تبیان، دستیار زندگی
بلوی 5/1 میلیون دلاری خسارت وارد كرد یك پسربچه‌ی 12 ساله هنگام بازدید از موسسه‌ی هنرهای دترویت، آدامسی را به یك تابلوی یك میلیون و 500 هزار دلاری چسباند و و بر روی تابلو اثر یك لكه به جای گذارد. به گزارش خبرگزاری دانشجویان ا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پسربچه‌ای ‌12 ساله با چسباندن آدامس

به یك تابلوی 5/1 میلیون دلاری خسارت وارد كرد

یك پسربچه‌ی 12 ساله هنگام بازدید از موسسه‌ی هنرهای دترویت، آدامسی را به یك تابلوی یك میلیون و 500 هزار دلاری چسباند و و بر روی تابلو اثر یك لكه به جای گذارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مسوولان این موزه گفتند: این پسربچه جزو گروهی از بچه‌های مدرسه‌ای بوده است كه روز 24 فوریه از این موزه دیدن كردند.

طبق گفته‌ی مقامات، این پسربچه آدمس خود را از دهانش بیرون آورد و به تابلوی “خلیج” اثر هلن فرانكنتالر چسباند. این تابلو یك تابلوی انتزاعی اثر سال 1963 است.

موزه‌ یادشده این تابلو را در سال 1955 خریداری كرده است. مقامات این موزه خاطرنشان كردند، قیمت آن یك میلیون و 500 هزار دلار است.

این آدامس به گوشه‌ی پایینی سمت چپ تابلو چسبیده و به پارچه‌ی تابلو خسارتی وارد نكرده، اما یك لكه‌ی شیمیایی بزرگ بر آن به جای گذارده است.

دفتر مرمت موزه در حال تحقیق بر روی مواد شیمیایی به‌كار رفته در این آدامس هستند؛ تا بتوانند به نحوه تمیز كردن تابلو پی‌ببرند.

این موزه امیدوار است، بتواند ظرف دو هفته‌ی آینده این تابلو را مرمت كرده و بار دیگر آن را در معرض دید مردم قرار دهد.

جولی كیلدی - مدیر آكادمی هولی - به آسوشیتدپرس گفت: این پسر ازسوی مدرسه‌اش جریمه شده و والدینش نیز وی را تنبیه كرده‌اند.