفه ای و كار و دانش است.

این مقام مسئول ادامه داد: افزایش كمیت و كیفیت رشته های فنی و حرفه ای و كار دانش زمینه ساز توسعه كشور خواهد بود.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینكه رشته هایی كه استان ها می خواهند اضافه كنند متناسب بازار كار این استان ها باشد خاطرنشان ساخت: باید به هر طریقی این موضوع مهم انگاشته شود و حتماً آن را در اولویت كاری خود قرار دهیم چرا كه هرچه قدر این مراكز تجهیز و بروز بوده و همچنین این مراكز محیطی آرام و منظم داشته باشند دانش آموزان بیشتری را به خود جذب نموده و منجر به اجرایی شدن برنامه پنجم توسعه در خصوص آموزش یك مهارت به همه دانش آموزان خواهد شد.

این مقام مسئول ادامه داد: باید كلاس های درسی را موضوعی كنیم به طوری كه دانش آموزان در كلاس احساس بی حوصلگی و كسالت نكنند.

ابراهیم سحرخیز با بیان اینكه 38 درصد از كل دانش آموزان متوسطه در رشته های فنی و حرفه ای مشغول به تحصیل هستند ادامه داد: باتوجه به توسعه متوازن رشته های نظری و فنی و حرفه ای و با اولویت فنی و حرفه ای باید تا پایان برنامه پنجم توسعه این رقم را به 50 درصد برسانیم.

وی ابراز داشت: سه میلیون دانش آموز در مقطع راهنمایی و 4 میلیون دانش آموز در مقطع متوسطه داریم.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در ادامه سخنانش به بحث هوشمندسازی مدارس اشاره نمود و خاطرنشان ساخت: بهره مندشدن از رایانه،‌IT و ICT در اداره كلاس ها و فناوری های نوین آموزشی از بهترین اهداف این طرح می باشد.

وی در خصوص ایجاد دانشگاه ویژه فرهنگیان اظهار داشت: شورای گسترش و شورای سیاستگذاری دانشگاه ویژه فرهنگیان به خود آموزش و پرورش واگذار شده و سعی بر این است كه در هر استان در مقطع كارشناسی یك دانشگاه داشته باشیم.

وی در پایان به ابلاغ دستور العمل ساماندهی نیروی انسانی آموزش و پرورش به تمام استان ها اشاره نمود و خاطرنشان ساخت: با تاكید وزیر آموزش و پرورش و انتظاری كه رهبر معظم از وزارت متبوع دارند آموزش و پرورش با تمام قوا وارد كار شده و مدیران و معلمان به صورت جهادی در نهادینه كردن این تفكر در میان دانش آموزان به كار گرفته خواهند شد چرا كه بهره وری عامل مهمی است كه رهبر عظیم الشأن نیز بر آن تاكید دارند كه این مسئله می تواند در قالب بكارگیری نیروی انسانی خوب، منابع انسانی، فیزیكی و حتی پولی باشد كه در جهت هدفمندی اقتصادی بهره وری شوند.

منبع: مرکزاطلاع رسانی آموزش و پرورش

مرکزیادگیری سایت تبیان - تنظیم: سمیرا بادامستانی