تبیان، دستیار زندگی
خداوند زمانی آرزوهای ما را برآورده می کند که با ایمان به خدا و از ته قلب آنها را بخواهیم. اما گاهی بعضی از آرزوهایمان به سرعت برآورده نمی شود و بعضی از آرزوها برایمان خوب نیست که برآورده شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آرزوهای دوست داشتنی
آرزو

خداوند زمانی آرزوهای ما را برآورده می کند که با ایمان به خدا و از ته قلب آنها را بخواهیم. اما گاهی بعضی از آرزوهایمان به سرعت برآورده نمی شود و بعضی از آرزوها برایمان خوب نیست که برآورده شود. خداوند بهتر از هر کسی می داند که چگونه آرزوهایمان را برآورده کند. ولی بسیاری از آرزوها با تلاش و برنامه ریزی و به خواست خدا برآورده می شود.

وقتی بچه کوچکی هستیم آرزو های بسیاری داریم، از همه مهمتر آنقدر شهامت داریم که حتما" باید به آنها برسیم. آیا راهی وجود دارد که به همه این آرزوها برسیم ؟ آیا رسیدن به این آرزوها میسر است ؟ آیا وقتمان را تلف نمی کنیم ؟

روش هایی که در زیر بیان شده تنها تمریناتی است که دست یافتن به آرزوها را آسان تر می کند ولی آنچه این آسانی را موجب می شود همان عمیقانه بودن و ایمان کافی شماست:

برنامه‌ریزی كنید

برای آنكه در مسیر رسیدن به آرزوها پیش روید، برای خودتان اهداف میانی تعیین كنید. رمز موفقیت آن است كه هدفتان مشخص و معلوم باشد. می‌خواهید بعد از 6 ماه، یك‌سال و یا 2 سال چه كاری انجام دهید؟ در چه رشته ای می خواهید به درستان ادامه دهید؟ برنامه ای بریزید و به این ترتیب یك ‌رؤیا به واقعیت تبدیل می‌شود. روی مقصد و هدفتان تمركز كنید چراكه بدون هدف تمام انرژی‌تان به‌دلیل برآورده‌ كردن نیازهای لحظه‌ای به هدر خواهد رفت.

وارد عمل شوید

برای پیشروی در این مسیر چه اقدامات خاصی باید انجام دهید؟ در راه رسیدن به هدف اجازه ندهید حتی یك روز هم بدون هیچ سعی و اقدامی هر چند كوچك مثل مطالعه، كلاس و... از دست برود. روزی از راه خواهد رسید كه وقتی به گذشته نگاهی می‌اندازید خواهید دید كه با همین قدم‌های كوچك همه مسیر را طی كرده‌اید.

آرزو

صبور باشید

عصر حاضر، عصر سرعت وتكنولوژی است و ما در دوره‌ای زندگی می‌كنیم كه خواسته‌ها و نیازهایمان فورا برآورده می‌شوند اما آرزوهای بزرگ با گذشت زمان تحقق می‌یابند. ما نمی‌توانیم سر این واقعیت كلاه بگذاریم. در عوض، زمانی‌كه این آرزوها به حقیقت می‌پیوندند، رضایت خاطر و شادی زیادی به همراه دارند. بنابراین به راهتان ادامه دهید و بر این باور باشید كه به هدف خواهید رسید.

همواره دعا کنید

همواره به درگاه خداوند دعا کنید تا آنچه از آرزوهایی که به خیر و صلاح شما است، برآورده شود.

فرآوری:مهدیه زمردکار

بخش کودک و نوجوان تبیان


منابع:ترنم،ابتکارنیوز

مطالب مرتبط:

اتوبوس زندگی

به مغزتان غذا بدهید

رازنامه های در حال انقراض

بریم عید دیدنی

فصل بهار چه رنگی است؟

مهربانی چیست؟

یک سؤال تازه

چه کسی دوست داشتنی تر است؟

به چی فکر می کنید؟

چطور به راحتی بنویسیم؟

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.