تبیان، دستیار زندگی
دوباره زنده شده است؟ تعداد قابل توجهی از روزنامه‌های امروز، مطلبی را به‌نقل از خروجی دیروز یكی از خبرگزاری‌ها منتشر كردند كه از برگزاری مراسم تقدیر جامعه‌ی اعراب فرانسه از بیژن جلالی - شاعر ایرانی - حكایت می‌كرد. برپایه‌ی ا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شش سال پس از درگذشت،

بیژن جلالی دوباره زنده شده است؟

تعداد قابل توجهی از روزنامه‌های امروز، مطلبی را به‌نقل از خروجی دیروز یكی از خبرگزاری‌ها منتشر كردند كه از برگزاری مراسم تقدیر جامعه‌ی اعراب فرانسه از بیژن جلالی - شاعر ایرانی - حكایت می‌كرد. برپایه‌ی این مطلب كه با تصویر بیژن جلالی نیز همراه بود، این شاعر معاصر روز جمعه‌ی گذشته، در این مراسم، درباره‌ی شعر، ادبیات فارسی و تاثیر ادبیات عرب بر شعر فارسی سخنرانی کرده و تعدادی از شعرهای خود را نیز برای حاضران خوانده و در حضور روشنفكران و متفكران بزرگ عرب مقیم فرانسه ازجمله طاهر بن جلون - نویسنده‌ی مراكشی - و سعد خلیفه - شاعر الجزایری - لوح یادبودی هم گرفته است.

این در حالی است كه از مرگ بیژن جلالی بیش از شش سال می‌گذرد. وی متولد اول آذرماه سال 1306 در تهران بود كه انتشار شعرهایش را از دهه‌ی 40 شروع كرد و 24 دی‌ماه سال 78 در سن 72 سالگی در تهران درگذشت.

بعد از درگذشت او جایزه‌ی با نام وی راه‌اندازی شد كه هر ساله هم‌زمان با سال‌روز درگذشتش در دی‌ماه، مراسم آن برگزار می‌شود و امسال به مفتون امینی و م. آزاد تعلق گرفت.