تبیان، دستیار زندگی
تمام فكر و ذكرم پرسپولیس است آری هان پس ازوقفه ای نسبتا طولانی مجددا به ایران بازگشت در فاصله رفتن و آمدن این مربی بزرگ به ایران حرف و حدیث های زیادی پیش آمد. صحبت پیشنهاد تیمهای ملی و باشگاهی سایر نقاط جهان موضوعی بود كه مد...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آری هان: استقلال را با فكرمان می بریم

تمام فكر و ذكرم پرسپولیس است

آری هان پس ازوقفه ای نسبتا طولانی مجددا به ایران بازگشت در فاصله رفتن و آمدن این مربی بزرگ به ایران حرف و حدیث های زیادی پیش آمد.

صحبت پیشنهاد تیمهای ملی و باشگاهی سایر نقاط جهان موضوعی بود كه مدیر عامل باشگاه پرسپولیس و هواداران این تیم را با نگرانی هایی مواجه ساخت اما بازگشت سرمربی هلندی پرسپولیس به تمام شایعات خاتمه داد.

سرمربی پرسپولیس در گفت و گویی به سوالات زیر پاسخ گفت:

وقفه طولانی مدت بین رفتن و آمدن شما پیش آمد ؟

همه كارهای من طبق قرارداد با باشگاه انجام شد .

من باید خیلی كارها را انجام می دادم، به همین دلیل به چند كشور رفتم اما خیالم از بابت همه چیز راحت بود چون "یونگ" كه درواقع دست راست من محسوب می شود در ایران بود و تمام كارها را بدون هیچگونه كم و كاستی انجام میداد پس با نگرانی خاصی مواجه نبودم.

درفاصله زمانی كه ایران را ترك كردید صحبت پیشنهاد تیمهای دیگر به شمار مطرح شد این پیشنهاد ات چقدر جدی بود؟

تاكنون از این اتفاقات برای من چند بار افتاده است ،وقتی با تیمی قرارداد امضا می كنم چند تیم دیگر پیدا می شوند و حتی چند برابر تیم صاحب قرارداد پیشنهاد می دهند اما به هر حال در دنیای حرفه ای كار همزمان در دو تیم امكانپذیر نیست.

باید در فوتبال حرفه ای كار كرد و نباید با كوچكترین مساله ای یك مربی سابقه كاری خود را براحتی زیر سوال ببرد.

یعنی تمام فكر و ذكر شما از این پس معطوف پرسپولیس خواهد بود؟

صد در صد چون قرار نبود اتفاق دیگری غیر از این بیفتد باشگاه با من صادقانه برخورد كرد و همین نوع برخوردها برای من خیلی مهم بود.

به هر حال با هر شرایطی كه پیش آمد،تمام فكر و ذكرم معطوف به پرسپولیس بود.

البته شما مطمئن باشید در حین كار با یك تیم ،افكار من هیچگاه معطوف به تیم دیگری نخواهد بود و همان موقع كه قرارداد بستم به تیم پرسپولیس متعهد شدم.

مشكلی از بابت پیش قراردادتان با پرسپولیس پیش نیامد؟

نه، هیچ مشكلی پیش نیامد قرار هم نبود كه مشكلی از این بابت پیش بیاید.

باشگاه به تمام تعهدات خود در قبال من عمل كرده است قرار بود طبق قرارداد اول مارچ به ایران بیایم و براساس آن راهی ایران شدم، اما به دلیل لغو پرواز، موضوع فوق یك روزبه تاخیر افتاد اما دیدید كه بدون هیچگونه حرف و حدیثی به ایران آمدم تا در پرسپولیس كار كنم.

یونگ در این مدت چه اطلاعاتی از پرسپولیس به شما داده است؟

هدف من از قبول سرمربیگری در پرسپولیس به این نكته باز می گردد كه تیم به پیشرفت چشمگیری دست یابد اما ابتدا باید با پرسپولیس مستقیم كار كنم تا همه چیز دستم بیاید در هر حال من یك نیمه از بازی النصر را دیدم تیم شكل بهتری نسبت به قبل پیدا كرده است، ضمن آنكه یونگ نیز اطلاعات زیادی به من داده است.

پرسپولیس روند خوبی را در لیگ نداشته با یان اوصاف قول قهرمانی در جام حذفی را می دهید؟

باید در لیگ داشته های خودم را ببینم و تیمهای دیگر را نسبت به آن قیاس كنم اما باز هم تاكید می كنم برای دستیابی به اهداف بالا به پرسپولیس آمده ام.

ملاك شما در انتخاب مربی دروازه بانها از كشور هلند چه بود؟

مطمئن باشید تا كنون چنین مربی دروازه بانهایی به ایران نیامده است.

تمام فاكتورهای لازم را در انتخاب مربی دروازه بانها لحاظ كرده ام .

این مربی در تیم ملی چین، اندرلشت ، پاناتینایكوس و امارات كار كرده و دروازه بانان خوبی را تحویل تیمهای باشگاهی و ملی داده است. دوست ندارم بیشتر در مورد ایشان صحبت كنم چون مایلم خودتان كار وی را ببنید اما یكی از دروازه بانانی كه ایشان تربیت كرد "دی ویلده" دروازه بان تیم ملی هلند بود كه سالها به خوبی از دروازه تیم ملی هلند حراست نمود.

این بار پرسپولیس مقابل حریف دیرینه اش به میدان می رود واقعا قادر به شكست استقلال خواهید بود؟

همیشه برای بدست آوردن یك چیز باید تلاش كنید برای این مساله باید آن را به ذهنمان حلاجی كنیم ،اگر در هر كاری آن موضوع را به فكرمان بسپاریم به بهترین نحو آن را حل و فصل خواهیم كرد اما مطمئنا هر كاری شدنی است و با فكرمان رقیب را شكست خواهیم داد.