تبیان، دستیار زندگی
به بهانه‌ی پخش سینمایی «لایه‌های پنهان» از سینما و ماوراء سینما و ماوراء این بار یكی از فیلم‌هایی را كه در آكادمی فیلم‌های علمی - تخیلی، فانتزی و ترسناك آمریكا، به عنوان بهترین فیلم ترسناك شناخته شد را برای پخش در نظر گرفته...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بهترین فیلم ترسناك آكادمی فیلم‌های آمریكا

به بهانه‌ی پخش سینمایی «لایه‌های پنهان» از سینما و ماوراء

سینما و ماوراء این بار یكی از فیلم‌هایی را كه در آكادمی فیلم‌های علمی - تخیلی، فانتزی و ترسناك آمریكا، به عنوان بهترین فیلم ترسناك شناخته شد را برای پخش در نظر گرفته است.

فیلم سینمایی «لایه‌های پنهان»، در حالی توسط «رابرت زمه كیس» ساخته شد كه این كارگردان 6 سال قبل با ساخت «فارست گامپ» اسكار بهترین فیلم را دریافت كرده بود، با این حال این فیلم، به هیچ جشنواره‌ی معتبری راه نیافت.

« لایه‌های پنهان» هجدهمین ساخته‌ی رابرت زمه كیس در مقام كارگردانی محسوب می‌شود كه یكشنبه 14 اسفند ماه ساعت 21 و 10 دقیقه در قالب برنامه سینما و ماورا از شبكه چهار سیما پخش می‌شود.

فیلم سینمایی «لایه‌های پنهان» (WHAT LIES BENEATH) كه با عنوان «آن چه در زیر پنهان است» اعلام شده، فیلمی دو ساعت و 10 دقیقه‌یی است كه در سال 2000 ساخته شده است.

این فیلم آمریكایی كه در ژانر فیلم‌های ترسناك و دلهره‌آور قرار می‌گیرد، تاكنون در كشورهایی چون آرژانتین، برزیل، استرالیا، كانادا، شیلی و دانمارك به نمایش در آمده است. «لایه‌های پنهان» در سال 2001 از سوی سندیكای روزنامه‌نگاران ایتالیا، «روبان نقره‌ای» دریافت كرد. همچنین نامزد بهترین كارگردانی و بازیگر نقش اول زن از آكادمی فیلم‌های علمی - تخیلی، فانتزی و ترسناك آمریكا شد.

فیلمنامه‌ی «لایه‌های پنهان» را كلارك گرگ بر اساس داستانی از سارا كارنوچان به نگارش در آورده است. قصه‌ی فیلم درباره دكتر نورمن اسپنسر و همسرش كلراست كه همراه با تنها دخترشان كاتلین، زندگی شاد و مفرحی دارند. كاتلین برای تحصیل در كالج آن‌ها را ترك می‌كند و بیشتر وقت دكتر اسپنسر را هم كار تحقیقی‌اش گرفته و «كلر» دلتنگ و بیشتر اوقات تنهاست. او به تدریج متوجه اتفاقات عجیبی می‌شود كه در خانه‌اش رخ می‌دهد، صداهای ناشناخته‌ای می‌شنود، درهای منزل به هیچ دلیلی باز و بسته می‌شود و سرانجام در وان پر از آب، دختری غرق شده را می‌بیند و به همه چیز و همه كس مشكوك می‌شود.

هریسون فورد (در نقش دكتر نورمن اسپنسر)، میشل فایفر (كلر)، دیانا اسكاروید (جودی)، جو مورتن (دكتر دریتون) از جمله بازیگرانی هستند كه در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند.

به گزارش ایسنا، رابرت زمه كیس متولد 14 می 1951 است وی در سال 1973 از مدرسه سینمایی كالیفرنیای جنوبی فارغ‌التحصیل شد و فعالیت در سینما را در حوزه فیلمنامه نویسی آغاز كرد. زمه كیس در این دوران فیلمنامه‌های را برای اسپیلبرگ نوشت. سپس در سال 1990 همراه با وی كمپانی فیلم سازی «ایمیج مورز» را راه‌اندازی كرد.

زمه كیس تاكنون حدود بیست و سه فیلم را كارگردانی كرده است كه از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به «قطار سریع‌السیر قطبی»، «فارست گامپ»، «تماس» و «دور افتاده» اشاره كرد.