تبیان، دستیار زندگی
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی ضمن هشدار نسبت به اغلاط قرآنی در چاپ، ترجمه، نسخ وارداتی و صادراتی گفت: احیای فعالیت‌های قرآنی دراولویت وظایف سازمان تبلیغات اسلامی است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

احیای فعالیت‌های قرآنی دراولویت وظایف سازمان تبلیغات اسلامی است

دکتر خاموشی

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی ضمن هشدار نسبت به اغلاط قرآنی در چاپ، ترجمه، نسخ وارداتی و صادراتی گفت: احیای فعالیت‌های قرآنی دراولویت وظایف سازمان تبلیغات اسلامی است .

به گزارش روابط‌ عمومی، حجت‌الاسلام دكتر سیدمهدی خاموشی در دیدار اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از سازمان دارالقرآن الکریم گفت :‌ سازمان تبلیغات اسلامی برای اجرای طرحهای تخصصی قرآنی آمادگی دارد. دكتر سیدمهدی خاموشی ادامه داد :‌ با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری در احیای سامانه قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی از سال 80 ، در شرح وظایف سازمان تبلیغات، احیای فعالیتهای قرآنی در اولویت قرار گرفته است و خوشبختانه سابقه فعالیت سازمان تبلیغات از سال 60 نشان می دهد که ساختار سیستمی خود را به این سمت سوق داده ایم.

سیدمهدی خاموشی با انتقاد از عدم همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در طول سالهای گذشته تا کنون در زمینه نهایی کردن تفاهمنامه امضا شده با سازمان تبلیغات اسلامی در امر ایجاد سامانه تصحیح قرآن تأکید کرد: سامانه تصحیح قرآن بی بدیل و برای نظام جمهوری اسلامی ایران است و باید آن را تقویت کنیم و در حال حاضر ما در سازمان دارالقرآن، قرآن بی غلط چاپ می‌کنیم. لذا در شرح وظایف جدید سازمان تبلیغات اسلامی بحث تصحیح قرآن یکی از بندهای اصلی است.

خاموشی نسبت به اغلاط قرآنی چه در چاپ و چه در ترجمه چه نسخ وارداتی و چه صادراتی هشدار داد و اظهار داشت : باید برای حل این مسئله چاره ای اندیشید. عربستان سعودی کار خاصی در چاپ قرآن به صورت کامپیوتری نمی کند این در حالی است که ما در سال صدها نسخه با فونتها، طرحها و هنرهای مختلف تصحیح می کنیم. سامانه تصحیح قرآنی شکل گرفته اما برای تکمیل آن نیاز به همکاری داریم.

وی ضمن اشاره به به سامانه ترویجی قرآن گفت :‌ ما به ازای استانی ترویج قرآن شکل داده ایم و از آنجای که با تشکلهای مردمی و هیئات مذهبی و مدنی مردمی در عرصه دینی سروکار داریم در ده سال اخیر خانه های قرآنی و تشکلهای قرآنی شکل گرفته است و به آنها طبق اساسنامه خود و اجازه مقام معظم رهبری مجوز می دهیم.

رییس سازمان تبلیغات اسلامی از آمادگی سازمان تبلیغات برای اجرای طرحهای تخصصی قرآنی و فرهنگی در صورت ارائه امکانات و بودجه مناسب خبر داد و تصریح كرد :‌ امسال بودجه های قرآنی و فرهنگی را به شهرها می بریم تا فرمانداران و استانداران و سازمان تبلیغات به تقویت منطقه ای بپردازند.

حجت‌الاسلام خاموشی بر تقویت جلسات قرآن در محلات و مدارس در سال جاری تأکید کرد و گفت: ایران در سنوات اخیر در چاپ قرآن بی بدیل عمل کرده و به دلیل استقبال، قرآن یکی از کالاهای چاپی پر سود است و ما معتقدیم که باید شرایطی فراهم شود که مردم بیشتر در این زمینه وارد شوند.

خاموشی در پایان در عین تقدیر از دولت نهم و دهم و مجلس در اختصاص بودجه های قرآنی، بر شکل حمایتی این بودجه ها تأکید کرد و نسبت به وابستگی نهادهای عمومی کشور به بودجه های دولتی هشدار داد و گفت: هرچه فعالیتهای قرآنی و فرهنگی پوشش ملی پیدا کند ما تخصصی‌تر عمل خواهیم کرد، همچنانکه نمونه های آن را می دانید. باید بودجه های اختصاص یافته، حمایت تلقی شوند چراکه وابستگی به بودجه دولتی، نهادهای عمومی را به تعطیلی می کشاند.

گفتنی است دیدار اعضای كمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از سازمان دارالقرآن الكریم 30 فروردین در محل سازمان دارالقرآن الكریم انجام پذیرفت.

تنظیم: هومن بهلولی