تبیان، دستیار زندگی
علت بوی بد دهان چیست؟ بر اساس تحقیقات به عمل آمده ، بوی بد دهان می تواند یک علامت هشدار دهنده مبنی بر آلوده بودن بیمار به یک باکتری مرتبط با زخم معده یا سرطان معده باشد. محققان معتقدند بوی بد دهان یکی از شایع ترین علایم ، در ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آیا می دانید که...

علت بوی بد دهان چیست

علت بوی بد دهان چیست؟

بر اساس تحقیقات به عمل آمده ، بوی بد دهان می تواند یک علامت هشدار دهنده مبنی بر آلوده بودن بیمار به یک باکتری مرتبط با زخم معده یا سرطان معده باشد.

محققان معتقدند بوی بد دهان یکی از شایع ترین علایم ، در بیماران مبتلا به عفونت ناشی از باکتری هلیکو باکترپیلوری است.

به گفته آنان در افراد مبتلا به این عفونت ، بوی بد دهان می تواند یک نشانه مهم برای لزوم درمان به منظور از بین بردن باکتری باشد. بسیاری از موارد عفونت با این باکتری، فقط به هنگام بروز علائمی همچون ورم معده، درد یا سوء هاضمه آشکار می شود.


علت پرخاشگری زیاد چیست ؟

دانشمندان در جدیدترین تحقیقات خود دریافتند که پرخاشگری و اضطراب بیش از حد می تواند ناشی از نبود ژن خاصی در افراد باشد.

بر اساس یافته های گروهی ازمحققان انگلیسی که بر روی موش ها مطالعه می کردند، نبود ژن" پت ای" در موش می تواند به ناآرامی و ستیزه جویی بیشتر این جانور منجر گردد. این محققان با اشاره به این که مشابه این ژن در انسان نیز وجود دارد، افزودند: این ژن نقش مهمی در رشد نوع خاصی از سلول های مغزی جنین دارد . این سلول های مغزی، ماده شیمیایی موسوم به "سروتونین" تولید می کنند که در کنترل رفتارهای انسان تأثیر عمده ای دارد.

به گفته این محققان، افرادی که از میزان کافی" سروتونین" برخوردار نیستند، از اختلالات رفتاری نظیر افسردگی و اضطراب بیش از حد رنج می برند و عملکرد داروهای معمول نظیر" پروزاک" نیز که برای درمان این بیماری ها تجویز می گردند، در واقع از افزایش سطح سروتونین می باشد.

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.