تبیان، دستیار زندگی
پرده دوم از قدرت‌نمایی بهترین تیم های جهان در ورزشگاه مستایا به نمایش در می آید.تیمهای بارسلونا و رئال مادرید در فینال كوپا دل ری در ورزشگاه مستایا مقابل یكدیگر قرار خواهند گرفت.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

یک جام در دومین ال کلاسیکو


پرده دوم از قدرت‌نمایی بهترین تیم های جهان در ورزشگاه مستایا به نمایش در می آید.تیمهای بارسلونا و رئال مادرید در فینال كوپا دل ری در ورزشگاه مستایا مقابل یكدیگر قرار خواهند گرفت.


ال کلاسیکو

رقابتی كه اگر در سالهای قبل برای دو تیم چندان اهمیتی نداشت، امسال اعتبار ویژه‌ای دارد، چرا كه تیم برتر علاوه بر رسیدن به جام قهرمانی، حریف سنتی را هم از پیش رو برداشته است.

دو تیم برای دیدار چهارشنبه شب انگیزه‌های فراوانی دارند. رئال مادرید كه در شش بازی اخیر خود مقابل بارسلونا 5 شكست و یك تساوی را ثبت كرده،‌ قصد دارد با یك تیر دو نشان بزند؛ رسیدن به اولین جام قهرمانی پس از دو سال و مصادف شدن این رخداد با شكست بارسلونا می تواند بهترین اتفاق ممكن برای كهكشانی‌ها باشد.

در سوی مقابل گواردیولا كه از زمان حضورش روی نیمكت بارسلونا مقابل رئال مادرید شكست نخورده، قصد دارد همچنان به روند موفقیت آمیز خود ادامه دهد. رسیدن به ششمین پیروزی و قهرمانی در جام حذفی، آخرین میدانی است كه گواردیولا در رقابتهای داخلی باید همتای پرتغالی‌اش را از پای در بیاورد. چرا كه در لالیگا یك پیروزی و یك تساوی به دست آورده و پرونده‌ی لالیگا با توجه به فاصله‌ی هشت امتیازی بین دو تیم تا حد زیادی بسته شده و شاید تنها اتفاق‌های خاص فوتبال بتواند معجزه‌ای برای پایتخت نشینان اسپانیا رقم بزند.

دیدار پایانی جام حذفی از جهت دیگری هم حائز اهمیت است؛ چرا كه این پایان كار دو تیم نخواهد بود و یك هفته بعد دو دیدار دیگر در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا انتظارشان را می كشد. برنده فینال جام حذفی از شرایط روانی بهتری برخوردار خواهد بود.

نگاهی به تاریخچه كوپا دل ری نشان می دهد كه تیم كاتالانی در این رقابتها بسیار موفق‌تر عمل كرده است. آبی - اناری‌ها با 25 بار قهرمانی بهترین تیم جام حذفی بوده‌اند. در سوی مقابل رئال مادرید با 17 قهرمانی حتی در جایگاه دوم هم قرار ندارد و آتلتیكو بیلبائو را بالاتر از خود می بیند.

غول‌های فوتبال اسپانیا در این فصل دو بار به مصاف هم رفته اند كه هر دو در لالیگا بوده است. در دیدار رفت بارسلونا با 5 گل میهمانش را در هم شكست. در بازی برگشت، بارسلونای محتاط، پس از رسیدن به گل برتری بازی همیشگی‌اش را انجام نداد و برای گل های بیشتر حمله نكرد و با گل دیرهنگام رونالدو مجازات هم شد تا روند پیروزیهای پیاپی بارسلونا مقابل رئال مادرید قطع شود.

