تبیان، دستیار زندگی
دوهفته‌ تمرین بالاتنه و چهارهفته تمرین باكفش‌های مخصوص قرارداد كریمی تمدید شد امید ایران در رقابت‌های جام جهانی 2006 دست كم شش هفته دور از میدان خواهد بود. شنبه، علی كریمی در جریان دیدار بایرن مونیخ و هامبورگ در بوندس‌لیگا ب...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بازتاب خبرمصدومیت كریمی درخبرگزاری‌های جهان

دوهفته‌ تمرین بالاتنه و چهارهفته تمرین باكفش‌های مخصوص
قرارداد كریمی تمدید شد

امید ایران در رقابت‌های جام جهانی 2006 دست كم شش هفته دور از میدان خواهد بود. شنبه، علی كریمی در جریان دیدار بایرن مونیخ و هامبورگ در بوندس‌لیگا به شدت آسیب دید. كریمی در زمین نامساعد بایرن تعادلش را از دست داد و روی زانوی پایش فرود آمد. بازیكن ایرانی بایرن بلافاصله راهی بیمارستان شد تا زیر نظر بهترین جراح ورزشی در اروپا به مداوای پای آسیب دیده‌اش بپردازد.

كریمی فردا از بیمارستان مرخص می‌شود و باید تا 2 هفته تمرینات بالا تنه‌ی خود را انجام دهد و از 2 هفته‌ی دیگر به مدت 4 هفته با كفش‌های مخصوص به تمرین می پردازد تا عضلات و استخوان‌های آسیب دیده‌ی پایش بازساری شود. برانكو ایوانكوویچ، دستیارانش و تمام مردم ایران آرزو دارند تا خرداد 85 علی كریمی به شرایط آرمانی بازگردد.

ابوالفضل جلالی، مدیر برنامه های كریمی كه هم اكنون در آلمان به سر می برد، در رابطه با آخرین وضعیت بازیكن ایرانی بایرن مونیخ گفت: برفی كه در این چند روز در حال باریدن است، به گفته‌ی مردم بومی مونیخ در 50 سال اخیر سابقه نداشته است. از آنجایی كه زمین چمن آلیانس آره‌نا یك زمین چمن تازه است، به هنگام بارش برف یا باران تبدیل به گل می شود و حركت بازیكنان در همین زمین سخت تر نیز می شود. علی كریمی كه در نیمه ی دوم به جای سباستین دایسلر وارد زمین شد، برای تصاحب توپ روی پای بازیكن هامبورگ تكل زد كه این بازیكن به جنگ كریمی نیامد و به همین دلیل پای علی كریمی در گل و لای ورزشگاه آلیانس گیر كرد و از مچ پا مصدوم شد.

وی افزود: در هنگام مصدومیت پزشك تیم بایرن مونیخ، مولر ولفات كه پزشك تیم ملی آلمان هم هست، بلافاصله او را به بیمارستان برد تا زیر نظر بهترین جراح ورزشی در اروپا به مداوای پای آسیب دیده‌ی علی كریمی بپردازند.

مدیر برنامه های علی كریمی ادامه داد: علی خوشخبتانه دچار پارگی یا شكستگی نشده است و فقط 2 استخوان نازك نی او جا به جا شده كه برای مداوای قطعی و پیشگیری از آسیب‌های بعدی از همین ناحیه، ابتدا پای او را ثابت كردند و سپس به بیمارستان بردند تا زیر نظر این جراح كه همه‌ی بازیكن‌ها از تمام نقاط اروپا ترجیح می دهند زیر نظر او تحت مداوا قرار بگیرند، مداوا شود. به گفته ی پزشك تیم بایرن، علی كریمی تا روز دوشنبه در بیمارستان مونیخ بستری است و از آن پس زیر نظر مربیان بایرن مونیخ كه برای مداوای بازیكنان آسیب دیده استخدام شده اند به تمرینات بدنسازی بالا تنه می پردازد تا از آمادگی بدنی او كاسته نشود.

جلالی در پاسخ به این سوال كه علی كریمی تا چند وقت قادر به بازی كردن نیست گفت: علی كریمی تا 2 هفته باید تمرینات بالا تنه‌ی خود را انجام دهد و از 2 هفته‌ی دیگر به مدت 4 هفته با كفش‌های مخصوص به تمرین می پردازد تا به بازسازی عضلات و استخوان‌های آسیب دیده ی پای خود بپردازد.

جلالی افزود: كریمی متحمل آسیب دیدگی در قوزك پای راستش شده و خوش شانس بوده كه در اسكن‌هایی كه گرفته شده شكستگی در استخوان‌هایش دیده نشده، اما هم‌اكنون بیش از اندازه ورم كرده و به معنی این است كه مانع حضور كریمی در بازی‌ها برای چندین هفته می‌شود.

