تبیان، دستیار زندگی
به‌فروش گذارده شد در پی اقدام صبورانه‌ی به فروش گذاردن یكی از چهار اثر هنری به سرقت رفته از موزه‌ای در ریودوژانیرو بر روی وب‌سایتی روسی، ماموران پلیس بین‌الملل از روز گذشته (جمعه) تجسسی بین‌المللی را برای كشف این آثار آغاز ك...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تابلوی دزدیده‌شده‌ی ماتیس

بر روی وب‌سایتی به‌فروش گذارده شد

در پی اقدام صبورانه‌ی به فروش گذاردن یكی از چهار اثر هنری به سرقت رفته از موزه‌ای در ریودوژانیرو بر روی وب‌سایتی روسی، ماموران پلیس بین‌الملل از روز گذشته (جمعه) تجسسی بین‌المللی را برای كشف این آثار آغاز كردند.

پلیس فدرال اعلام كرد: تابلوی «باغ‌های لوگزامبورگ» اثر هنری ماتیس به مدت چهار ساعت بر روی سایت ویژه‌ی حراجی مستك MASTAK قرار داده شد و همین امر شك آنها را نسبت به در میان بودن ارتباط بین خریداران خارجی و قاچاقچیان مواد مخدر زیاد كرد.

گزارش‌های منتشرشده در مطبوعات برزیل نشان می‌دهند، یك مرد فرانسوی كه در آپارتمانی در ساحل اپیانما زندگی می‌كند، ممكن است مغز متفكر این سرقت بوده باشد.

تابلوهای یادشده كه در حدود 50 میلیون دلار ارزش دارند، در روز اول جشن‌های كارنیوال از موزه‌ی چاكار دو سو واقع در حومه سانتا ترسا به سرقت رفتند.

سارقان مسلح به این موزه حمله كرده، آن‌گاه در میان انبوه جمعیت ناپدید شدند.

در میان این آثار دزدیده شده، تابلوی «دریایی»، اثر كلود مونه، «رقص»، اثر پیكاسو و «دو مهتابی»، اثر سالوادور دالی نیز قرار داشتند.

پلیس هم‌چنین اعلام كرده است، تكه‌های سوخته شده از قاب این تابلوها در شهری نزدیك موزه پیدا شده است.

ایزابل واسكانسلوس، رییس پلیس مامور پی‌گیری این پرونده در گفت‌وگو با روزنامه‌ی گاردین گفت: آنها به قاچاقچیان مواد مخدر برای فروش این تابلوها مظنون هستند.

وی معتقد است، این تابلوها هنوز در ریو دو ژانیرو هستند.

رییس پلیس ریو دو ژانیرو افزود: ما نوار ویدیویی این سرقت را در دست داریم، اما قادر نیستیم هویت سارقان را حدس بزنیم.

روز پنج‌شنبه‌ی گذشته یك سیاستمدار ضمن دیدار از این موزه، از مجلس خواست به بررسی پرونده ی قاچاق میراث فرهنگی برزیل بپردازد.

از سال 1990 برزیل در سراسر جهان برای انجام جرم‌های اینترنتی، شهرت زیادی پیدا كرده است. در سال 2004 گزارش پلیس فدرال حاكی از این بود كه این كشور مقر 80 درصد از هكرهای جهانی است. این در حالی است كه این گروه‌ها به قاچاق دارو و اشیای دزدیده‌شده نیز اقدام می‌ورزیدند.

در برزیل بسیاری از جنایتكاران، اینترنت را سرزمین بدون قانون می‌دانند، این در حالی است كه افراد زیادی برزیل را بهشت هكرهای اینترنتی می‌خوانند.