تبیان، دستیار زندگی
زندگی فرصت تکرار نشدنی است که حتی یک ثانیه از آن بی حساب و کتاب نخواهد ماند. باید قدر این فرصت را دانست ، زیبا زندگی کرد و از نعمت هایی که خداوند عطا کرده است بیشترین استفاده را کرد....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

زندگی زیبا و متفاوت برای شما


زندگی فرصتی تکرار نشدنی است که حتی یک ثانیه از آن بی حساب و کتاب نخواهد ماند. باید قدر این فرصت را دانست، زیبا زندگی کرد، از نعمت هایی که خداوند عطا کرده است بیشترین استفاده را کرد.


متفاوت دیدن

فکر و ذهن خود را باز و روشن نگاه دارید

اگر همیشه خود را در حال بیان عبارتی چون: این کار اصلا خوب نخواهد بود! " یا " من هرگز آن کار را انجام نخواهم داد، می بایید در این صورت به این گونه صحبت کردن خاتمه دهید و به فکر و تامل بپردازید چرا این کار اصلا خوب نخواهد بود ؟ چرا من به انجام آن کار نپردازم؟ شاید حق با شما باشد، اما در رد و نپذیرفتن نظریات و پیشنهادها و ابداعات و نوآوری ها آن چنان زیاد عجله نکنید گاهی اوقات پرداختن به طرح و برنامه ای علمی و جدید با مواردی دیگر، خوب و مفید بوده و فکر و ذهن شما را تقویت می کند. و همین طور خوب است که هر از گاهی نظریات و عقاید خود را در زمینه های مختلف یا در خصوص موردی ساده و جزیی مانند نوع غذایی که از آن لذت می برید مورد ارزیابی و تجدیدنظر قرار دهید. با بررسی کارهای خود و نیز اعمال و کارهای افرادی که با شما در ارتباط هستید شما خود را شاداب و با نشاط حفظ می کنید

به بررسی و تعمق در دیگران بپردازید

فهم و درایت، عقل و خرد و علم و دانش دیگران، نعماتی هستند که شما باید در هر زمان ممکن، از آنها استفاده کنید. بنابراین، اگر شما به انجام کارهایی چون: گوش کردن به حرف دیگران مطالعه و سوال کردن خاتمه داده و منروی شده اید، در این صورت، در رفتار خود تجدید نظر کنید. باید تا جایی که می توانید مطالعه کنید و به حرف دیگران گوش فرا دهید. از هر فرصت و موقعیتی برای کسب اطلاعات که به شما در اصلاح و بهبود زندگی تان کمک می کند، استفاده نمایید با استفاده از علم و دانش و تجربیات دیگران، شما به بهبودی و رشد و شکوفایی دست خواهید یافت.

بیابید که چه چیزی شما را وادار به انجام خطا و اشتباه می کند . صفات خوب خود را تا حد امکان افزایش دهید به کیفیت رفتار و روابط اجتماعی خود با دیگران بهبود بخشید و مشخص کنید که از زندگی خود چه می خواهید

خود را مورد بررسی و تعمق قرار دهید

شیوه دیگری که شما از طریق آن به رشد و شکوفایی خواهید رسید این است که به بررسی و کاوش در افکار و اندیشه های خود بپردازید. بیابید که چه چیزی شما را وادار به انجام خطا و اشتباه می کند . صفات خوب خود را تا حد امکان افزایش دهید به کیفیت رفتار و روابط اجتماعی خود با دیگران بهبود بخشید و مشخص کنید که از زندگی خود چه می خواهید. فکر کردن به خود امری خود پسندانه نیست .

در انجام کارها به دیگران متکی نباشید و خودتان اقدام کنید

تعداد بسیار زیادی از ما می نشینیم و برای ایجاد تغییر و تحول در بخت و اقبال خود، منتظر دیگران هستیم تا به کارها سر و سامان دهند. شما خود می توانید به انجام کارها اقدام کنید و بخت و اقبال خود را بسازید. به افراد تلفن بزنید، در جریان رویدادها و وقایع محلی خود باشید. در خصوص آلودگی و عدم رعایت نکات بهداشتی از طرف ساکنان محل خود احساس ناراحتی می کنید؟ در این مورد شکوه و شکایت نکنید یک گروه عملیاتی تشکیل دهید.

بیاموزید تا اهدافی را که خواهان آن هستید، باور داشته و برای رسیدن به آنها ثابت قدم باشید.

به تماشاگر بودن صرف خاتمه دهید

شانس دوباره

به جای تماشای برنامه ای، خود را به شرکت کردن در آن عادت دهید.بعضی از ما به طور متوسط در روز، سه ساعت به تماشای برنامه های تلویزیون می پردازیم. برنامه هایی تلویزیونی برگزیده و مورد علاقه شما چیست؟ شما به تئاتر و نمایش علاقه بسیار زیادی دارید. چطور است به جای تماشا کردن آنها، خودتان یک فیلمانمه بنویسید؟ آیا به برنامه های ورزشی به ویژه به بازی والیبال علاقه بسیار زیادی دارید؟ چرا در یک باشگاه ورزشی ثبت نام نمی کنید؟ آیا شما فرزندان و یا نوه های خود را به کلاس شنا می برید. اما خود در آنجا می نشینید و به تماشای آنها می پردازید؟ به آنها بپیوندید.

به انجام کارهایی متفاوت بپردازید

با تلاش و کوششی آگاهانه جهت ایجاد تغییراتی در الگوهای رفتاری دائمی و درازمدت، خود را از پرداختن به عادات و روش های یک نواخت دور کنید.  شما همیشه لباس های تیره می پوشید؟ حالا لباس هایی با رنگ صورتی بپوشید. همواره صبح ها، ساعت هشت از خواب برمی خیزید، حالا در یک صبح فروردین ماه ساعت چهار از خواب برخیزید و از سپیده دم لذت ببرید. همیشه برای انجام کارها از پیش برنامه ریزی می کنید؟ اهدافی را برای خود در نظر بگیرید. با ایجاد تغییراتی مختصر و جزیی در زندگی خود، به شور و هیجان و لذتی واقعی دست خواهید یافت.

بخش خانواده ایرانی تبیان


منبع :

دو هفته نامه موفقیت

مقالات مرتبط :

مراقب افکارت باش!!!

مجهز شدن برای زندگی

آدابی برای ارتباط بهتر