تبیان، دستیار زندگی
قائم مقام وزیر آموزش و پرورش در امور ورزش و سلامت در مراسم ورود تیم ملی فوتبال دانش‌آموزی به ایران اعلام كرد كه به زودی فدراسیون فوتبال دانش‌آموزی تشكیل می‌شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تشكیل فدراسیون فوتبال دانش‌آموزی


قائم مقام وزیر آموزش و پرورش در امور ورزش و سلامت در مراسم ورود تیم ملی فوتبال دانش‌آموزی به ایران اعلام كرد كه به زودی فدراسیون فوتبال دانش‌آموزی تشكیل می‌شود.


کیومرث هاشمی

كیومرث هاشمی در گفت و گویی درباره نایب قهرمانی تیم ملی فوتبال دانش‌آموزی ایران اظهار كرد: این پیروزی را به جامعه ورزش كشور تبریك می‌گویم. خوشحالم كه توانستند نایب قهرمان جهان بشوند و دل مردم را شاد كنند.

وی افزود: این پیروزی نتیجه زحمت یك سال گذشته و حاصل شركت در شش اردو داخل كشور و نود روز اردوهای خارج از كشور است كه تیم اعزام شد و در نهایت توانستند عنوان نایب قهرمانی را كسب كنند.

هاشمی افزود: فوتبال دانش‌آموزی پتانسیل خوبی دارد و اگر به این استعدادها توجه شود و شناسایی بشوند می‌تواند به رشد فوتبال كشورمان كمك كند.

وی با اعلام خبر تشكیل فدراسیون فوتبال دانش‌آموزی بیان كرد: با توجه به این حركتی كه انجام و تیم ما نایب قهرمان شده، به زودی برای تقویت بنیان فوتبال كشور فدراسیون فوتبال دانش‌آموزی ایجاد می‌شود. جزئیات آن نیز در آینده نزدیك اعلام خواهد شد.

در حال حاضر دویست و پنجاه معلم ورزش داریم كه دارای كارت مربیگری فوتبال هستند. حدود پانصد نفر نیز از جمله حسن كامرانی فر عضو این فدراسیون هستند

هاشمی ادامه داد: این فدراسیون در بدنه دانش‌آموزی فعالیت می‌كند و 12 میلیون دانش‌آموز عضو آن هستند. در رده‌های سنی 12ـ10، 14ـ 12، 16ـ14 و 18 ـ 16 فعالیت‌های گسترده‌ای خواهیم داشت. طوری كه در هر رده 10 تیم دانش‌آموزی داشته باشیم كه این مجموعه می‌تواند باعث تقویت فوتبال ملی ما شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر دویست و پنجاه معلم ورزش داریم كه دارای كارت مربیگری فوتبال هستند. حدود پانصد نفر نیز از جمله حسن كامرانی فر عضو این فدراسیون هستند.

كیومرث هاشمی افزود: در كنار این موضوع راه‌اندازی لیگ فوتسال را در نظر داریم كه مسئولیتش با حسین شمس است. این كار می‌تواند به فوتسال ما كمك و آینده آن را تضمین كند.

بخش ورزشی تبیان


منبع: ایسنا