نگاهی به تاریخچه كوپا دل ری نشان می دهد كه تیم كاتالانی در این رقابتها بسیار موفق‌تر عمل كرده است. آبی - اناری‌ها با 25 بار قهرمانی بهترین تیم جام حذفی بوده‌اند. در سوی مقابل رئال مادرید با 17 قهرمانی حتی در جایگاه دوم هم قرار ندارد و آتلتیكو بیلبائو را بالاتر از خود می بیند

رئال مادرید برای رسیدن به دیدار پایانی مسیر به مراتب دشوارتری را نسبت به بارسلونا طی كرد. مورسیا، لوانته، آتلتیكومادرید و سویا حریفانی بودند كه به ترتیب پنج، هشت، چهار و سه بار دروازه‌شان مقابل سپیدپوشان فرو ریخت. بارسلونا هم در طرف دیگر جدول تیم‌های نه چندان مطرح كئوتا، رئال بتیس و آلمریا را از پیش رو برداشت و تنها یك دیدار دشوار مقابل آتلتیكو بیلبائو داشت كه البته به لطف گل زده در خانه‌ی حریف پیروز خارج شد.

نگاهی به تاریخچه كوپا دل ری نشان می دهد كه تیم كاتالانی در این رقابتها بسیار موفق‌تر عمل كرده است. آبی - اناری‌ها با 25 بار قهرمانی بهترین تیم جام حذفی بوده‌اند. در سوی مقابل رئال مادرید با 17 قهرمانی حتی در جایگاه دوم هم قرار ندارد و آتلتیكو بیلبائو را بالاتر از خود می بیند.

ال کلاسیکو

آخرین قهرمانی بارسلونا به سال 2009 برمی گردد. سالی كه برای شاگردان گواردیولا بسیار باشكوه بود و به فتح تمام جام‌ها در تمام رقابت‌ها انجامید. این تنها قهرمانی بارسلونا در هزاره‌ی سوم میلادی بود. رئال مادرید در این زمینه وضعیتش به مراتب بدتر است. هیچ یك از بازیكنان كنونی رئال مادرید در آخرین قهرمانی این تیم در سال 1993 نه تنها در تیم حضور نداشته‌اند، بلكه حتی وارد دنیای فوتبال هم نشده بودند.

قهرمانی در جام حذفی برای مورینیو اهمیت بیشتری دارد، چرا كه امیدهایش در لالیگا تا حد زیادی رنگ باخته و علاوه بر این هواداران مادریدی پس از سه سال تشنه قهرمانی هستند.

نگاهی به گذشته كوپا دل ری از یك جهت دیگر می تواند به سود بارسلونا باشد. بارسلونا در فینال جام حذفی بسیار موفق بوده است. در حالی كه رئال مادرید حتی بیشتر از بارسلونا به فینال رسیده، اما از 36 حضور در دیدار پایانی تنها 17 قهرمانی دارد و 19 بار ناكام بوده است. بارسلونا با دو حضور كمتر (34 بار) 25 قهرمانی دارد و تنها 9 بار در رسیدن به جام قهرمانی ناكام بوده است.

رئال مادرید برای دیدار پایانی جام حذفی آلبیول را به دلیل دریافت كارت قرمز در دیدار برگشت لالیگا در اختیار ندارد. كاپیتان تیم بارسلونا اما با وجود مصدومیت، در آخرین تمرین تیمش شركت كرد. آبیدال هم پس از جراحی تومور كبد سرانجام در سیوداد اسپورتیوو (زمین تمرین بارسلونا) پا به توپ شده است.

قهرمانی در جام حذفی برای مورینیو اهمیت بیشتری دارد، چرا كه امیدهایش در لالیگا تا حد زیادی رنگ باخته و علاوه بر این هواداران مادریدی پس از سه سال تشنه قهرمانی هستند. در سوی مقابل گواردیولا هم با وجود این كه قهرمانی در لالیگا را در كیسه دارد و دو بازی مهم دیگر در لیگ قهرمانان اروپا پیش روی اوست، نمی تواند احتیاط را چاشنی كار كند، چرا كه هواداران متعصب بارسلونا شاید بتوانند ناكامی در فینال جام حذفی و نایب قهرمانی را تحمل كنند، اما شكست مقابل رئال مادرید را هرگز برنمی تابند.

بارسلونا فصل گذشته مقابل سویا شكست خورد و ار گردونه رقابتها كنار رفت. رئال مادرید اما شكست بدتری پذیرفت و مقابل تیم دسته سومی آلكوركون با 4 گل تن به شكست داد.

بخش ورزشی تبیان


منبع: ایسنا