تبیان، دستیار زندگی
فیلم‌های «خیابان بیست و چهارم» و «برف روی شیروانی داغ» در حالی روی پرده آمدند که بازهم از تعداد سالن‌های «اخراجی‌ها3» و «جدایی نادر از سیمین» کاسته نشد.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

فیلم‌های تازه، سالن‌های اندک


فیلم‌های «خیابان بیست و چهارم» و «برف روی شیروانی داغ» در حالی روی پرده آمدند که بازهم از تعداد سالن‌های «اخراجی‌ها3» و «جدایی نادر از سیمین» کاسته نشد.
ورود آقایان ممنون

این فیلم‌ها البته به جای «یکی از ما دونفر» و «سه درجه تب» اکران شدند؛ هر چند این دوفیلم هم با وجود از دست‌دادن سینماهای گروه‌شان همچنان در چندسالن به نمایش درمی‌آیند. یکی از ما دونفر پس از 30روز اکران به مجموع 305 میلیون تومان فروش دست یافت تا پس از اخراجی‌ها3 و جدایی نادر از سیمین، سومین فیلم پرفروش اکران نوروزی باشد. سه‌درجه تب نیز در همین مدت زمان اکران، مجموع فروشش را به 235 میلیون تومان رساند. از دیروز، برف روی شیروانی داغ در 7سالن و خیابان بیست‌وچهارم در 12سالن به نمایش درآمدند تا ماجرای سالن‌های اندک برای فیلم‌ها همچنان ادامه یابد.

در این میان، برف روی شیروانی داغ بیشتر متضرر می‌شود که تنها 7سالن در اختیار دارد؛ نکته‌ای که اعتراض احتمالی هدایت فیلم، پخش‌کننده برف روی شیروانی داغ را درپی خواهد داشت. این فیلم که توسط هادی کریمی کارگردانی شده، فیلمی گیشه‌ای به معنی متعارفش نیست و مخاطب خود را میان علاقه‌مندان جدی سینما جست‌وجو می‌کند. نمایش برف روی شیروانی داغ در جشنواره فیلم فجر واکنش‌های متفاوتی را در پی داشت ولی برآیند نظر منتقدان این بود که محمدهادی کریمی روندی روبه‌رشد را طی کرده است. باید دید فیلم با این سالن‌های اندک تا چه اندازه می‌تواند در جذب مخاطب موفق عمل کند.

برف روی شیروانی داغ بیشتر متضرر می‌شود که تنها 7سالن در اختیار دارد؛ نکته‌ای که اعتراض احتمالی هدایت فیلم، پخش‌کننده برف روی شیروانی داغ را درپی خواهد داشت. این فیلم که توسط هادی کریمی کارگردانی شده، فیلمی گیشه‌ای به معنی متعارفش نیست و مخاطب خود را میان علاقه‌مندان جدی سینما جست‌وجو می‌کند.

اما خیابان بیست‌وچهارم به نظر می‌رسد که چشم‌انداز امیدوارکننده‌‌تری در گیشه داشته باشد. این فیلم توسط سعید

برف روی شیروانی داغ

اسدی کارگردانی شده که یک دهه پیش با فیلم جریان‌ساز و موفق «آواز قو» در قامت کارگردانی حرفه‌ای ظاهر شد ولی پس از آن کارنامه پرفراز و نشیبی را پشت سر گذاشت. اسدی در این سال‌ها تقریبا همه نوع فیلمی ساخته و به گفته خودش با خیابان بیست و چهارم به روزهای خوش آواز قو بازگشته است. جالب اینکه «سه درجه تب» و «یکی از ما دو نفر» با اینکه فروش بیشتری از «زن‌ها شگفت‌انگیزند» داشتند، یک هفته زودتر سینماهای گروه خود را از دست دادند.

زن‌ها شگفت‌انگیزند نیز از چهارشنبه آینده جای خود را به وهم خواهد داد. زن‌ها شگفت‌انگیزند تاکنون 135 میلیون تومان فروخته که رقم جالب‌توجهی محسوب نمی‌شود اما فیلم‌های صدرنشین جدول گیشه همچنان «اخراجی‌ها3» و «جدایی نادر از سیمین» هستند و می‌توان پیش‌بینی کرد که این عنوان را احتمالا تا پایان سال نیز حفظ می‌کنند مگر اینکه با «ورود آقایان ممنوع» و «شیش و بش» اتفاق خاصی بیفتد.

اخراجی‌ها3 گرچه در روزهای غیرتعطیل به‌طور متوسط روزانه 5میلیون تومان کمتر از جدایی نادر از سیمین می‌فروشد، ولی روزهای جمعه جبران مافات می‌کند. چنانکه جمعه گذشته فیلم ده‌نمکی 10میلیون بیشتر از فیلم فرهادی فروخت. اخراجی‌ها3 پس از یک ماه اکران تاکنون در تهران یک میلیارد و 776 میلیون تومان فروخته است.جدایی نادر از سیمین نیز مجموع فروش تهران خود را به یک میلیارد و 500 میلیون تومان رسانده است. فیلم فرهادی با ادامه این روند تا پایان اکرانش از مرز 2 میلیارد تومان نیز عبور خواهد کرد. هرچند این فیلم به‌همراه اخراجی‌ها3 درحالی فروش فوق‌العاده‌ای دارند که دست دیگر فیلم‌های اکران از سالن سینما، چندان پر نیست.

سینما و تلویزیون تبیان


همشهری