تبیان، دستیار زندگی
موسسه فرهنگی اطلاع رسانی تبیان بزرگترین سایت فرهنگی دینی کشور، آسیب‌های اجتماعی نوظهور را بررسی کرد و راهکار حل و رفع آن را در بازگشت به آموزه های دینی دانست.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

«زنگ خطر آسیب های اجتماعی» در تبیان

آسیب های اجتماعی

موسسه فرهنگی اطلاع رسانی تبیان بزرگترین سایت فرهنگی دینی کشور، آسیب‌های اجتماعی نوظهور را بررسی کرد و راهکار حل و رفع آن را در بازگشت به آموزه های دینی دانست.

به گزارش روابط عمومی، بخش اجتماعی موسسه فرهنگی اطلاع رسانی تبیان طی سلسله مقالاتی رشد آسیب های اجتماعی نوظهور را در جامعه بررسی کرده و راهکار آن را پیشنهاد داد.

زهرا تعالی، زنان خیابانی، هم خانگی، کاهش سن اعتیاد، بد لباسی و بد حجابی، هویت های جعلی و عرفان های نوظهور را از عمده معضلات و آسیب های اجتماعی دانست که در این بخش بررسی می شود.

در جدیدترین شماره این مقالات با عنوان «هم خانگی، آشیانه ی ابلیس» آمده است: «آنچه که در مبحث آسیب‌های اجتماعی مطرح می‌شود و ذهن جامعه شناسان و روان شناسان اجتماعی را به خود مشغول می کند, بحث همه گیر شدن و به‌عبارتی اپیدمی شدن بعضی ناهنجاریها و تفکرات غلط موجود در بین اعضای جامعه است.این فرهنگ هم مثل باقی فرهنگهایی که به برکت حضور و نفوذ غربزدگان در جامعه رواج می یابد, ابتدا در بین سطوح بالاتر جامعه پدیدار می‌شود, آنهایی که خیلی هم به سنتهای رایج ومعروف جامعه پایبند نبوده و نیستند و دنبال راهی برای جداکردن مسیر خود از افراد سنتی هستند ومتاسفانه وقتی یک فرهنگ غلط در جامعه ایجاد شود به سرعت فراگیر شده وطرفداران بیشتری جذب خواهد کرد. درجامعه ی ما باید به این موضوعات گه‌گاه چه در رسانه چه از دیگر سازمانها وموسسات متولی امور سلامت اجتماعی مطرح شود و چاره ای اندیشیده شود.»

گفتنی است نسبت به این مقاله نظرات متفاوتی توسط کاربران مبنی بر قبول و رد موضوع ثبت شده است.

تنظیم: هومن بهلولی