تبیان، دستیار زندگی
سه موضوع اولویت‌دار از دیدگاه اعضای جدید هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی برای قرارگیری در دستور کار اولین جلسه هیئت امنای این دانشگاه با حضور اعضای جدید اعلام شده است که یکی از آنها بررسی ریاست این دانشگاه خواهد بود
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پایان عصر جاسبی؟!


سه موضوع اولویت‌دار از دیدگاه اعضای جدید هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی برای قرارگیری در دستور کار اولین جلسه هیئت امنای این دانشگاه با حضور اعضای جدید اعلام شده است که یکی از آنها بررسی ریاست این دانشگاه خواهد بود


هاشمی و جاسبی

سه موضوع اولویت‌دار از دیدگاه اعضای جدید هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی برای قرارگیری در دستور کار اولین جلسه هیئت امنای این دانشگاه با حضور اعضای جدید اعلام شده است که یکی از آنها بررسی ریاست این دانشگاه خواهد بود.

به گزارش خبرنگار مهر، فرهاد دانشجو، بهمن یزدی صمدی و فریدون عزیزی در جلسه سه شنبه 23 فروردین ماه شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان اعضای هیئت امنای دانشگاه آزاد معرفی شدند و رای لازم را کسب کردند و در ترکیب جدید هیئت امنای دانشگاه آزاد جای گرفتند.

فرهاد دانشجو - استاد دانشگاه تربیت مدرس و برادر کامران دانشجو وزیر علوم، تحقیقات و فناوری است. بهمن یزدی صمدی استاد دانشگاه تهران نیز رئیس منطقه 11 دانشگاه آزاد اسلامی است که پیش از آنکه از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی برای عضویت در هیئت امنای دانشگاه آزاد انتخاب شود نیز عضو هیئت امنای دانشگاه آزاد بود.

فرهاد دانشجو عضو هیئت امنای دانشگاه آزاد در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، در پاسخ به این سؤال كه آیا شما گزینه اصلی ریاست دانشگاه آزاد هستید یا خیر؟ گفت: تاكنون پیشنهادی در خصوص قبول ریاست دانشگاه آزاد دریافت نكرده‌ام و اگر هم كسی درخواستی از من برای قبول ریاست دانشگاه آزاد داشته باشد هیچ تمایلی برای قبول این مسئولیت ندارم.

وی با اشاره به اینكه اگر پیشنهاد ریاست دانشگاه آزاد به بنده ارائه شود، ریاست این دانشگاه را نخواهم پذیرفت، خاطرنشان كرد: در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی سه نفر از اعضای جدید هیئت امنای دانشگاه آزاد مشخص شدند و آن‌طور كه به بنده اطلاع دادند تقریبا با رأی اكثریت قاطع و با حدود 20 رأی بالاتر به عنوان عضو هیئت امنای دانشگاه آزاد انتخاب شدم.

هاشمی در نظر دارد از بین افرادی مانند میرزاده ، کریم زارع و محمد رضا عارف ، یکی را برای ریاست دانشگاه به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی کند

دانشجو در ادامه تصریح كرد: كسی كه می‌خواهد رئیس دانشگاه آزاد شود لازم نیست كه از میان سه نفر اعضای جدید هیئت امناء و در كل از میان اعضای هیئت امنای دانشگاه آزاد انتخاب شود.

عضو هیئت امنای دانشگاه آزاد تأكید كرد: فردی كه دارای صلاحیت‌های لازم از لحاظ اجرایی و علمی باشد باید مدیریت دانشگاه آزاد را بر عهده بگیرد و اعضای هیئت امناء نیز موظف هستند صلاحیت این افراد را مورد بررسی قرار دهند.

وی اظهار داشت: برای تصدی ریاست دانشگاه آزاد اسامی آقایانی همچون شجاعی‌فرد، حمید میرزاده، فرهاد رهبر، غلامحسین الهام، كریم زارع مطرح هستند. البته خود آقای جاسبی هم می‌تواند گزینه باشد.

دانشجو تأكید كرد: اگر جلسه هیئت امنای دانشگاه آزاد تشكیل شود پس از استماع گزارش عملكرد و وضعیت فعلی این دانشگاه به بررسی اسامی پیشنهادی برای تصدی ریاست دانشگاه آزاد اقدام می‌كنیم.

عضو هیئت امنای دانشگاه آزاد در پاسخ به این سؤال كه از نظر شما گزینه‌های مناسب برای دانشگاه آزاد چه كسانی هستند؟ گفت: چون بنده حكم جدیدی را دریافت نكرده‌ام در این خصوص هیچ‌گونه رایزنی انجام نداده‌ام.

دانشجو در پاسخ به این سؤال كه آیا جاسبی از دانشگاه آزاد رفتنی است؟ تصریح كرد: ترجیح می‌دهم با توجه به اینكه عضو هیئت امنای دانشگاه آزاد هستم اظهارنظر نكنم تا تمامی اسامی پیشنهادی برای تصدی ریاست دانشگاه آزاد مشخص شود.

برای تصدی ریاست دانشگاه آزاد اسامی آقایانی همچون شجاعی‌فرد، حمید میرزاده، فرهاد رهبر، غلامحسین الهام، كریم زارع مطرح هستند. البته خود آقای جاسبی هم می‌تواند گزینه باشد.

خبر رفتن جاسبی:

پس از سال ها ریاست عبدالله جاسبی بر دانشگاه آزاد اسلامی و حمایت های همه جانبه هاشمی رفسنجانی از او ، خبرهای رسیده از درون دانشگاه حکایت از بروز تحولاتی در سطوح بالای این مجموعه دانشگاهی دارد.

به گزارش عصرایران ، هاشمی رئیس هیات امنای دانشگاه آزاد ، تصمیم گرفته است رأساً به ریاست جاسبی در دانشگاه خاتمه دهد. این تصمیم با تغییر در ترکیب هیات امنا ، تقریباً قطعی شده است.

بر این اساس ، گفته می شود ، هاشمی در نظر دارد از بین افرادی مانند میرزاده ، کریم زارع و محمد رضا عارف ، یکی را برای ریاست دانشگاه به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی کند.

در صورت اجرایی شدن این تصمیم ، از یک سو با کنار رفتن جاسبی ، فشارها بر دانشگاه آزاد خنثی می شود و از سوی دیگر ، گزینه مطلوب خود هاشمی بر این دانشگاه ریاست می کند.

فرآوری:یوسف قاضی زاده

بخش سیاست تبیان


منابع: مهر،فارس،عصر ایران