تبیان، دستیار زندگی
* نمایش“ مادرم فاطمه ” از ٢٨ فروردین تا ٨ اردیبهشت ٩٠ ، ساعت ١٧ هرروز درسالن تجربه فرهنگسرای بهمن به روی صحنه می رود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بچه ها خبر

حضرت زهرا

* نمایش“ مادرم فاطمه ” از 28 فروردین تا 8 اردیبهشت 90 ، ساعت 17 هرروز درسالن تجربه فرهنگسرای بهمن به روی صحنه می رود.

به گزارش روابط عمومی فرهنگسرای بهمن این نمایش به نویسندگی وكارگردانی كیاوش زارع طلب حكایت اززندگی زنان ایرانی از هنگام تولد تازمان مرگ داشته وزندگی زن ایرانی رابازندگی بانوی بزرگ دوعالم حضرت فاطمه زهرا(س) مقایسه می كند.نمایش مذكور به مناسبت ایام فاطمیه درمركز نمایش فرهنگسرای بهمن تولیدشده است.

همچنین نمایش "وصیت پدری" از تاریخ 10 تا 22 اردیبهشت ماه سال جاری همه روزه از ساعت 17 در سالن تجربه فرهنگسرای بهمن اجرا می‌شود.

این نمایش نیز محصول مركز نمایش فرهنگسرای بهمن است و نویسندگی و كارگردانی آن را "كیاوش زارع طلب" برعهده دارد.

در نمایش "وصیت پدری" 40 بازیگر به ایفای نقش می‌پردازند و فرازهایی از زندگی حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) بازگو می‌شود.

علاقه مندان به تماشای این نمایش‌های مذهبی می‌توانند به سالن تجربه فرهنگسرای بهمن واقع در بزرگراه شهید تندگویان، میدان بهمن مراجعه كنند.

کتاب سه گلدان

*قرار گرفتن نام 5 کتاب ایرانی در فهرست آثار برگزیده کتابخانه بین‌المللی مونیخ

5 کتاب ایرانی امسال هم در شمار آثار برگزیده کتاب‌خانه بین المللی مونیخ قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی کانون، نام کتاب‌های "خاله سوسکه با کی ازدواج کرد؟" نوشته‌ی علی اصغر سید آبادی و "طوطی و بازرگان" ازمثنوی مولانا با تصویرگری فیروزه گل محمدی هر دو از انتشارات افق، "سه گلدان" نوشته‌ی احمد رضا احمدی از انتشارات کانون،"دوستی گم نمی شود دشمنی هم" از قصه‌های کلیله و دمنه با بازنویسی سید مهدی شجاعی از انتشارات نیستان و "جناب شغال رنگ ما را دزدیده" نوشته‌ی فرشته سرلک از نشر نظر در فهرست این آثار در مجموعه White Ravens 2011 ثبت شده است.

کتاب‌خانه بین‌المللی مونیخ ویژه نوجوانان با بیش از 50 سال سابقه‌ی فعالیت و دارا بودن بیش از شش‌صد هزار عنوان کتاب کودک ونوجوان به عنوان بزرگترین کتاب‌خانه تخصصی در حوزه ادبیات کودک ونوجوان در سراسر جهان از شهرت برخوردار است.

این کتاب‌خانه همه ساله با انتشار کاتالوگ White Ravens مجموعه‌ای از 250 عنوان از بهترین کتاب‌های جهان از 40 کشور را انتخاب و به همراه مشخصات و خلاصه ای از کتاب ـ که توسط متخصصان ادبیات کودک تهیه شده است ـ معرفی می‌کند.

نقاشی

*با موضوع تنوع زیستی " لیدیسه چک " به نقاشی‌های‌ کودکان ایرانی 8 جایزه داد.

نقاشی‌های کودکان و نوجوانان هنرمند ایرانی با موضوع "تنوع زیستی" 8 جایزه‌ بین‌المللی از کشور چک برای‌ آن‌ها به ارمغان آورد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، سی و هشتمین مسابقه‌ی بین‌المللی نقاشی کودکان و نوجوانان لیدیسه در کشور چک دونشان رُز خود را به "روینا ادب" 3 و نیم ساله و "عسل یاراحمدی" 6 ساله هر دو عضو مرکز آفرینش‌های فرهنگی، هنری کانون تهران اهدا کرد.

نشان رُز بالاترین جایزه‌ی این مسابقه‌ی هنری معتبر در عرصه‌ی نقاشی کودکان و نوجوانان است.

در همین حال 6 دیپلم افتخار این رقابت بین‌المللی نیز در کارنامه‌ی پر افتخار هنری کودکان و نوجوانان ایرانی ثبت شد.

بر این اساس "امیر عباس خیرخواه" 5 و نیم ساله، "امیر مهدی حیدری" 6 ساله و "سپیده رجبی" 8 ساله همگی اعضای مرکز آفرینش‌های کانون تهران و "علی میرحسینی" عضو 6 ساله و "هاتف مجیدیان" عضو 7 ساله مراکز شماره 4 و 5 مشهد موفق به دریافت دیپلم افتخار این رقابت شدند.

دیگر دیپلم افتخار مسابقه‌ی بین‌المللی نقاشی لیدیسه چک به حوریا امیری 7 ساله از اراک تعلق گرفت که اثر خود را به صورت انفرادی در این مسابقه شرکت داده بود.

گفتنی است بچه‌های ایرانی در حالی به موفقیت در این مسابقه دست یافتند که 25132 اثر از 61 کشور جهان به دبیرخانه مسابقه ارسال شده بود و سهم اعضای مراکز کانون از این میان 174 اثر بود.

نقاشی
نقاشی
کودک
کودک
نقاشی
کودک
نقاشی

بخش کودک و نوجوان تبیان


منابع: سایت فرهنگسرای بهمن،سایت خبری کانون پرورش فکری

مطالب مرتبط:

به مناسبت روز زمین پاک

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.