جلالی ادامه داد: برانكو ایوانكوویچ كه در ورزشگاه حاضر بود از مصدومیت علی كریمی بسیار نگران است در حالی كه فقط سه ماه تا رقابت‌های جام جهانی مانده است. ما هم اكنون در بیمارستان هستیم و مهدی مهدوی كیا هم به دیدن كریمی آمده تا از وضعیت او با خبر شود. سایر بازیكنان بایرن هم به دیدن كریمی آمدند.

بایرن مونیخ، ركورددار قهرمانی در بوندس‌لیگا نیز باید در شش یا هفت بازی آینده‌اش بدون علی كریمی بازیكن ایرانی خود به میدان برود.

با توجه به این آسیب دیدگی كریمی هفته‌ها دور از میدان خواهد بود. به گفته‌ی ماركوس هورویك، مدیر روابط عمومی و سخنگوی باشگاه بایرن مونیخ، پای راست علی كریمی دچار آسیب دیدگی شده است. البته این آسیب دیدگی بدون برخورد با بازیكنان حریف بوجود آمد. هورویك این مطالب را بر اساس گزارش تیم پزشكی باشگاه عنوان كرد. كریمی به سبب این مشكل در دقیقه شصت و یكم جای خود را به مهمت شول داد.

در گزارش سایت رسمی باشگاه هم آمده است:« علی كریمی می‌توانست یك عصر رویایی داشته باشد. این بیست و پنجمین بازی كریمی با پیراهن مونیخ بود. بیست بازی در بوندس‌لیگا، سه بازی در لیگ قهرمانان اروپا و دو بازی در جام حذفی آلمان و به این ترتیب قرارداد كریمی به طور خودكار یك سال دیگر تمدید شد. یعنی تا پایان ژوئن 2007.

اما، تنها پس از گذشت شانزده دقیقه از ورودش به بازی باید از بازی خارج می‌شد چرا كه آسیب دیدگی گریبانگیرش شد.

به گفته هانس ولفارت، پزشك بایرن پای كریمی در ده روز آینده باید در گچ بماند و خودش هم شش ـ هفت هفته دور از میدان.

به این ترتیب او در پایان آوریل یا آغاز می دوباره می‌تواند بازی كند.»

خبر مصدومیت علی كریمی همچنین در سایت یوفا و خبرگزاری رویترز بازتاب داشت.

آزمایش‌های پزشكی ابتدایی نشان می‌دهد كه امید ایران در رقابت‌های جام جهانی آینده دست كم شش تا هشت هفته دور از میدان خواهد بود.

در زیر گزارش یوفا و رویترز درباره‌ی آسیب دیدگی علی كریمی آمده است.

یوفا:

شنبه بایرن مونیخ یكی از تیم‌های حاضر در لیگ قهرمانان اروپا پس از شكست دو بر یك خانگی برابر هامبورگ خبر بدی دریافت كرد. علی كریمی مهاجم ایرانی دچار آسیب دیدگی شد كه ممكن است او را هفته‌ها دور از میدان نگه دارد.

این مهاجم نیمه‌ی دوم وارد میدان شد اما، مجبور شد تنها پس از شانزده دقیقه میدان را ترك كند. هانس ویلهلم مولر - ولفارت پزشك تیم باور دارد لیگامنت پای راست كریمی آسیب دیده است. او هشت هفته دور از میدان خواهد بود و دیدار برگشت بایرن مونیخ در مرحله‌ی شانزدهم لیگ قهرمانان اروپا برابر میلان در ایتالیا را از دست داد.

رویترز:

شنبه علی كریمی در شكست دو بر یك خانگی بایرن مونیخ برابر هامبورگ آسیب دید و شش تا هشت هفته دور از میدان خواهد بود.

بازیكن خط میانی نیمه‌ی دوم بازی در میدان گل‌آلود به سبب بارش سنگین برف، آسیب دید. كریمی برای ده روز دیگر پایش در گچ خواهد بود.

ایران در گروه D مرحله‌ی پایانی رقابت‌های جام جهانی آلمان با مكزیك، پرتغال و آنگولا بازی می‌كند.

مصدومیت علی كریمی و دوری شش تا هشت هفته‌ای او از میادین فوتبال نگرانی فراوانی را سبب شده است.

دكتر پرهام خانلری - پزشك تیم ملی فوتبال كشورمان كه برای حضور در اجلاس دوسلدورف به آلمان سفر كرده است درباره‌ی وضعیت علی كریمی نیز به خبرنگار گفت: در دیدار ایران برابر كاستاریكا، علی درد خفیفی در یكی از عضلات بغل پایش داشت اما، مساله‌ی نگران كننده‌ای نبود. اگر او در بازی برابر هامبورگ هم از این ناحیه مصدوم شده باشد، فكر كنم كه زودتر از هشت هفته بتواند تمرینات جدی خود را شروع كند هر چند كه هنوز اطلاع دقیقی از وضعیت آسیب دیدگی‌اش ندارم.

وی افزود: پزشك بایرن مونیخ در جلسه‌ی دوسلدورف است و با او درباره‌ی میزان آسیب دیدگی كریمی گفت‌وگو خواهم كرد.